Pinkers omkeren: oplossing voor dit ergerlijke probleem

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
karl lambrechts
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
Naam: Karl
Auto: EspritS4 Mustard Yellow
Locatie: Lint

Pinkers omkeren: oplossing voor dit ergerlijke probleem

Bericht door karl lambrechts »

Bij menig Lotus Esprit staan de pinkers/standlichten omgedraaid. Origineel staan de standlichten aan de buitenkant, en de pinkers aan de binnenkant. Gert wees me er al op toen ik mijn wagen liet zien (en het ergerde me danig , eens ik dat wist). Dit is een ongebruikelijke opstelling als men het vergelijkt met de meeste gewone wagens: daar staan de pinkers meestal zo ver mogelijk naar buiten. Daarom dat de meeste carosseriebedrijven, na herspuiten of herstelling, de pinkers verkeerd terugplaatsen.
Maar deze even goed zetten is niet eenvoudig: iedereen die het probeerde komt tot die vaststelling. Men kan de pinkers er niet uithalen, en omkeren in de bumper gaat ook niet. En de bumper er even afhalen is wel een te groot werk. Maar de oplossing is simpel: de rechter pinker in de bumper naar de linkerkant schuiven, en de de linker pinker naar rechts schuiven. 2 lange ijzerdraden (trekdraden) die men eerst door de bumper schuift, zodat de pinkers elkaar kunnen passeren in het midden vergemakkelijkt dit taakje aanzienlijk.
Allicht werkt dit ook bij andere Lotussen.
Succes!
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Pinkers omkeren: oplossing voor dit ergerlijke probleem

Bericht door Blue Darkness »

zou idd een goede manier kunnen zijn... maar als het mislukt ben je wel de klos :oops: :? :evil:
Gebruikersavatar
karl lambrechts
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
Naam: Karl
Auto: EspritS4 Mustard Yellow
Locatie: Lint

Re: Pinkers omkeren: oplossing voor dit ergerlijke probleem

Bericht door karl lambrechts »

Er kan heel weinig misgaan: de bumper is gesloten aan de onderkant, zodat ze over een groot vlak glijden. Zelfs al zou de trekdraad loskomen, dan is het even duwen met een lange stok. Er is enkel een elektriciteitsdraad waar je moet voor oppassen. Moet je echt eens bekijken 8-).
Plaats reactie