Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door ovi »

Ik heb mijn Alpine ingevoerd uit Nederland en ook laten keuren in Heist op de Berg. Normaal moeten ze zelfs de remmen niet testen en moet hij ook niet op de brug! :roll: Ik heb toen gevraagd om hem te keuren als was het een gewone wagen dus ook de veringtest enz. hebben ze gedaan. Tof van die gasten om ook even de ophanging te martelen zodat ik wist dat ook daar alles deftig gerestaureerd was zoals beloofd. Zo weet je inderdaad of hij nu echt goed is en vooral voor de remmen is dit toch wel belangrijk.
Ik ben zelfs voorstander om elk jaar oldtimers een beperkte keuring te laten doen voor de remmen en ophanging enz.
Probleem is dat ze dan waarschijnlijk weer gaan overdrijven zoals met alles in dit apenland! :?

Goe nieuws dat hij echt goed is Hans en dan zie/hoor ik je één dezers wel.
Dit weekend heel weekend niet in mijn kot dus zal het voor volgende week zijn. Vrijdag middag vertrekken we naar Frankrijk dus anders is het voor na de vakantie. ;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

geen probleem Ivo, ben dit weekend zelf ook niet thuis ;)

En die Excel loopt niet weg :)

Maandag langsgaan bij de verzekering, hoop tegen vrijdag de nummeprlaten te hebben, al weet ik niet hoe lang je moet wachten op een O-plaat.

Was vrij gerust in de keuring, vermits wagen toch nog Engelse MOT (technische keuring) had :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Exploded »

Knap gedaan Hans, maar je Excel zag er mechanisch nog beter uit dan de carrosserie, dat zag ik ook al direct in de UK. Jammer dat je niet de gewone keuring hebt gekozen, het moet zeker gegaan hebben met een Excel in zulke mooie staat.
Ik ben de hele week thuis volgende week, kom gerust eens een koffietje drinken 8-)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door FastEleven »

Deze auto moet toch probleemloos op normale platen te zetten zijn ... Doen !
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

Da's waar Erik, op de keuring was men zeer aangenaam verrast, die schrokken zelfs toen k zei dat deze dame al 26 jaar oud was !

Ik spring wel eens binnen Gert, van zodra de platen er zijn, ga geen zotte kuren uithalen (onverzekerd rondrijden vb ;) ) Zal wel eens navragen of ik verzekerd ben van zodra de platen aangevraagd zijn (en nog niet ontvangen) ; heb immers nog steeds de officiele Britse platen :)

Ik laat m niet voor dagelijks gebruik keuren omwille van :

- jaarlijkse keuring : ik kan mij al genoeg amuseren om met andere wagens naar de keuring te gaan, allemaal tijdverlies !
- lichten MOETEN dan gewijzigd worden (ok, niks duur aan en 15 min werk)
- normale verzekering is een stuk duurder (niet dat ik op een cent kijk maar voor die km's dat ik er ga mee doen is dat zinloos)
- lekker relaxed : eenmalige keuring :)
- zal er zeer weinig km's mee doen (weekend/mooi weer-wagen), hier en daar een paar meetings, dus dat volstaat :)

Mocht het mijn enige vrijetijdswagen zijn had ik m wellicht wel ingeschreven voor dagelijks gebrui, maar nu is die nood er niet.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door FastEleven »

Ik begrijp je motivatie, maar dat je verzekering duurder zou zijn voor een oldtimer op normale platen tov een o-plaat klopt echter niet :

Zolang je in het bezit bent van een dagelijkse auto waarvoor je een normale verzekering hebt lopen, maakt het voor de verzekering niet uit met welke platen je oldtimer is ingeschreven. Het soort nummerplaat vergroot het risico niet. Het blijft immers occasioneel gebruik.

Dat wordt anders als je auto als dagelijks voertuig wil gebruiken : dan betaal je een normale verzekering.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

FastEleven schreef:Ik begrijp je motivatie, maar dat je verzekering duurder zou zijn voor een oldtimer op normale platen tov een o-plaat klopt echter niet :

Zolang je in het bezit bent van een dagelijkse auto waarvoor je een normale verzekering hebt lopen, maakt het voor de verzekering niet uit met welke platen je oldtimer is ingeschreven. Het soort nummerplaat vergroot het risico niet. Het blijft immers occasioneel gebruik.

Dat wordt anders als je auto als dagelijks voertuig wil gebruiken : dan betaal je een normale verzekering.
daar wringt het schoentje : ING (waar mijn andere 4 wagens bij verzekerd zijn) verzekeren geen oldtimers en voorzien geen speciaal tarief voor dergelijke wagens en/of omstandigheden, dus ben aangewezen op vb Ethias waar ik wel n echte oldtimer-verzekering kan afsluiten (104 EUR/jaar)

Hetgeen ik meest tegenop zie is die jaarlijske keuring : altijd moeten hopen dat die mannen goedgezind zijn, want dat is 'random' dat ze hier en daar eens moeilijk doen ... heb bovendien dan wel schrik voor CO-uitstoot (Excel is met carburators)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Blue Darkness »

CO-uitstoot? Wat is da? :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door ovi »

FastEleven schreef:Ik begrijp je motivatie, maar dat je verzekering duurder zou zijn voor een oldtimer op normale platen tov een o-plaat klopt echter niet :

Zolang je in het bezit bent van een dagelijkse auto waarvoor je een normale verzekering hebt lopen, maakt het voor de verzekering niet uit met welke platen je oldtimer is ingeschreven. Het soort nummerplaat vergroot het risico niet. Het blijft immers occasioneel gebruik.

Dat wordt anders als je auto als dagelijks voertuig wil gebruiken : dan betaal je een normale verzekering.
Heb al mijn auto's en moto bij Ethias verzekerd en als ik de Alpine op een gewone nr. plaat zou zetten moet ik een classic car verzekering nemen die 245 euro kost. De taks blijft wel die van een oldtimer vermits hij ouder dan 25 jaar (29) is. ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Herman »

Als ge nu reeds een oldtimer inschrijving hebt, belet er u niks om gewoon op uw gemak te zorgen voor een latere "gewone inschrijving",tenminste als ge daar nood aan hebt...die procedure kan echter langdurig zijn doordat vele vd oldtimer wagens een "éénmalige gelijkvormigheidsprocedure" moeten aanvragen...op de manier van éérst oldtimer inschrijven, kan men echter reeds legaal met de wagen rondrijden..en is het dan ook mogelijk om later eventueel met uw eigen (oldtimer nr platen) als 1st keer naar de keuring te gaan.( de wet zegt: handelaarsplaten of platen van vorige eigenaar). om een gewone inschrijving te kunnen aanvragen moet men vooraleer men deze kan aanvragen een aanvraag formulier (roze form) afgestempeld vd keuring hebben...en om deze te bekomen moet deze wagen conform zijn aan het bestaande coc/pvg of gelijkvormigheidsnr..of men moet een éénmalige nr aanvragen... tegenover een oldtimer moeten dan zeker de snelheidsmeter schaal in kms zijn... mistlamp...goedgekeurde gordels... goedgekeurde lichten...spiegels ...banden... remmen... enzvt .. soms gaat het zover dat soms ruiten die niet "e" zijn moeten vervangen worden idem soms voor remschijven... men moet zelf zijn rekening maken of al deze (soms dure) kosten en lasten opwegen voor het soms weinige sporadisch gebruik vd wagen...
Laatst gewijzigd door Herman op 26 mar 2010, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie