Bedrading radio / accessoires

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Bedrading radio / accessoires

Bericht door HJ2 »

Party People!

Na een succesvolle audio upgrade (nieuwe speakers(Focal) in de deuren, achterspeakers helemaal weg en een kleine versterkte sub achter de stoelen) heb ik een probleempje met het aansluiten van mijn ipod...

De Ipod line out (dockconnector) zit op de line in van de Headunit, geen problemen hier. Er zit een USB stekker aan om de ipod op te laden. Deze steekt in een 12V USB lader die ik niet in de sigarettenaansteker heb geprikt, maar uit zijn huisje heb getrikken en achter de radio heb geplaatst. Ik heb 'm aangesloten op dezelfde voeding als de radio (geschakelde +)

Geluid naar Headunit.. geen probleem. Als ik de radio speel.. geen probleem. Als ik de ipod laad... geen probleem. Maar:
Als ik de radio speel en gelijktijdig de ipod laad, zakt de spanning van de geschakelde +12 in van 11.8 naar 9 Volt! (de radio geeft het dan op en schakelt zich uit) De Ipod laadt stug door, zonder problemen.
De laadstroom van de Ipod is 1000 mA.

kan het zijn dat de bekabeling niet dik genoeg is? De 12V continue blijft keurig op 11.8V, dus daar kan het niet aan liggen...

Wie weet raad? :roll:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie