Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Alles over Lotus in de motorsport
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door Frederik »

Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1
'Sponsoren staan voor de keuze'

[03-09-2009] De kans bestaat dat de Maleisische sponsoren van BMW Sauber hun steun binnenkort intrekken en in plaats daarvan opteren voor een nieuw op te richten team. Deze zou willen inschrijven onder de naam Lotus.
85porgp85-pr-senna.jpg
De bekende Lotus in John Player Special-kleuren.

Zoals bekend maakt BMW het seizoen nog af en stopt het daarna met de Formule 1. Teambaas Mario Theissen en Peter Sauber proberen het team te redden, maar lijken hun Maleisische geldschieters kwijt te raken.

Waar er tot op heden op werd gerekend dat de sponsoren het team trouw zouden blijven, onderzoeken zij nu andere mogelijkheden en wordt overwogen een nieuw team te helpen. Dit meldt Autosport.com.

De Maleisische regering is vastbesloten de Formule 1 als platform te blijven gebruiken ter promotie van oliefirma Petronas en zoekt tegelijkertijd naar mogelijkheden om te adverteren met de naam Lotus, die in handen is van de nationale autofabrikant Proton.

De reactie van de minister van Sport van Maleisië, Datuk Ahmad Shabery Cheek, is ietwat geheimzinnig. “Er is nog niks zeker, dus ik kan er ook niet op reageren. Ik kan het verhaal niet bevestigen en weiger er verder op in te gaan. Laten we afwachten wat er gebeurt.”

Lotus is een historische naam in de Formule 1 en deed tussen 1958 en 1994 mee aan in totaal 491 Grands Prix. In al die jaren leverde Lotus zes keer de coureur die zich kampioen kroonde en er werden 79 races gewonnen. Ook verwierf het team eeuwige roem vanwege de sponsordeal met John Player Special.

Ondertussen wordt er gerept over een aankondiging kort na de Grand Prix van Singapore eind september. Tegen die tijd moet ook langzaam duidelijk worden wie de FIA geschikt acht als dertiende renstal.

Bron : KVN @ formule1.nl
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door elwood »

Ze hebben in ieder geval bij Lotus de juiste man aangetrokken
om terug naar de F1 te gaan :

http://pistonheads.com/news/default.asp?storyId=20553
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door electroshock »

Ik ben niet zo goed in photoshop, maar toch een snelle poging.
Tabacsreclame is toch niet meer politiek correct en Steve Jobs ligt de F1 waarschijnlijk niet, maar toch.
De regenboogkleuren van het oude apple logo zouden mooi uitkomen op het Lotus/JPS-zwart ...
Complete iPod integratie in een straatversie Lotus zou ook mooi zijn (lichtgewicht maar toch zinlooos ;) ).
Alle gekheid op een stokje.
Eigenlijk maakt de Lotusrentree in de F1 wel zin, tenminste als er veeeeeeeel kapitaal ingepompt kan worden en ze niet achteraan hangen te bengelen in de races.
Als Bahar de apple-helm introduceert nog voor een Lotus APX op de markt zou komen, stroomt er wellicht toch wat benzine door zijn marketing aderen. :D
Bijlagen
apple helmet.jpg
apple helmet.jpg (37.87 KiB) 4446 keer bekeken
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door Exploded »

Half slachtig verhaal, want met de naam Lotus mag geen F1 team gestart worden. Ook alle grote successen zijn niet van Lotus maar van Team Lotus. David Hunt de broer van de verongelukte wereldkampioen James Hunt, heeft alle rechten in Europa en Aziatische landen op de naam Team Lotus. Zonder zijn toestemming mag de naam Lotus niet gebruikt worden in F1 context. Voor Amerika/Canada heeft een andere vriend van mij de rechten op de naam Team Lotus. En hij wist me al directe zeggen dat ze nog heel heel ver van een akkoord staan op dit moment. Er is in ieder geval dus helemaal geen deal te doen met Proton, toch zeker niet om de naam Lotus te gebruiken.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door electroshock »

Exploded schreef:Voor Amerika/Canada heeft een andere vriend van mij de rechten op de naam Team Lotus.
Precies very close ?
Wij maar gissen en alle informatie ligt voor u voor het oprapen.
Komt Bernie Ecclestone bij u ook op de afternoontea ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door Exploded »

electroshock schreef: Komt Bernie Ecclestone bij u ook op de afternoontea ?
Neen, maar ik heb hem wel al verschillende keren ontmoet en gesproken. Maar die man leeft echt op een ander niveau.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Half slachtig verhaal, want met de naam Lotus mag geen F1 team gestart worden. Ook alle grote successen zijn niet van Lotus maar van Team Lotus. David Hunt de broer van de verongelukte wereldkampioen James Hunt, heeft alle rechten in Europa en Aziatische landen op de naam Team Lotus. Zonder zijn toestemming mag de naam Lotus niet gebruikt worden in F1 context. Voor Amerika/Canada heeft een andere vriend van mij de rechten op de naam Team Lotus. En hij wist me al directe zeggen dat ze nog heel heel ver van een akkoord staan op dit moment. Er is in ieder geval dus helemaal geen deal te doen met Proton, toch zeker niet om de naam Lotus te gebruiken.
Slaat die naam/patent/rechten op "Lotus" of "Team Lotus". Indien op "Team Lotus" dan noemen ze het wel gewoon "Lotus" of "Lotus F1".

Uit ervaring weet ik dat een kleinigheidje aanpassen al een reden is om rond rechten te kunnen werken. En als Proton dat echt wil (aldaniet met petronassteun) dan zal het er wel komen.

Of dat een positief of negatief iets zal zijn voor onze Loti valt nog af te wachten en denk ik dan na over mijn eerder geschreven post.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door B-Art »

Exploded schreef:
electroshock schreef: Komt Bernie Ecclestone bij u ook op de afternoontea ?
Neen, maar ik heb hem wel al verschillende keren ontmoet en gesproken. Maar die man leeft echt op een ander niveau.
Wanneer mag ik nog eens op de Koffie komen? :lol:
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door elwood »

Exploded schreef:
electroshock schreef: Komt Bernie Ecclestone bij u ook op de afternoontea ?
Neen, maar ik heb hem wel al verschillende keren ontmoet en gesproken. Maar die man leeft echt op een ander niveau.
Bijlagen
Planet%20millennium.jpg
Planet%20millennium.jpg (36.35 KiB) 4398 keer bekeken
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Rumour : Mogelijk terugkeer Lotus in Formule 1

Bericht door B-Art »

Planet milennium?
Gesloten