Heeft iemand ervaring met deze site? http://www.esprit4sale.co.uk/Sale/UsedCarCentre.html
De auto's die hierop te koop staan lijken me immers nogal goedkoop ivm andere sites, dus ik weet nie onmiddellijk wat ik daar moet van denken.
Ook vroeg ik me af welk model s1/s2/s3 (mijn favorieten) en turbo/geen turbo te verkiezen valt.
Alvast bedankt!
Niels
Vraagje over verkoopssite
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 21:49
- Auto: geen
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Vraagje over verkoopssite
Is de verkoopsite van Lotus Esprit World, volgens mij betrouwbaar, al gaat het meestal om particuliere wagens.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 21:49
- Auto: geen
Re: Vraagje over verkoopssite
Wat betekent dat de kwaliteit minder gegarandeerd is?
Bedankt voor het snelle antwoord!
Bedankt voor het snelle antwoord!
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: Vraagje over verkoopssite
Niels,
Dat betekent niet dat de kwaliteit minder is. Het zijn particuliere engelse RHD wagens. Ze zijn daar minder exclusief. En zoals bij alle auto's op die leeftijd: De ene is in perfecte conditie, de andere heeft verborgen gebreken. Het betekent wel dat je naar ginds moet om hun toestand te beoordelen.
betreffende je keuze S1 S2 S3 :
Welke vind jezelf de mooiste?
De S3 , net als de turbo Esprits hebben een betere achterophanging, want bij de S1 en S2 is een van de draagarmen de aandrijfas zelf, waardoor de motor op harde rubbers moet staan, dus meer trillingen en geluid, minder comfort enz....
Ook heeft de S3 de koppelrijkere 912 2.2 motor
Tenslotte is het ook belangrijk te weten dat het S3 chassis (ook de turbo esprit) volledig gegalvaniseerd is, dus de kans is klein dat je een body off restauratie moet gaan doen.
Anderzijds vinden de meesten (ik ook) de grote voor en achterbumpers van de S3 niet al te mooi en is het interieur met de wat gebombeerde loshangende leder niet echt je dat.
Dus technisch de betrouwbaarste giugiaro, optisch niet echt de mooiste.
De S2 is eigenlijk een doorontwikkeling van de S1 .
Hij heeft de heel erg mooie speedline velgen. Hij heeft een verbeterde koeling door de twee "oren" achter de ramen, waarlangs koude lucht wordt aangezogen. Het instrumentenpaneel is klassieker (mooier)dan de S1
nadeel : geen gegalvaniseerd chassis (opletten dus)
Buitenbeentje is de erg zeldzame S2.2 (mijn auto)
Deze heeft identieke looks als de S2 (elegante bumpers, puur, mooie speedlines) EN hij kreeg als eerste een volledig gegalvaniseerd chassis en de grotere 912 2.2 motor. Ik ben er blij mee.
De S1
Kort gezegd :
De puurste qua vormgeving. Hij licht het dichtste bij het prototype "the silver car". Velen vinden ook de kleinere Fiat XJ1/9 achterlichten mooier.
Hij heeft wolfrace velgen, waarvan ik persoonlijk vind dat ze een aftermarket look hebben, maar ze zijn wel degelijk origineel.
Hij heeft niet echt een voorspoiler zoals de S2, eerder een soort plaat.
Het is technische de minst doorontwikkelde esprit (kinderfouten) . Motor is de 907 2.0l .
Je kiest hem voor zijn prachtige pure looks.
Het leuke aan de S1 en S2/S2.2 is ook dat ze nog heel erg lichte wagens zijn.
Vanaf de S3 kwam er gewicht bij.
Turbo of niet....
Als je in de Giugiaro's blijft bestond enkel in de S3 versie de keuze uit een niet geblazen versie of de turbo esprit. (S1 , S2 en S2.2 waren sowieso niet geblazen)
Persoonlijk vind ik de turbo esprit met zijn dikkere zijlijsten en zijn achterspoiler en zijn jalouzielamellen ipv een achterruit wel stoer en mooi ogen. Hier passen de dikkere achter en voorbumpers dan weer wel in het totaalplaatje. Dit in tegenstelling tot de ongeblazen S3
Het gegalvaniseerde chassis is hetzelfde.
De motor : Ik heb zelf nooit een turbo esprit gereden dus ik kan je niet helpen.
Je hebt meer vermogen en koppel en een acceleratie om U tegen te zeggen.
Anderzijds zijn er mensen die de lineaire krachtopbouw van de niet geblazen versie dan weer aangenamer en gecontroleerder vinden.
Hopelijk heb je er iets aan.
Overigens, als je op de door jou aangeduide site iets verder leest kom je alles te weten over de verschillen in de modellen.
Geert
Dat betekent niet dat de kwaliteit minder is. Het zijn particuliere engelse RHD wagens. Ze zijn daar minder exclusief. En zoals bij alle auto's op die leeftijd: De ene is in perfecte conditie, de andere heeft verborgen gebreken. Het betekent wel dat je naar ginds moet om hun toestand te beoordelen.
betreffende je keuze S1 S2 S3 :
Welke vind jezelf de mooiste?
De S3 , net als de turbo Esprits hebben een betere achterophanging, want bij de S1 en S2 is een van de draagarmen de aandrijfas zelf, waardoor de motor op harde rubbers moet staan, dus meer trillingen en geluid, minder comfort enz....
Ook heeft de S3 de koppelrijkere 912 2.2 motor
Tenslotte is het ook belangrijk te weten dat het S3 chassis (ook de turbo esprit) volledig gegalvaniseerd is, dus de kans is klein dat je een body off restauratie moet gaan doen.
Anderzijds vinden de meesten (ik ook) de grote voor en achterbumpers van de S3 niet al te mooi en is het interieur met de wat gebombeerde loshangende leder niet echt je dat.
Dus technisch de betrouwbaarste giugiaro, optisch niet echt de mooiste.
De S2 is eigenlijk een doorontwikkeling van de S1 .
Hij heeft de heel erg mooie speedline velgen. Hij heeft een verbeterde koeling door de twee "oren" achter de ramen, waarlangs koude lucht wordt aangezogen. Het instrumentenpaneel is klassieker (mooier)dan de S1
nadeel : geen gegalvaniseerd chassis (opletten dus)
Buitenbeentje is de erg zeldzame S2.2 (mijn auto)
Deze heeft identieke looks als de S2 (elegante bumpers, puur, mooie speedlines) EN hij kreeg als eerste een volledig gegalvaniseerd chassis en de grotere 912 2.2 motor. Ik ben er blij mee.
De S1
Kort gezegd :
De puurste qua vormgeving. Hij licht het dichtste bij het prototype "the silver car". Velen vinden ook de kleinere Fiat XJ1/9 achterlichten mooier.
Hij heeft wolfrace velgen, waarvan ik persoonlijk vind dat ze een aftermarket look hebben, maar ze zijn wel degelijk origineel.
Hij heeft niet echt een voorspoiler zoals de S2, eerder een soort plaat.
Het is technische de minst doorontwikkelde esprit (kinderfouten) . Motor is de 907 2.0l .
Je kiest hem voor zijn prachtige pure looks.
Het leuke aan de S1 en S2/S2.2 is ook dat ze nog heel erg lichte wagens zijn.
Vanaf de S3 kwam er gewicht bij.
Turbo of niet....
Als je in de Giugiaro's blijft bestond enkel in de S3 versie de keuze uit een niet geblazen versie of de turbo esprit. (S1 , S2 en S2.2 waren sowieso niet geblazen)
Persoonlijk vind ik de turbo esprit met zijn dikkere zijlijsten en zijn achterspoiler en zijn jalouzielamellen ipv een achterruit wel stoer en mooi ogen. Hier passen de dikkere achter en voorbumpers dan weer wel in het totaalplaatje. Dit in tegenstelling tot de ongeblazen S3
Het gegalvaniseerde chassis is hetzelfde.
De motor : Ik heb zelf nooit een turbo esprit gereden dus ik kan je niet helpen.
Je hebt meer vermogen en koppel en een acceleratie om U tegen te zeggen.
Anderzijds zijn er mensen die de lineaire krachtopbouw van de niet geblazen versie dan weer aangenamer en gecontroleerder vinden.
Hopelijk heb je er iets aan.
Overigens, als je op de door jou aangeduide site iets verder leest kom je alles te weten over de verschillen in de modellen.
Geert
Laatst gewijzigd door gvy op 04 nov 2011, 18:28, 3 keer totaal gewijzigd.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Vraagje over verkoopssite
Mooie samenvatting, Geert !
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 21:49
- Auto: geen
Re: Vraagje over verkoopssite
Dank je wel voor de heldere uitleg! Had nog niet eens zo hard gelet op alles verschillen tussen de s1-3 aangezien ik de styling van deze reeks op zich al oogverblindend vind, maar inderdaad zoals je het stelt zijn de (soms kleine) verschillend toch de verschilmakers. S1-3 vind ik vanwege hun puurheid mooi en dan is de S1 die het zuiverst is inderdaad wel de mooiste.
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: Vraagje over verkoopssite
scheven_architect, heb je deze al eens gezien op die website?
1978 Lotus Esprit S2
Careful owner required for my Esprit, has been garaged for 15 years, engine runs with good oil pressure needs MOT & tune. Total rebuild from new galvanized chassis up, 2.2 with fast road cams, comes with original spare 2.0 engine, & spare g/box (box spares only). Fitted with S3 bumpers & cooling system re-upholstered in blue leather, new fuel pump, battery, starter, all receipts/history available. Only 1 previous owner, family commitments forces sale. £5,500
Ian Conners, Benfleet, Essex, UK
Tel: 01268 779146 Mobile: 07787101274
Email Home: ian.conners@sky.com Work: ianc@rghrubber.co.uk
Lijkt mij een zeer mooie wagen.
1978 Lotus Esprit S2
Careful owner required for my Esprit, has been garaged for 15 years, engine runs with good oil pressure needs MOT & tune. Total rebuild from new galvanized chassis up, 2.2 with fast road cams, comes with original spare 2.0 engine, & spare g/box (box spares only). Fitted with S3 bumpers & cooling system re-upholstered in blue leather, new fuel pump, battery, starter, all receipts/history available. Only 1 previous owner, family commitments forces sale. £5,500
Ian Conners, Benfleet, Essex, UK
Tel: 01268 779146 Mobile: 07787101274
Email Home: ian.conners@sky.com Work: ianc@rghrubber.co.uk
Lijkt mij een zeer mooie wagen.