rechts of links gestuurd
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
rechts of links gestuurd
Iemand ervaring met rechts-gestuurde auto voor 'dagelijks' gebruik ?
In mijn streek rijd er iemand dagelijks met een Mitshu Evo VI (engelse versie) met Belgisch 'plak' . Moet dus 'doenbaar' zijn om 'verkeerd' te rijden ....
In mijn streek rijd er iemand dagelijks met een Mitshu Evo VI (engelse versie) met Belgisch 'plak' . Moet dus 'doenbaar' zijn om 'verkeerd' te rijden ....
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: rechts of links gestuurd
Mij zou het weinig uitmaken.
Ik stap vlotjes over van mijn linksgestuurde insignia naar mijn rechtsgestuurde esprit.
T'is dat die ene een bedrijfswagen met tankaart is en dat ik het niet zie zitten om met een 33 jaar oude lotus ( slijtage,bedrijfszekerheid en onderhoud) dagelijks rond te tuffen, want anders reed ik daar dagelijks mee. Rechtsgestuurd maakt mij weinig uit.
Geert
Ik stap vlotjes over van mijn linksgestuurde insignia naar mijn rechtsgestuurde esprit.
T'is dat die ene een bedrijfswagen met tankaart is en dat ik het niet zie zitten om met een 33 jaar oude lotus ( slijtage,bedrijfszekerheid en onderhoud) dagelijks rond te tuffen, want anders reed ik daar dagelijks mee. Rechtsgestuurd maakt mij weinig uit.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
Re: rechts of links gestuurd
+1. Alhoewel het soms ook vervelend kan zijn achter vrachtwagens indien je er voorbij wil. Heb ook een rechtsgestuurde en heb er maar weinig last van.gvy schreef:Mij zou het weinig uitmaken.
Ik stap vlotjes over van mijn linksgestuurde insignia naar mijn rechtsgestuurde esprit.
T'is dat die ene een bedrijfswagen met tankaart is en dat ik het niet zie zitten om met een 33 jaar oude lotus ( slijtage,bedrijfszekerheid en onderhoud) dagelijks rond te tuffen, want anders reed ik daar dagelijks mee. Rechtsgestuurd maakt mij weinig uit.
Geert
Light is not right
- HJW
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 10 nov 2012, 22:09
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: rechts of links gestuurd
Je zit in de Elise dicht tegen het midden aan. Moet dus goed te doen zijn. Alleen de verleiding om naar de McDrive te gaan in je eentje wordt wat minder maar dat is ook weer goed voor het totaalgewicht...
Lotus Elise S2 2005
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: rechts of links gestuurd
Elk nadeel heeft zijn voordeel zei een bekende nederlander eens.HJW schreef:Je zit in de Elise dicht tegen het midden aan. Moet dus goed te doen zijn. Alleen de verleiding om naar de McDrive te gaan in je eentje wordt wat minder maar dat is ook weer goed voor het totaalgewicht...
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: rechts of links gestuurd
Heb zelf met een Evo VI gereden wat een verse import uit Japan was.
Alles was prima te doen op parkeergarage en mcdrive na.
- Parkeergarage is even gordel los en flink overhellen, mits je armen lang genoeg zijn.
- Mcdrive ? daar hoor je sowieso niet te komen en gewoon naar een fatsoenlijke tent te gaan
Alles was prima te doen op parkeergarage en mcdrive na.
- Parkeergarage is even gordel los en flink overhellen, mits je armen lang genoeg zijn.
- Mcdrive ? daar hoor je sowieso niet te komen en gewoon naar een fatsoenlijke tent te gaan
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: rechts of links gestuurd
Emiel schreef:Heb zelf met een Evo VI gereden wat een verse import uit Japan was.
Alles was prima te doen op parkeergarage en mcdrive na.
- Parkeergarage is even gordel los en flink overhellen, mits je armen lang genoeg zijn.
- Mcdrive ? daar hoor je sowieso niet te komen en gewoon naar een fatsoenlijke tent te gaan
Per toeval nie verkocht aan iemand uit Roeselare ... ?
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: rechts of links gestuurd
Ik ben absoluut geen voorstander van RHD op het continent (uit ervaring !!):
- voorsteken is ronduit gevaarlijk : je moet met de helft over de middenlijn voor je het tegenliggend verkeer kunt zien, zelfs in een supersmalle Eleven
- voorrang van rechts is gewoon minder snel te zien wanneer je aan de foute kant van de auto zit, ook in een smalle auto. Maak maar eens een tekening en bereken hoeveel verder je van het kruispunt mag zijn voor je in de straat kunt kijken.
- parkeergarages zijn een hell: je geraakt niet op normale manier aan een ticketje (en dat deed ik dus meer dan 1 x week).
- links schakelen ben je snel gewoon, maar wanneer je in een meer kritische situatie komt (of ook wanneer je circuit gaat rijden), zijn de jarenlange ervaring, gewoonte en soeplesse met het pookje aan de rechterkant gewoon niet te vervangen ....
- Mijn buur is een Schot en beide partners rijden met een RHD omdat het goedkoper is en omdat ze de auto's hebben geimporteerd vanuit de UK. Maar zij vertellen me eerlijk dat ze niet met RHD zouden rijden als er geen beduidend financieel voordeel is. Naar mijn gevoel een bijzonder domme reden als dit de veiligheid en comfort in het gedrang bent. Vraag is waar je de grens trekt ....
Ik zou wel bepaalde wagens opnieuw in RHD aanschaffen als dat historische een meer juiste keuze zou zijn of indien er geen LHD bestaat in die oude Lotussen.
Maar algemeen ik ben dus beslist geen voorstander van RHD, en dat heeft niks te maken met de commerciële waarden van mijn LHD Exige
- voorsteken is ronduit gevaarlijk : je moet met de helft over de middenlijn voor je het tegenliggend verkeer kunt zien, zelfs in een supersmalle Eleven
- voorrang van rechts is gewoon minder snel te zien wanneer je aan de foute kant van de auto zit, ook in een smalle auto. Maak maar eens een tekening en bereken hoeveel verder je van het kruispunt mag zijn voor je in de straat kunt kijken.
- parkeergarages zijn een hell: je geraakt niet op normale manier aan een ticketje (en dat deed ik dus meer dan 1 x week).
- links schakelen ben je snel gewoon, maar wanneer je in een meer kritische situatie komt (of ook wanneer je circuit gaat rijden), zijn de jarenlange ervaring, gewoonte en soeplesse met het pookje aan de rechterkant gewoon niet te vervangen ....
- Mijn buur is een Schot en beide partners rijden met een RHD omdat het goedkoper is en omdat ze de auto's hebben geimporteerd vanuit de UK. Maar zij vertellen me eerlijk dat ze niet met RHD zouden rijden als er geen beduidend financieel voordeel is. Naar mijn gevoel een bijzonder domme reden als dit de veiligheid en comfort in het gedrang bent. Vraag is waar je de grens trekt ....
Ik zou wel bepaalde wagens opnieuw in RHD aanschaffen als dat historische een meer juiste keuze zou zijn of indien er geen LHD bestaat in die oude Lotussen.
Maar algemeen ik ben dus beslist geen voorstander van RHD, en dat heeft niks te maken met de commerciële waarden van mijn LHD Exige
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: rechts of links gestuurd
Nee verkocht aan iemand in Tilburg(NL)co-driver schreef:
Per toeval nie verkocht aan iemand uit Roeselare ... ?
En begreep dat die nu te koop staat of reeds is verkocht.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 22:14
- Auto: Europa S
- Locatie: Nederland
Re: rechts of links gestuurd
Ik rij dagelijks in een rechts gestuurde Elise en vind dat geen enkel probleem. Ik zou zo weer een rechts gestuurde kopen. Inhalen is geen punt. Gewoon ver genoeg achter je voorligger blijven zodat je voldoende zicht hebt. Je bent snel genoeg, dus die extra meters heb je zo te pakken. Ik kijk er ook wel eens rechts langs. Parkeer garages is eigenlijk ook geen probleem. Het is maar een smal autootje. Gewoon strak tegen de automaat rijden, gordel los, een beetje scheef hangen en je hebt het kaartje te pakken.
Broem broem