Jan_Blom

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Jan_Blom
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2015, 12:00
Auto: Lotus Elise S1 (1998)

Re: Hi

Bericht door Jan_Blom »

Alexs1 schreef:Jan welkom,

Ik las dat je remschijven jn EBC UltimaX (gegroefd) en de remblokken Carbon Lorraine (CL RC5+) had ter vervanging, nu heb ik exact hetzelfde gedaan op mijn Elise s1 . ;)
Het piepen valt bij mij wel mee , alleen in het begin toen ze nog ingeremt moesten worden heel af en toe maar nu niks meer, en van dat tikken heb ik geen last komt je remzuiger wel goed terug ?

De remkracht is wel een heeeeel stuk beter als die EBc greenstuff....die CL RC5+ happen bijten ! 8-)

Ik zag wel dat je die R1R banden heb onder je Elise , bevalt dat ? ik moet binnenkort ook aan nieuw setje banden en ben me nu aan het inlezen over welke te nemen.
Ha Alex, leuk dat je dezelfde combinatie hebt gekozen :-). Ik ben er erg tevreden mee, ondanks het piepen. Want inderdaad, ze bijten lekker! Voor mijn gevoel is mijn remweg gehalveerd in vergelijking met de vorige blokken. Volgens mij zijn de blokken op een goede manier ingeremd; eerst door Van Sten (de garage) en zelf heb ik ook goed doorgeremd en niet slapjes de blokken over de schijven laten glijden. Ik heb ook nog eens bij Elise Shop geinformeerd, daar heeft Van Sten ze ook vandaan gehaald, het piepen komt hen niet onbekend voor al zou het zeker als de blokken goed warm zijn veel minder moeten zijn. Tsja, ik ben alleen nog maar steviger gaan remmen (echt een stukje later en harder dan ik met de dagelijkse auto doe) maar dat heeft nog niet geholpen. 'Live with it' is denk ik de makkelijkste weg.

En of de zuigers goed terug komen weet ik niet. Op zich is het tikken ook geen onbekend verschijnsel, Elise Shop heeft daarop geanticipeerd door speciaal daarvoor rubber stripjes te verkopen. Maar wel een goede tip, als het voorjaar aanbreekt en de Elise voor onderhoud en APK naar de garage gaat zal ik vragen om het te controleren (helaas ben ik geboren met twee linkerhanden :cry: , maar ik kan wel poetsen :lol:).

Over de banden kan ik je niet veel vertellen. Ze zijn eronder gedaan toen ik de auto kocht maar toen waren ze al niet nieuw meer. Ik kan er geen scheurtjes in ontdekken maar voor mijn gevoel zijn we wel al een paar jaartjes oud en dus wat hard. En daarbij heb ik geen vergelijkingsmateriaal, het is mijn eerste Elise en ik heb niet in een andere gereden. Maar als je de verschillende reviews mag lezen zijn dit naast de Toyo's toch wel erg goede banden voor de Elise!
Gebruikersavatar
Jan_Blom
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2015, 12:00
Auto: Lotus Elise S1 (1998)

Re: Hi

Bericht door Jan_Blom »

Alexs1 schreef:
Frederik schreef:
Jaja, smeren is normaal ... maar het vervormen van de vlakjes vond ik minder aangenaam want dat slijt niet zomaar af.

Zie op de foto de hoekjes die naar boven komen... krijg je niet zomaar weg met een paar extra km.

Dan is denk ik R1R, AD08 AD08R een goede piste :)
Ben wel eerder Yokohama fan aan het worden ...
Iedere 'straatband ' die je mishandeld op het circuit zal dat niet fijn vinden...dan zou je echt naar de ToyoR888 moeten bv. die kan er wat beter tegen.

Sorry Jan dat we je topic 'vervuilen' met ons bandenverhaal... :oops:
Geen probleem :) ik ben er weer wat wijzer door geworden!
Plaats reactie