Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Evora S Mansory

Bericht door Mr.E »

Frederik schreef:
Mr.E schreef:Ieder zijn mening en smaak, uiteraard... ;)
"Pimp My Ride", daarmee bedoel ik grotendeels dat het uiterlijk gepimpt wordt, zonder veel aan de rest te doen. Je mocht er trouwens een vette knipoog in zien, maar...
Elk heeft recht op zijn eigen mening, maar ik hoop dat ik hierbij ook mijn eigen mening mag verdedigen, het is hier dan ook een discussieforum. Als het maar op een volwassen manier gebeurd ... niet?

"pimp my ride" is/was een leuk programma, en West Coast Customs zijn zeer gerespecteerde tuners, maar wat ze in het programma meestal hebben neergezet waren voor 98% gedrochten. Dus wordt pimp my ride automatisch een beetje aanzien als foute of "petjes"-tuning.

Misschien ligt het aan je woordkeuze, en het feit dat ik al jaren met tuning bezig ben én ik een
BMW met M body heb gehad ...

Het oog wil ook wat ... toch? Ik vind niet dat mensen die hun wagen (enkel) visueel verfraaien automatisch aanzien moeten worden als pimpers of "pimp my ride"-bakken. Waarom moet tuning (OK, het woord is misschien wat fout gekozen) altijd de wagen sneller maken. Als je geen circuit rijder bent, heb je daar toch weinig aan ... gezien het overgrote deel van de autoliefhebbers niet op circuit gaat, lijkt het me dan ook normaal dat zij enkel het visuele verkiezen. (bodykit, verlagen, velgen ...)


Ik verkies toch een knappe, intelligente rijke vrouw boven een lelijke, intelligente rijke vrouw. ;-)
Dus je vergelijkt de gewone Evora S met een lelijke vrouw? ;)
Smaken verschillen, maar voor mij is de gewone Evora nog steeds een prachtig ontwerp, de GTE ziet er "straffer" uit, maar is dat dan ook, dus is zoals een stoere, intelligente vrouw die ook nog eens karate kent ;) De Evora S is de mooie intelligente madam, de Evora Mansory is de stoere vrouw maar dan zonder haar op haar tanden :mrgreen:
Paar ;) ;) om te zeggen dat we ook eens mogen lachen, hé!
For the record: ik heb niets tegen mensen die hun auto tunen, en wil zeker niet op tenen trappen. Het is enkel mijn mening... die ik niet wil opdringen, dus ga ik ze ook niet verdedigen. Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken...
Zoals je zegt: beschaafd discussiëren, daar gaan we voor! :)
Frederik schreef:
Mr.E schreef:Evora GTE = het echte spul, 444 pk Evora S, 100 kg lichter, enz...
Mansory Evora S = 350 pk Evora S met gepimpte body-parts, in Mansory-speak: "bespoke body kit". Alleen maar een andere look uiteindelijk, of je die mooi vind of niet, het maakt de auto niet sneller, hé.
Maar ik vind een Porsche met GT3 kit ook maar niks, of een BMW met M3 kit, dat is gewoon mijn ding niet. Een echte GT3 RS of M3 dan weer wel... Ik geef nu eenmaal liever geld uit aan techniek dan aan body-parts 8-)
De Mansory is het echte spul ... want de Mansory kit (10/02/2011) was eerder dan Lotus dacht aan het maken van een GTE. (15/08/2011) ;)

Dus een N/A Exige is een af-fabriek "pimp my ride"-bak? Ahja, want die is nagenoeg hetzelfde als de Elise R, maar dan met een (door Lotus) gepimpte body?

Maar eigenlijk zijn we hier hard off-topic aan het gaan. ;-)
Als de webmaster dat mag, dan wij ook... :mrgreen: ;)
De Exige S1 VHPD: 190 PK, Elise S1: 120 pk... Dus body getuned (voor oa downforce) maar ook de motor, waardoor de Exige S1 the real stuff is IMHO.
De Exige S2 is in eerste instantie inderdaad uitgekomen als N/A, maar dan wel voordat de Elise met diezelfde motor werd uitgerust... 8-) Op dat moment was er nog geen Elise met 190 pk, dus was de Exige het meest krachtig. Ik vind wel dat Lotus daar een fout gemaakt heeft, met de Elise dezelfde motor te geven, maar dat had meer te maken met wetgeving en emissies dan wat anders denk ik.
Nadien is de Exige dan krachtiger geworden en is er opnieuw dat onderscheid gecreëerd. En de huidige Lotus-top heeft dat beter begrepen, dat de Exige krachtiger moet zijn dan de Elise... (ik wil niet vloeken in de kerk, maar soms doen ze ook iets goed :lol: )

Dat allemaal enkel om te zeggen dat ik de Evora GTE wel geslaagd vind als geheelconcept, en dat de Mansory voor mij zijn geld niet waard is... Maar als je dat mooi vind, en je hebt de centen, kopen en Lotus steunen zou ik zeggen! ;)
Maar nogmaals: tuning is not a crime, hé ;)
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
molleke
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2011, 15:26
Naam: Pascal
Auto: Exige mk1,evora mansory
Locatie: lokeren

Re: Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Bericht door molleke »

Ben zaterdag live naar deze Evora gaan kijken met sas en PTK en de familie . Mooie nieuwe showroom ,zeer goed ontvangen door michael ;) , maar wat er in stond was bloed mooi :shock: ,zeer mooi afgewerkt ,is een totaal nieuwe voor en achter bumper met al wat je ziet dat zwart is is Carbon, juist de GT4 spoiler ontbreekt nog omdat deze geen derde stop licht heeft gaan ze er eentje monteren in de achter bumper. Dit is wel mijn ding :P ondertussen bestaat er al een kit voor de Evora die van standaart 350 pk heeft en deze kunnen ze opvoeren naar 420 pk.,deze gaan ze volgende week monteren op de Evora van Michael, daar ben ik benieuwd naar. Er heeft een duitser een optie gepakt tot maandag voor deze Evora is welhandgeschakeld,spijtig :?
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Bericht door ben »

Ik vind dat rood zo schreeuwerig, krijg je daar geen spijt van?

Geef mij dan maar dat blauw van die Evora van bij Thierry, véél meer klasse Pascal!!
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Bericht door Blue Darkness »

ben schreef:Ik vind dat rood zo schreeuwerig, krijg je daar geen spijt van?

Geef mij dan maar dat blauw van die Evora van bij Thierry, véél meer klasse Pascal!!
200% mee eens ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Bericht door Frederik »

Evora in rood vind ik best te pruimen, zo zie je maar dat smaken verschillen hé.

Gelukkig maar ... het leven zou nogal saai zijn! :)
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Evora S Mansory bij Lotus Wallonië

Bericht door Blue Darkness »

Frederik schreef:
Blue Darkness schreef:waar is de andere spoiler naartoe? :?
't is een Mansory hé ... geen GTE, Mansory heeft enkel originele in carbon (spoiler).
volgens mij was die spoiler ook verschillend??
met die 2 kleine pootjes...
;)
Plaats reactie