[F1] Lotus new car
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
- PaulF
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
- Locatie: Stekene
Re: [F1] Lotus new car
Het Lotusstickertje is wel heel klein geworden
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: [F1] Lotus new car
Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: [F1] Lotus new car
Begin het precies minder erg te vinden dat ze de races niet meer uitzenden op Vier...
Last but not least...
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: [F1] Lotus new car
Denk dat in het langste stuk de transponder zit, kwestie van met een neuslengte de race te kunnen winnen? oRed Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: [F1] Lotus new car
Dit vond ik terug:Red Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
Ergens had ik ook nog gelezen dat het te maken heeft met koeling"Wij hebben voor een innovatieve oplossing gekozen die afwijkt van die van de andere teams. Dat er over gesproken wordt, is niet vreemd, want dat is altijd zo als mensen met verschillende concepten op de proppen komen."
De vraagtekens omtrent de legaliteit van de Lotus zijn vooral gebaseerd op het feit dat de FIA in de regels heeft opgenomen dat een auto maar één neus mag hebben. Aangezien de rechter 'vork' van de Lotus naar verluidt langer is dan de linker en de verplichte crashstructuur rechts zit, telt het iets kortere linker uitsteksel niet als neus en voldoet de auto (als het goed is) aan de regels.
Hoewel bolides om ingezet te mogen worden tijdens de wintertests wel door de crashtests moeten komen, worden ze verder niet gekeurd door de FIA. De eerste technische keuring die de Lotus dient te ondergaan, zal dan ook op de donderdag voor de race in Australië zijn. Volgens informatie van het Britse Autosport heeft de FIA echter al aangegeven het ontwerp van de Lotus in orde is.
Hoewel Lotus - tenzij Marussia met iets verrassends in Jerez verschijnt - het enige team is dat voor een dubbele neus heeft gekozen, heeft Toro Rosso volgens haar technisch directeur James Key iets soortgelijks overwogen. "Ons idee was niet helemaal hetzelfde, maar leek op dat van Lotus. Het zag er in theorie goed uit, maar had in de praktijk enkele nadelen en dus zijn we voor een veiligere oplossing gegaan."
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: [F1] Lotus new car
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: [F1] Lotus new car
foto's van de E22 tijdens de wintertest in Bahrain
http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... 14378.html
Lotus E22 gehört die Aufmerksamkeit
Die Aufmerksamkeit gehörte am Dienstag insbesondere Lotus und dessen neuen Renner. Der E22 mit seinen zwei Stoßzähnen, die ihm aus dem vorderen Chassis-Schott wachsen, zeigte sich erstmals vor der F1-Öffentlichkeit auf der Piste. Auf eine Präsentation vor dem Start der Testsession verzichtete Lotus. Romain Grosjean rollte kurz nach Testbeginn einfach aus der Garage.
Lange auf der Bahn war der Franzose allerdings nicht zu sehen. Er schaffte gerade einmal acht Umläufe. Der Grund: Zuerst hielt ein Software-Problem im Umfeld des Renault-Motors den Lotus-Piloten auf. Dann wurde ein defekter Konnektor zur Batterie lokalisiert.
Trotzdem zeigt man sich bei Lotus optimistisch: "Wir haben ein Superauto. Die Jungs können die Windkanalwerte gar nicht glauben. Wenn wir die Abtriebswerte auf der Strecke umsetzen, geht das Ding wie die Hölle. Ich kann nur hoffen, dass uns der Motor keinen Strich durch die Rechnung macht", sagte Lotus-Teambesitzer Gérard Lopez.
F1 TEST BAHRAIN 2014 - ERGEBNIS TAG 1
Fahrer Team Zeit/ Rückstand Anzahl Runden
1. Nico Hülkenberg Force India 1:36.880 Min. 78
2. Fernando Alonso Ferrari + 0.999 Sek. 64
3. Lewis Hamilton Mercedes + 1.028 74
4. Kevin Magnussen McLaren + 1.415 81
5. Sebastian Vettel Red Bull + 3.344 14
6. Adrian Sutil Sauber + 3.563 82
7. Robin Frijns Caterham + 5.564 68
8. Daniil Kvyat Toro Rosso + 7.466 5
9. Romain Grosjean Lotus + 7.952 8
10. Flipe Massa Williams ohne Zeit 5
11. Jules Bianchi Marussia ohne Zeit 3
http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... 14378.html
Lotus E22 gehört die Aufmerksamkeit
Die Aufmerksamkeit gehörte am Dienstag insbesondere Lotus und dessen neuen Renner. Der E22 mit seinen zwei Stoßzähnen, die ihm aus dem vorderen Chassis-Schott wachsen, zeigte sich erstmals vor der F1-Öffentlichkeit auf der Piste. Auf eine Präsentation vor dem Start der Testsession verzichtete Lotus. Romain Grosjean rollte kurz nach Testbeginn einfach aus der Garage.
Lange auf der Bahn war der Franzose allerdings nicht zu sehen. Er schaffte gerade einmal acht Umläufe. Der Grund: Zuerst hielt ein Software-Problem im Umfeld des Renault-Motors den Lotus-Piloten auf. Dann wurde ein defekter Konnektor zur Batterie lokalisiert.
Trotzdem zeigt man sich bei Lotus optimistisch: "Wir haben ein Superauto. Die Jungs können die Windkanalwerte gar nicht glauben. Wenn wir die Abtriebswerte auf der Strecke umsetzen, geht das Ding wie die Hölle. Ich kann nur hoffen, dass uns der Motor keinen Strich durch die Rechnung macht", sagte Lotus-Teambesitzer Gérard Lopez.
F1 TEST BAHRAIN 2014 - ERGEBNIS TAG 1
Fahrer Team Zeit/ Rückstand Anzahl Runden
1. Nico Hülkenberg Force India 1:36.880 Min. 78
2. Fernando Alonso Ferrari + 0.999 Sek. 64
3. Lewis Hamilton Mercedes + 1.028 74
4. Kevin Magnussen McLaren + 1.415 81
5. Sebastian Vettel Red Bull + 3.344 14
6. Adrian Sutil Sauber + 3.563 82
7. Robin Frijns Caterham + 5.564 68
8. Daniil Kvyat Toro Rosso + 7.466 5
9. Romain Grosjean Lotus + 7.952 8
10. Flipe Massa Williams ohne Zeit 5
11. Jules Bianchi Marussia ohne Zeit 3
Laatst gewijzigd door wimvanbeeck op 19 feb 2014, 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: [F1] Lotus new car
Die had ik nog niet gezien. Humor!Red Baron schreef:
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: [F1] Lotus new car
Ik wel! Op 7 februari hier op het forum.Emiel schreef:Die had ik nog niet gezien. Humor!
Ook humor!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.