[F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lotus?

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

[F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lotus?

Bericht door Frederik »

Silly Season: 'Lewis Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lotus'
10 juli 2012 12:20

De toekomst van Lewis Hamilton is nog altijd zeer onduidelijk. Wordt het een langer verblijf bij McLaren, een hereniging met Fernando Alonso bij Ferrari, het ultieme duel met Sebastian Vettel bij Red Bull, een rentree met Nico Rosberg en Norbert Haug bij Mercedes AMG of toch iets heel anders? Volgens Daily Mail is dat laatste het geval en staat de McLaren F1-coureur op het punt de onderhandelingen te openen met … Lotus!

Het huidige contract van de Brit loopt dit jaar af maar de onderhandelingen met McLaren zijn nog niet in volle gang. Wel zijn er al enkele punten gelekt waarover flink gediscussieerd gaat worden. Het team gaf al bij monde van McLaren Group-voorzitter Ron Dennis aan dat Hamilton gezien de financiële crisis rekening moet houden met een flinke salarisvermindering. De coureur zelf wil graag zijn gewonnen trofeeën houden, een heikel punt bij het Britse team: tot op heden zijn alle gewonnen prijzen achter slot en grendel opgeslagen in het hoofdkwartier.

Bovendien is Hamilton de laatste tijd niet erg te spreken over de uitblijvende resultaten van het team. Een dramatisch slecht weekend in Engeland bracht hem op een achterstand van 37 punten van kampioenschapleider Fernando Alonso. Jenson Button waarschuwde teambaas Martin Whitmarsh: “Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als je een andere rijder in de auto van Lewis zet. Ik denk dat dat een grote schok wordt.”

Lotus zou volgens de Britse krant geinteresseerd zijn in de diensten van de wereldkampioen van 2008. Onduidelijk is echter wie hij zou moeten vervangen: de uitstekend presterende rookie Romain Grosjean of de zojuist teruggekeerde Kimi Raikkonen. Een ruil tussen Hamilton en Grosjean zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. Kortom: veel onduidelijkheid.

Bron : racexpress.nl getipt door Matthias.M
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Frederik »

hot or not?
Matthias.M
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 mei 2011, 01:04
Naam: Matthias
Auto: Exige s2

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Matthias.M »

Hot :D

Ik ben nogal een Hamilton fan. Vind zijn rijstijl fantastisch ;) als je ziet wat hij meer uit zijn wagen haalt tegenover zijn vorige teamgenoten.
Ook de beruchte gp2 wedstrijd van laatst naar eerst vind ik ook altijd machtig om te zien.
Juist zijn emoties moet hij onder controle houden en dan vind ik persoonlijk dat hij 1 van de beste piloten ooit is.
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door fastcooki3 »

1 april!!!! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Frederik »

fastcooki3 schreef:1 april!!!! :lol: :lol: :lol:
Waar rook is is vuur? Maar natuurlijk ... iets willen is niet altijd iets krijgen of bereiken.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Frederik »

Lotus in the mix for Hamilton as concerned McLaren star looks for new deal
21:30 GMT, 9 July 2012

Lewis Hamilton is ready to discuss a move to Lotus after expressing concerns at McLaren's failure to keep pace with Formula One's frontrunners.

After a promising start to the campaign, McLaren have slipped to fourth in the constructors' championship behind Ferrari and Lotus.

And with Hamilton, 27, giving serious thought to where he will spend what should be the best years of his career, Sportsmail understands that the 2008 world champion would consider a move to Lotus now that they have returned to form which propelled Fernando Alonso to two world titles in their former guise as Renault.

Lotus currently employ 2007 world champion Kimi Raikkonen and Romain Grosjean and moving out big earner Raikkonen halfway through a two-year deal would represent an issue - as would coming close to matching Hamilton's £15million-a-year contract which expires at the end of the season.

But there is no guarantee that McLaren are prepared to match those terms after group executive chairman Ron Dennis stated Hamilton's deal was agreed when the economic climate was very different.

Even so, all the top teams are keeping a very close eye on developments between Hamilton and McLaren.

The Woking-based team are understandably desperate to improve their car for the upcoming races in Germany and Hungary.

But after Hamilton's disappointing eighth at the British Grand Prix, team-mate Jenson Button, who finished 10th, said: 'The amazing thing is that my team-mate is 37 points behind (in the drivers' championship) and he was leading it two races ago.

'I don't know what has gone wrong. The problem is that the car doesn't feel bad, so it is amazing to think what the rest of the guys are driving around in.'

Much more of this and Hamilton might decide to find out for himself.

Bron : dailymail.co.uk gedeeld door Lotus F1 Team op Facebook.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Didier »

Salarisvermindering bij McLaren? ...

Lewis Hamilton en Jenson Button verdien elk 16 miljoen euro.

Bij Renault (Lotus) verdient Kimi Raikkonen 5 miljoen euro en Romain Grosjean 1 miljoen euro.

Denk dat er dan nogal gediscuteerd zal worden vooraleer Lewis daar in een auto zal stappen.

Kimi en Romain presteren eigenlijk niet slecht, voor weinig geld (als je het vergelijkt met de andere top-piloten).
Ik zie die overstap naar Lotus niet zo snel gebeuren.

Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Bron: Welke F1-piloot verdient hoeveel, anno 2012?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Luc2000
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 apr 2012, 19:38
Naam: Luc
Auto: (LEGO) Elise
Locatie: Limburg (Nederland)

Re: [F1] Hamilton klaar om onderhandelingen te openen met Lo

Bericht door Luc2000 »

Ik vind eigenlijk Kimi en Romain leukere coureurs, dus ik hoop niet dat hamilton komt. Van de andere kant denk ik wel dat hij beter is, en meer uit de auto kan halen.
Plaats reactie