even voorstellen

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
ErikChrista
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 dec 2013, 22:49
Naam: Erik
Auto: Elise S

Re: even voorstellen

Bericht door ErikChrista »

dachero schreef:Welkom mede-limburger,

je moet je lichten aanpassen en ook uw achteruit-rijlicht en mistlicht moet je wisselen. Denk ook aan de Co uitstoot als er aan het uitlaatsysteem van uw exige veranderingen gedaan zijn. De wagen halen en invoeren bij de douane en laten keuren na de aanpassingen. als je geen Coc document (europees gelijkvormigheids-attest)zou hebben dan moet je dit aanvragen bij FKM of zelf bij Lotuscars (hebben wij zo gedaan).

In Lommel zijn er nog een paar Lotusfreakskes waaronder een geweldige auto-poetser :mrgreen:
Je bent in goed gezelschap daar. 8-)

dank je voor de tips, en wat de "poetsziekte" betreft...ik denk dat ik die zelf ook te pakken heb :)
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: even voorstellen

Bericht door wimvanbeeck »

Geef eens een seintje via mail, ik ben ook van Lommel en misschien kunnen we eens afspreken !

WIM
Laurens
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:43
Naam: Laurens
Auto: Elise S2 111
Locatie: Klerken

Re: even voorstellen

Bericht door Laurens »

Hey ,

Heb ooit een Lacia Delta integrale geimporteerd uit Italie , Het belangijkste is dat je een europees gelijkvormigheidattest hebt en als het mogelijk is het inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar . dan is het gewoon naar de douane en keuren .

Indien engels gelijkvormigheidsattest zal je deze auto eerst moeten homologeren ( dat kan maanden duren ) , maar normaal zal de lotus wel een europese hebben denk ik . zoniet kan je de elise inschrijven in Belgie met de engelse nummerplaat ( krijg je bij de wagen , elke auto heeft unieke nummerplaat in Engeland ) tijdens het wachten op de juiste formulieren .
Acceleration is better dan speed !
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: even voorstellen

Bericht door billie »

om zonder problemen een UK wagen in te voeren heb je het volgende nodig :

origineel engels kentekenbewijs ( V5 )
aankoopfaktuur
COC
en liefst geen mods zoals RVS remleidingen ,verstelbare veren enz

als belg of nederlander rijden op buitenlandse kentekenplaten is officieel niet toegestaan en je krijgt hem al helemaal niet ingeschreven op die platen
Laurens schreef:Hey ,

Heb ooit een Lacia Delta integrale geimporteerd uit Italie , Het belangijkste is dat je een europees gelijkvormigheidattest hebt en als het mogelijk is het inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar . dan is het gewoon naar de douane en keuren .

Indien engels gelijkvormigheidsattest zal je deze auto eerst moeten homologeren ( dat kan maanden duren ) , maar normaal zal de lotus wel een europese hebben denk ik . zoniet kan je de elise inschrijven in Belgie met de engelse nummerplaat ( krijg je bij de wagen , elke auto heeft unieke nummerplaat in Engeland ) tijdens het wachten op de juiste formulieren .
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Laurens
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:43
Naam: Laurens
Auto: Elise S2 111
Locatie: Klerken

Re: even voorstellen

Bericht door Laurens »

billie schreef:om zonder problemen een UK wagen in te voeren heb je het volgende nodig :

origineel engels kentekenbewijs ( V5 )
aankoopfaktuur
COC
en liefst geen mods zoals RVS remleidingen ,verstelbare veren enz

als belg of nederlander rijden op buitenlandse kentekenplaten is officieel niet toegestaan en je krijgt hem al helemaal niet ingeschreven op die platen
Hey ,
Kan zijn van die nummerplaten , heb dit ook maar van horen zeggen . :?
Acceleration is better dan speed !
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: even voorstellen

Bericht door stekki »

Toen ik men elise pas had, heb ik ook nog paar weken op UK platen blijven rijden hier in Belgie.
Light is not right
Gebruikersavatar
Skorpion
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jul 2016, 22:00
Naam: Andy
Auto: Elise R Touring 2010

Re: even voorstellen

Bericht door Skorpion »

Even resume voor invoer vanuit UK om hier te mogen rijden (door Belgische keuring te geraken) .
Dus de koplampen voor een S2 moet je alleen een kleine hendel verdraaien (paar graden maar). Is het daarmee in order of moet ge eigen nieuwe koplampen voor Lhd kopen ?
Anno 2016 zou een CoC niet meer nodig zijn volgens Belgisch wetboek. Iemand nog recente ervaringen hiermee dat het zonder CoC ging ?
Groeten
Andy
Plaats reactie