Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door Frederik »

Voorwielaandrijving is niet altijd een nadeel, ref... de Lotus Elan (M100)
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door kevin_v »

daar kan ik moeilijk over oordelen, heb nog nooit met een elan gereden jammer genoeg.
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door JeanVM »

Voorwielaandrijving is goed maar Lotus is er toch van terug gekomen.
Niet verkoopbaar in hun klasse. En juist, een sportwagen MOET achterwielaandrijving hebben punt.

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door ovi »

JeanVM schreef:Voorwielaandrijving is goed maar Lotus is er toch van terug gekomen.
Niet verkoopbaar in hun klasse. En juist, een sportwagen MOET achterwielaandrijving hebben punt.

Jean
Mijn Alpine heeft de motor en de aandrijving vanachter dus ik kan vergelijken! 8-)
Hebben ieder hun charmes, voor en nadelen dus ieder zal daar wel zijn eigen gedacht over hebben.
In ieder geval is de Elan veel makkelijker snel door de bocht te sturen en kan iedereen daar wel redelijk snel mee rijden.Met de Alpine is het echt wel een kunst en plezier om dit ding snel door de bochten te smijten zonder dat ge daarna uwen polyester moogt gaan bij elkaar rapen! :lol:
Op zolder komen op het rechte stuk ook veel Porsche's voorbij maar daarna zitten ze dan in de zandbak of ziet ge ze alle kanten opschuiven.Juist hetzelfde dus.Beestige auto's maar slechts weinige kunnen er mee rijden!
Met Frederik op de vroemdag hadden we er ook zo enen die ons eerst voorbijkwam en toen Frederik hem in de binnenkant v/d bocht voorbij begon te steken drifte ons Porschebimboke gewoon de zandbak in. :lol:
Da was genieten hé Frederik!(looooooooooooooooooolll)
Ik ga dit weekend voor de eerste keer eens wat met de Elan spelen om hem onder de knie te krijgen dus zal weer effe moeten wennen aan wat pk's op de voorwielen.Met ons Puntoke ni veel last van te veel pk's op de voorwielen dus misschien toch eens een ander motorke (Abarth) injossen! ;)
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door JeanVM »

Dag Ivo,

Je hebt wel gelijk, je kan makkelijk de krachten beheersen met voorwielaandrijving. En al veel gehoort dat de Elan hierin uitzondelijk goed in is. Maar ik denk dat je best een vgl maakt met een Elise met evenveel pk's, testritje maken en dan je keuse maken welke je het leukste vindt. Ik vermoed dat het de Elise zal worden.

Iemand zin om dit even uit te proberen bij een trackday?

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door ovi »

JeanVM schreef:Dag Ivo,

Je hebt wel gelijk, je kan makkelijk de krachten beheersen met voorwielaandrijving. En al veel gehoort dat de Elan hierin uitzondelijk goed in is. Maar ik denk dat je best een vgl maakt met een Elise met evenveel pk's, testritje maken en dan je keuse maken welke je het leukste vindt. Ik vermoed dat het de Elise zal worden.

Iemand zin om dit even uit te proberen bij een trackday?

Jean
Ik heb al een co-cart hé!Den Alpine. ;)
De Elan leent zich toch iets meer om alle dagen mee te rijden denk ik.
Als ik echt gooi en smijtwerk wil pak ik de Alpine wel.
Ga er trouwens andere motor insteken dus nog wa rapper! 8-)
mijn vrouwke heeft direkt met den Elan nen keer gaan rijden en vindt het een plezant otoke!Met den Alpine wil ze niet rijden....sjans!
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door electroshock »

Abarth FWD ?
Gewoon een gefotoshopte volkswagon ecoracer ...
http://www.netcarshow.com/volkswagen/20 ... per_06.htm
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door co-driver »

T1120.jpg
T1120.jpg (35.92 KiB) 3895 keer bekeken
In de 'L'Automobile' van deze maand : :arrow: FIAT SPYDER /// 2012
" En Italie , le mariage Fiat-Chrysler et les synergies qui en découleront ont ouvert la voie aux supputations les plus folles. Parmi celles-ci , cet étonant projet de Spyder que les amateurs d'automobiles anciennes auront reconnu comme hommage rendu à la mythique Fiat 124 Abarth Rally de 1973 . Dérive du Spyder Sport dessiné par Pininfarina , ce modèle de compétition développait , à l'époque , plus de 200 ch et se distinguait par la présence d' un capot noir mat . C' est la future Dodge EV , dérivée de la Lotus Europe mais à moteur électrique , qui lui donnerait sa structure . Ainsi , non seulement le moteur de cette " Fiat 124" ne serait plus à l' avant , mais serait non plus à essence. Les nostalgiques vont s' arracher cheveux , s'il leur en reste ! "
"UNE CONCURRENTE DE LA TESLA , AVEC BATTERIES LITHIUM-ION , MAIS QUI JOUERAIT LA CARTE NOSTALGIQUE !"
:arrow: ABATH ROADSTER /// Fin 2010
"Les modèles gros et puissants sont délaissés par les clients de plus en plus soucieux de l' environnemet. En leur proposant de petits modèles sportifs , nous leur permettons de déculpabilisier" (Antoine Burgiére ,PR Abarth France)
Le moteur , une Fiat 1.4 Turbo , coiffé de la nouvelle distribution variable Multiair , sera installé dans une base technique Lotus , dérivée de celle de l' Evora. Il s'agit d' aluminium collé , comme dans la Dodge EV , pressentie pour donner naissance au Spyder Fiat évoqué en haut de page . Reste aux marketing du groupe à décider si les deux roadster figurant dans cette page pouront coexister ...
2762-1280.jpg
Het 'moduleerbaar' chassis van de Evora zou een ideale basis zijn voor dit 'speciaal' bakske ; http://www.autobloggreen.com/2008/09/25 ... s-of-evora ( half weg het pers-bericht wordt de ' moduleerbaarheid' van het chassis besproken )
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door kevin_v »

whow zeer leuk, vind het een leuk idee die 1.4 multi air
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus bouwt tweezitter met Abarth

Bericht door electroshock »

Als ze nu eens iets meer wedgy, zoals de X1/9 destijds, zouden uitbrengen, dat is pas cool 8-) . Back to the seventies.
Als er iemand die strakke hoekige stijl terug kan doen heropleven, dan toch wel een italiaan zeker ? Que bella.

Eeuh, maar toch niet zoals die LeftLane-schets ? Dat lijkt nog lelijker dan de ritmo cabrio van de jaren '80.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie