Wat zou u doen ?

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Wat zou u doen ?

Bericht door diego »

Om een lang verhaal kort te maken rij ik ongeveer 10 jaar al met firmawagen , echter ik wil overschakelen naar een eigen wagen met km vergoeding . Bij diverse test is gebleken dat dit wanneer men niet veel prive km doet de beste zaak is ,http://www.jobat.be/nl/artikels/wanneer ... ijfswagen/
Ook heb ik dan de vrijheid te doen met de wagen wat ik wil wat voor een autoliefhebber wel een enorm voordeel is natuurlijk ( sneller vernieuwen , .... ) Ik doe zo'n 40 -50000 km per jaar voor de firma.
De wagen zou uitsluitend gebruikt worden voor bedrijfs kilometers te doen want mij vrouw heeft ook een firma wagen ( Range Rover Sport ) en daarmee rijden we steeds in de weekends.

Nu zit ik enorm te twijfelen tussen :

standaard wagens ala ford focus - astra - golf ..... maar wel vol optie's die ik dan misschien iedere 3 jaar kan vernieuwen of een meer up te class wagen zoals vb nen bmw 3 touring nen C klasse , A4 ..... enig nadeel is wel dat deze in theorie pas op 5 jaar worden afgeschreven .

heb reeds 2 mogelijkheden waarmee ik beide al ben gaan rijden maar k'blijf twijfelen
bmw 3 ;
http://tinyurl.com/d67wa4y
mercedes C klasse :
http://www.aecars.be/nl/detail_mercedes ... _1265.aspx

Nadeel aan de mercedes is de zwaardere motor + de vaste armsteun in de midden en nadeel aan de bmw is dat er straks een nieuw model van touring zal zijn .

Wat me ook nog steeds doet twijfelen is of ik niet beter terug een SUV kies ( huidige firma wagen VW Tiguan ) omdat ik nog steeds ervan overtuigd ben dat mijn rugproblemen ( geopereerd vorig jaar ) gekomen zijn door jaren in een slechte zitpositie te hebben gezeten in mijn vorige firmawagen ( toyota corolla ).
langs de andere kant een SUV = hogere kost in onderhoud

zoals je kan lezen vele twijfels en vragen maar wat zouden jullie doen ? en zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met een verzekering / garantie ?
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Wat zou u doen ?

Bericht door X-ian »

Tja... :?
Wat ik zou doen is een wagen kiezen die ik nu mooi vind en goed zit en naar mijn zin uitrusten. Echter wel op het budget blijven letten. Dat wil zeggen, mag iets meer zijn dan wat ik aan km vergoeding krijg, het is ten slotte mijn eigen wagen en naar mijn zin.
Rekening houden met aankomende modellen en evt verkoopwaarde zou ik niet doen, want dan zit ik eeuwig te wachten op het volgende model en koop ik niet de wagen naar mijn zin.
Zou de tweede wagen die we hebben al naar mijn zin zijn... dan denk ik dat ik een oude 2dehands opzoek voor niet veel geld.
Maar dat is wat ik zou doen... :roll:
Plaats reactie