Nee, zeer smerig!HJ2 schreef:Sehr schon!
Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
- Benny
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
- Naam: Benny
- Auto: Exige S
- Locatie: Melsele
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Mooie vorderingen gemaakt Ovi
Kan je de V-plaat goed demonteren met de kleppendeksels er op?
Ga je de originele Alpine alu carter terug gebruiken? Op zicht lijkt diegene van de R25 kleiner, of ligt het enkel aan de andere vorm?
Kan je de V-plaat goed demonteren met de kleppendeksels er op?
Ga je de originele Alpine alu carter terug gebruiken? Op zicht lijkt diegene van de R25 kleiner, of ligt het enkel aan de andere vorm?
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ja, de V-plaat kan je zo onder het stukje kleppendeksel onderuit halen dus geen probleem. Ik ga trouwens de kleppendeksels v/d Alpine plaatsen omdat daar een paar bevestigingspunten opzitten die ik nodig heb. Ik ga dan inneens de kleppen een keer deftig afstellen en nieuwe dichtingen voor de kleppendeksels plaatsen.Benny schreef:Mooie vorderingen gemaakt Ovi
Kan je de V-plaat goed demonteren met de kleppendeksels er op?
Ga je de originele Alpine alu carter terug gebruiken? Op zicht lijkt diegene van de R25 kleiner, of ligt het enkel aan de andere vorm?
Ik ga natuurlijk de grote mooiere en gekoelde carter v/d Alpine gebruiken.
De bedoeling is van de motor nu zelf wat op te kuisen en eventueel hier en daar een "bimbo" kleurtje te geven!
Ik heb hem nagekeken toen hij nog in de R25 zat en draaide supper! Ook de kompressie enz. is zeer goed dus normaal niet nodig om hem uit elkaar te smijten. Enkel het delcokapje en rotor zijn aan vervanging toe en zullen dan ook vervangen worden. Heb met een R25 maniak gesproken en weet dat deze motoren ongelooflijk sterk zijn dus als het meevalt ben ik voor heel wat jaartjes gerust!
Gelukkig is het ook dezelfde koppeling want deze v/d R25 is de drukgroep versleten en die van de Alpine heeft maar 5.000 km gelopen dus nog nieuw!
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Mooie vordering Ivo, heb zelf al live mogen zien dat dat een verdomd knap blokske is
Dat komt wel in orde, binnen aan paar weken een Alpine op mijn oprit ?
Dat komt wel in orde, binnen aan paar weken een Alpine op mijn oprit ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Vandaag de V-plaat de onderblok en de carter een keer deftig afgestoomd dus ze zien er al iets beter uit!
Volgend groot probleem is dat er een dikkere leiding van de benzinetank naar achter moet komen en liefst in koper wegens continu 3 bar!
Wordt dus weer wat zoeken hoe we dat gaan klaarkrijgen want die darm loopt door de middentunnel!
Volgend groot probleem is dat er een dikkere leiding van de benzinetank naar achter moet komen en liefst in koper wegens continu 3 bar!
Wordt dus weer wat zoeken hoe we dat gaan klaarkrijgen want die darm loopt door de middentunnel!
- kevin_v
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Borgerhout
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ivo, kun je geen leiding op maat laten plooien met een paar koppelstukken. Dat kan toch niet zo'n uitdaging zijn om dat te vinden
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Die leiding is het probleem ni hoor!kevin_v schreef:Ivo, kun je geen leiding op maat laten plooien met een paar koppelstukken. Dat kan toch niet zo'n uitdaging zijn om dat te vinden
t'Is da door die tunnel krijgen zonder al te veel te moeten demonteren!
Waarschijnlijk moet de benzinetank er uit!
- PaulF
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
- Locatie: Stekene
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Is een RVS leiding geen optie Ivo? (Stijl remleiding,maar een grotere dia-
meter).Die kun je dan mss met een draad door de tunnel trekken.
Groetjes Paul
meter).Die kun je dan mss met een draad door de tunnel trekken.
Groetjes Paul
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ik ga het deze week eens rustig bekijken Paul want dat stuk v/d Alpine heb ik nog nooit uit elkaar gehad. Waarschijnlijk zal ik de tunnel langs binnen moeten demonteren en dan zal ik waarschijnlijk ook ineens de darmen v/d chaufage enz. vevangen.PaulF schreef:Is een RVS leiding geen optie Ivo? (Stijl remleiding,maar een grotere dia-
meter).Die kun je dan mss met een draad door de tunnel trekken.
Groetjes Paul
Het probleem is dat je altijd wel weet waar je begint maar altijd moeilijk om te stoppen, voor je het weet ligt heel den oto uit elkaar!
- PaulF
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
- Locatie: Stekene
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
De koelwaterleidingen die door de centrale chassisbalk lopen zijn van metaal ,en kunnen voor grote problemen zorgen,bij mij zaten die voor
70% dicht met roest en kalkaanslag,dus best goed nazien en bij twijfel
vervangen.
Grts Paul
70% dicht met roest en kalkaanslag,dus best goed nazien en bij twijfel
vervangen.
Grts Paul