LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Alles over Lotus in de motorsport
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door Frederik »

co-driver schreef:
Frederik schreef:Buiten de naam zie ik weinig Lotus, eigen chassie en body, cosworth motoren ... Ik ben toch benieuwd hoeverre Lotus zelf betrokken zal zijn bij deze nieuwe wending.

To be continued ...
Eens de belangrijkste team leden hun ' verleden ' bekijken ;)
http://www.litespeedf3.com/team.html
True ... maar ...

... het is niet omdat een bende ex-Ferrari-(F1)-medewerkers een nieuw team starten dat het Ferrari kan/mag/zal heten.

Ik hoop dat Lotus er nauw bij betrokken wordt!
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door ben »

Ik verwacht dat de Lotus-top in Hethel deze unieke kans niet aan zich voorbij zal laten gaan en zélf vragende partij zal zijn om hun 'engineering' en 'knowledge' in die F1-auto's te leggen; de stijgende vraag naar hun auto's bij goede resultaten zal daar wel niet vreemd aan zijn... :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door Frederik »

ben schreef:Ik verwacht dat de Lotus-top in Hethel deze unieke kans niet aan zich voorbij zal laten gaan en zélf vragende partij zal zijn om hun 'engineering' en 'knowledge' in die F1-auto's te leggen; de stijgende vraag naar hun auto's bij goede resultaten zal daar wel niet vreemd aan zijn... :)
Allemaal goed en wel... los van de "interesse" is er ook nog altijd de zeer belangrijke factor "budget".

Hoe zal dit zich weerspiegelen aan de kwaliteit en prijzen van onze (nieuwe)Lotusjes ?
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door ben »

Kwalitatief zal er wel altijd een ditje of een datje blijven; tblijven per slot van rekening 'handgemaakte' en vooral Britse wagens ;)

Budgettair zullen de basisprijzen automatisch stijgen, vooral als het succes niet uitblijft.

Maar ja, we dromen al van podiumplaatsen en tis niet eens zeker dat ze mogen deelnemen ;)

Persoonlijk zou ik er echt ondersteboven van zijn, mocht er terug 'Lotus' op een F1-wagen staan. Rij al Lotus sinds mijn 22ste en heb nooit andere sportwagens gehad dus tzit echt wel diep bij mij de liefde voor het merk.

Tzou een droom zijn die uitkomt...ja, echt wel :!:
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door WimC »

stel je voor:
Lotus strijd terug voor de wereldtitel, wij "en masse" in onze Lotussen naar Francorchamps, op een privé parking, met mooie plaatsen op de tribune.

Ok, en nu terug wakker worden...

Wim
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door ben »

WimC schreef:stel je voor:
Lotus strijd terug voor de wereldtitel, wij "en masse" in onze Lotussen naar Francorchamps, op een privé parking, met mooie plaatsen op de tribune.

Ok, en nu terug wakker worden...

Wim
O, maar daarvoor hoeven ze niet percé mee te strijden voor de titel; geregeld goede resultaten behalen en positief in beeld komen; wat er ook van zij, ik denk dat we met z'n allen hier dan zoiezo en masse naar Francorchamps trekken; en wie weet zelf Duitsland en Frankrijk... :D

Dream, dream, dream :) :) :)
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door JDV »

Ik ben ook eens benieuwd :mrgreen:
Back in action :-)
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door co-driver »

Afwachten tot vrijdag als de FIA de teams die toegelaten worden bekent maakt :mrgreen:

Denk eens aan Brown GP , in 't begin werd er door de 'vaste waarden ' op neer gekeken en nu ..... ;)
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door Bart P »

Ik heb 2 bedenkingen :
1. Lotus heeft duidelijk geen budget voor F1. De Evora SC en cabrio zijn voor onbepaalde duur uitgesteld, de Esprit idem. Alles hangt af van het succes ( over 3 jaren gezien ) van de Evora en opklaren van de economische situatie.
2. Lotus heeft geen boodschap aan F1. Ze zouden eerder moeten denken aan GT2/3 of 4 want dit spreekt onmiddellijk aan bij potentiele kopers. Een bepaald percentage kopers moet nu eenmaal overkomen van oa Porche en eventueel Ferrari.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LOTUS OPNIEUW FORMULE 1!

Bericht door Frederik »

Bart P schreef:Ik heb 2 bedenkingen :
1. Lotus heeft duidelijk geen budget voor F1. De Evora SC en cabrio zijn voor onbepaalde duur uitgesteld, de Esprit idem. Alles hangt af van het succes ( over 3 jaren gezien ) van de Evora en opklaren van de economische situatie.
2. Lotus heeft geen boodschap aan F1. Ze zouden eerder moeten denken aan GT2/3 of 4 want dit spreekt onmiddellijk aan bij potentiele kopers. Een bepaald percentage kopers moet nu eenmaal overkomen van oa Porche en eventueel Ferrari.
Zoiets bedoelde ik ook ja ...

Of de Lotussen gaan ZWAAR duurder worden om hun F1 investeringen te bekostigen.
Gesloten