Technische info op dit forum...???

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Plaats reactie
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Technische info op dit forum...???

Bericht door Herman »

Beste Frederik, is het niet mogelijk om op dit forum via een aparte rubriek/header een soort tecwiki te maken a l seloc voorbeeld...
met verschillende colums voor de diverse types van lotus... vb.. elan, elise enzvt
met allerlei tips mooi alfabetisch gerangshikkt volgens het type..

elise:
vb.. lichten....
sub. 1 ..... hoe een lamp te vervangen..
sub.2 .....welke lampen zijn er op de markt.

mooi beschermd en gesloten beschermde topic... die kan aangepast worden via een soort tips mailbox aan de webmaster die dan de bijkomende/aanvullende tips kan publiceren.... dit ware een zeer goede aanvulling van dit toch al zeer mooie forum... en men zou om zo te zeggen in een oogopslag een eventueel probleem kunnen oplossen of info hieromtrent krijgen...

herman.....die zelf niet veel kent van computors en die meschien een vraag stelt die enorm veel werk voor de webmaster omvat... sorry..
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door ovi »

Yep!
Goe gedacht vindt ik!
Had da van mijn A-rubbers al gepost en dat kund ge er al in zetten. 8-)
Zit nu altijd op Elancentral te lezen maar soms versta ik toch niet alles wat ze uitleggen. :oops:
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door HJ2 »

@ Ovi, in dat geval wil ik wel vertaalservice verlenen hoor Bel maar als je wat wil weten. :D

Een rubriek als voorgesteld zou een mooie professionaliseringsslag zijn en een opsteker voor het forum! :ugeek:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:@ Ovi, in dat geval wil ik wel vertaalservice verlenen hoor Bel maar als je wat wil weten. :D

Een rubriek als voorgesteld zou een mooie professionaliseringsslag zijn en een opsteker voor het forum! :ugeek:
Ik heb water achter mijn zetels,en dit is blijkbaar een gekend probleem.
Het zou langs de deuren over de plastieke dorpelafwerking binnenkomen? Dit kan kloppen wand als je uitstapt en je zet u hand daar om u uit de zetel te duwen is het hier wel degelijk nat. :(
Op LotusElanCentral had ik daar een topic over gevonden maar begreep de oplossing niet goed. Het was iets met de rubbers ergens afsnijden of zo dus moet het nog is opzoeken en beter vertalen. Had toen niet veel tijd en met mijn gebrekkig engels verstond ik niet echt goed wat ze bedoelde. :oops: Ik laat wel weten waar het staat HJ dan kan jij het ook eens lezen en mij misschien de oplossing vertellen.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door ovi »

http://forum.lotuselancentral.com/viewt ... er#p186495

Water behind the passenger seat!

Just notice a couple of small puddles of water behind the passenger seat. I remember my old Elan had the same problem, but I never got round to fixing it because I sold the car, however the previous owner on my new one has put a small extra asorbing strip on the kick plate but this hasn't seem to have much affect. Is this common, or will I need to replace any of the seals?


I had the same problem, the best course of action is to find where the water is getting in from. I was told that its worth cutting a small nick out the the door seal (that runs between the door and sill) just back from the bottom of the curve at the front bottom of the door (ie below your speakers), as water can collect down there and the water can flow over the sill, the nick gives it an easier route away from the car. this is just one option in the fight against water ingress. Its worth trying to control the flooding, it cant be good for the car, the speakers and the seat spacers spring to mind, plus the added humidity which will effect everything.

Het stuk dat ik niet helemaal begrijp heb ik in het donker gezet!
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door HJ2 »

'k zal ff met het stuk in de hand bij m'n wagen gaan kijken, maar ik weet denk ik wel wat er wordt gesuggereerd.

Back on topic":
Ik kan een mooie How-to aan het forum doneren voor het vervangen van de waterslangen en heatervalve. Zelfe over afstemmen van de base timing en plaatsen van ESM Chip enz. enz. enz.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door Frederik »

Zeer een goed idee, ik ga wel eens bekijken hoe ik dat makkelijk en overzichtelijk kan opmaken.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: technische info op dit forum...???

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:'k zal ff met het stuk in de hand bij m'n wagen gaan kijken, maar ik weet denk ik wel wat er wordt gesuggereerd.

Back on topic":
Ik kan een mooie How-to aan het forum doneren voor het vervangen van de waterslangen en heatervalve. Zelfe over afstemmen van de base timing en plaatsen van ESM Chip enz. enz. enz.
Laat maar komen HJ!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Technische info op dit forum...???

Bericht door ovi »

Hoe zit da met mijn vertaling HJ?
Plaats reactie