Metertjes (olietemperatuur ipv oliedruk?) ...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Metertjes (olietemperatuur ipv oliedruk?) ...

Bericht door Frederik »

Ik ben de metertjes van mijn Elan aan het herbekijken. Om het interieur wat te verjongen ben ik aan het uitkijken voor andere dails (tellerplaten). Ik heb reeds mooie gevonden in wit, grijs en een pak andere kleuren.

Ook zit ik met 3 extra metertjes rechts op mijn tableau, daar heb ik een voltmeter, oliedrukmeter en een turbodrukmeter. Nu zou ik deze aanpassen door de metertjes van AutoMeter (http://www.autometer.com) , eenerzijds omdat de originele turbodrukmeter niet echt 100% corrrect is, en om de dails van mijn 3 metertjes ook in het wit te kunnen hebben.

Stel ik me dan de vraag, is het niet interessant om mijn volt- of oliedrukmeter te vervangen door een olietemperatuur meter?

Welk nut heeft een oliedrukmeter eventueel tov olietemperatuur? Ik vind het interessanter te weten wat de olietemperatuur is tov de oliedruk. Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Metertjes (olietemperatuur ipv oliedruk?) ...

Bericht door Frederik »

Ik ga zogoed als mijn voltmeter vervangen door een olietemperatuurmeter. Het lijkt me VEEL interessanter de temperatuur van mijn olie te weten dan de aantal volts op mijn batterij.

Echter ben ik er nogaltijd niet over uit waarom Lotus een oliedrukmeter heeft geplaatst ipv een olietemperatuurmeter.
Plaats reactie