Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Exploded »

ovi schreef: Hans in Mechelen is er ook één hé!
Ze zijn daar wel ongelooflijk vriendelijk en sympathiek dus dat moet ge er wel bijpakken! :evil:
Niet te verwonderen dat je niemand kan vinden :D :

De motorbrigade van Douane en Accijnzen dreigt met acties die het verkeer lamleggen, eerst plaatselijk en later op grotere schaal. Dat zegt Emiel Boriau van NUOD-Financiën namens het vakbondsfront.
Een driehonderdtal personeelsleden van de douanediensten moet de overstap maken naar de Vlaamse overheid. De vakbonden eisen dat enkel op vrijwillige basis gebeurt, maar klagen aan dat ze geen gehoor krijgen bij de overheid. De vakbonden NUOD-Financiën, ACOD-Openbare Diensten, ACOD en VSOA steunen de acties.

"Economie platleggen"
Eerder was al een petitie overhandigd aan de overheid, maar daarop kwam volgens Boriau geen reactie. Daarom dreigt de motorbrigade nu met acties. Die starten met zware controles op het vrachtvervoer op een vijftal plaatsen in Vlaanderen. Als de overheid dan niet reageert, volgen op woensdag 17 maart op een vijftal plaatsen opnieuw controles op vracht- en personenwagens. Op 21, 22, 23 en 24 maart willen de actievoerders die controles nog opvoeren. Tegen 29 maart dreigen ze ermee "de economie plat te leggen als ze geen genoegdoening krijgen". Dat zou gebeuren met strikte controles op invalswegen.

Controle op alles
"Onze mensen kunnen zowat alles controleren", legt Boriau uit, "omdat ze politionele bevoegdheden hebben. Brandstof, staat van het voertuig, lading, verkeersbelasting, tachograaf... We overleggen overigens met onze Waalse collega's, die mogelijk ook acties plannen." (belga/sam)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door ovi »

Exploded schreef:
ovi schreef: Hans in Mechelen is er ook één hé!
Ze zijn daar wel ongelooflijk vriendelijk en sympathiek dus dat moet ge er wel bijpakken! :evil:
Niet te verwonderen dat je niemand kan vinden :D :

(belga/sam)
Nee, ze zijn daar wel degelijk aanwezig maar daar is dan ook alles mee gezegd! :roll:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

thiva schreef:Hans,

Industriepark 45 - Soldatenplein zone 2 - 3300 Tienen - tel 016 78 18 60

Dat is dus de andere industriezone. Van aan de Grijpen richting autostrade, rechtdoor aan Suzuki-center. Rechtdoor over het eerste rond punt, rechtdoor over het tweede rond punt. Voorbij BMW Van Osch to aan de eerste T (Honda garage). Daar naar rechts, bocht volgen naar links en daarna naar rechts. Hierna volgt een stuk rechte baan. Na zo'n 500 meter staat er rechts een gebouw alleen (witte rechthoekige blok). De douane zit daar onderaan. Het staat nogal slecht aangeduid. ;)
vandaag langsgeweest, staat idd heel slecht aangeudid, en is een piepklein kantoortje !

Bedankt voor de uitleg, wellicht had ik het anders niet gevonden.

Zeer vriendelijke man, degelijke uitleg, alles is in orde :)

Straks eens bellen naar de keuring om een afspraak te maken :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door ovi »

Dan moet ik misschien ook eens tot daar gaan! ;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

ovi schreef:Dan moet ik misschien ook eens tot daar gaan! ;)
k kan niks verkeerd zeggen over die man : echt vriendleijk en n grondige uitleg !

Ivo, WEL tactvol zijn he, daar geraak je het verst mee ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door thiva »

Bzguy schreef:
ovi schreef:Dan moet ik misschien ook eens tot daar gaan! ;)
k kan niks verkeerd zeggen over die man : echt vriendleijk en n grondige uitleg !

Ivo, WEL tactvol zijn he, daar geraak je het verst mee ;)
Da's waar. Ik ben supervriendelijk geweest toen ik ging voor de S2 en die man heeft me dan ook goed geholpen. ;)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door electroshock »

Exploded schreef:
ovi schreef: Tegen 29 maart dreigen ze ermee "de economie plat te leggen als ze geen genoegdoening krijgen". Dat zou gebeuren met strikte controles op invalswegen.

Controle op alles
"Onze mensen kunnen zowat alles controleren", legt Boriau uit, "omdat ze politionele bevoegdheden hebben. Brandstof, staat van het voertuig, lading, verkeersbelasting, tachograaf... We overleggen overigens met onze Waalse collega's, die mogelijk ook acties plannen." (belga/sam)
Dat betekent dus dat ze in normale situatie veel door de vingers laten glippen.
schweinegrippe_zoll_sextourist_528845.jpg
schweinegrippe_zoll_sextourist_528845.jpg (25.85 KiB) 3708 keer bekeken
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:
ovi schreef:Dan moet ik misschien ook eens tot daar gaan! ;)
k kan niks verkeerd zeggen over die man : echt vriendleijk en n grondige uitleg !

Ivo, WEL tactvol zijn he, daar geraak je het verst mee ;)
Helaba! :evil:
Ik ben altijd beleefd en vriendelijk tegen die mensen maar je moet maar eens in Mechelen gaan dan weet je inneens het verschil! ;)
Toch ook daar vriendelijk bedankt voor de sympathieke en vriendelijke maar heel korte uitleg die ik gekregen heb. :lol:
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Exploded »

Aha wil dat dan zeggen, dat je morgen naar de keuring kan en donderdag Belgische platen hebt???? 8-) :D
Of moet je nog aanpassingen aan de Excel doen?
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Bzguy's nieuwste (& oudste) aanwinst

Bericht door Bzguy »

Vandaag even de tijd gevonden om naar de keuring te gaan ; het weer was er trouwens ideaal voor !

Duurde alles samen een 40-tal minuutjes (Heist Op Den Berg), inclusief aanschuiven, testen, afrekenen.

Wat wordt er gecontroleerd :

- identificatieplaatje fabrikant
- papieren (sic)
- chassisnummer op chassis (niety enkel dat van het identificatieplaatje !)
- stuurinrichting
- remtest
- controle op brug : die wringen eens met de wielen en bekijken de bodem eens

Wat NIET :

- verlichting (heb zelfs een klein stukje uit een achterlamp)
- brandblusser, fluo vestje, verbanddoos, gevarendriehoek ; lag nochtans in de koffer, heb gevraagd of ze dat moesten zien maar was niet nodig :)
- vering
- claxon
- roetuitstoot
- etc ...

Kostprijs :

14,5 EUR, kun je niet voor sukkelen :)

Alle testen waren ZEER goed zei men, dus zou zelfs geen problemen opleveren om die als dagelijkse wagen in te schrijven, maar ik opteer toch voor O-platen.

Heb al een offerte van Ethias : 104 EUR per jaar, ZONDER dat ik bij hen ook een andere (klassieke) auto-verzekering moet afsluiten. :)

Mijn andere wagens zijn verzekerd bij ING, en die doen GEEN oldtimers :(

Maandag ga ik langs voor de nodige stempel/vignetten bij de verzekering en dan kan ik de platen aanvragen :)

Ik ben een tevreden mens 8-)

Enne, die Excel rijdt verdomd lekker :P !!!

Nog een dikke merci aan 'nonkel' Herman voor de goede raad en bijstand :!:

@ Ivo : ik denk dat je mij volgende week ergens kunt verwachten :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie