Bart1407's Elise MKI
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Bart1407's Elise MKI
Spijtig dat ik niet wist dat je daar mee bezig was!
Heb hier namelijk al een paar keer de vraag gehad om dit te doen dus had het graag eens gezien.
Heb hier namelijk al een paar keer de vraag gehad om dit te doen dus had het graag eens gezien.
- Jeroenbox
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
- Locatie: Schilde
Re: Bart1407's Elise MKI
Dan moeten we daar zeker eens over praten Ovi.ovi schreef:Spijtig dat ik niet wist dat je daar mee bezig was!
Heb hier namelijk al een paar keer de vraag gehad om dit te doen dus had het graag eens gezien.
Zou trouwens toch graag wat meer in contact komen met andere Lotus rijders (uit de buurt of van wat verder weg).
Dus als het weer wat beter wordt! Je weet me te vinden.
If everything is under control, you're just not going fast enough...
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Bart1407's Elise MKI
Was hier laatst nog een kerel die vroeg of het te doen was om zo'n Elise om te bouwen dus de volgende stuur ik naar u!
Ik heb voorlopig werk genoeg aan mijn oldtimer!
Ik heb voorlopig werk genoeg aan mijn oldtimer!
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
- Auto: 997 GT3
- Locatie: Hamme
Re: Bart1407's Elise MKI
Iemand die zo een karwij onbevreesd aanvat en afwerkt kan alleen maar mijn respect krijgen
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Bart1407's Elise MKI
Mooi werk hoor
Maar ben benieuwd: wat waren de kosten aan onderdelen?
Maar ben benieuwd: wat waren de kosten aan onderdelen?
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
- Locatie: Schilde
Re: Bart1407's Elise MKI
Ik denk dat ik ongeveer uitkomt op €2000.mindp0wer schreef:Mooi werk hoor
Maar ben benieuwd: wat waren de kosten aan onderdelen?
* ombouw pakket van Elise-shop +- €1750
* nieuw setje bouten +- €50
* wat WD40, brake cleaner, anti-roest verf en allerlei kleine prutsen +- €50
* goeie fles Wiskey voor de garagehouder wiens infrastructuur ik heb mogen gebruiken +- €50
* voor de rest wacht ik nog op de rekening van het uitlijnen, maar erg veel kan dat niet zijn.
Al bij al valt het nog best mee, vind ik. Alleszins een pak goedkoper dan het laten doen en ik heb er mijn kerstvakantie toch maar netjes mee gevuld.
If everything is under control, you're just not going fast enough...
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Bart1407's Elise MKI
Stevige verbouwing aan die wagen.
Ben benieuwd.
Apropos, een uitmuntende Talisker Whisky heb je al voor onder de € 40,-.
Ben benieuwd.
Apropos, een uitmuntende Talisker Whisky heb je al voor onder de € 40,-.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Jelle
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
- Naam: Jelle
- Auto: speculoosje
- Locatie: Vijfwegen
- Contacteer:
Re: Bart1407's Elise MKI
Ziet er echt wel leuk en niet zo HEEL moeilijk uit...goed om weten voor in de toekomst misschien voor mij
Het enige wat ik me afvraag, hoe doe je dat met het dashboard (de "bovenkant (het zwarte deel))? het kapje waar de tellerpartij...waar is het gat van toen het nog rechts zat? Of stel ik nu een domme vraag...
Het enige wat ik me afvraag, hoe doe je dat met het dashboard (de "bovenkant (het zwarte deel))? het kapje waar de tellerpartij...waar is het gat van toen het nog rechts zat? Of stel ik nu een domme vraag...
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
- Locatie: Schilde
Re: Bart1407's Elise MKI
Hoe bedoel je het juist?
De afdekking van het instrumentengedeelte schuift over het zwarte deel zoals jij het noemt. Er is daar nergens materiaal weggenomen ofzo. Het stuurhuis met instrumentengedeelte schuif je gewoon over het zwarte deel aan de linkerzijde. Het is best een puzzel daar maar iemand met wat weet van techniek en elektriciteit geraakt er zeker uit.
Wees alleen voorzichtig met je contactslot, je dient dit te demonteren en hierin zitten een hoop veertjes en losse stukjes... Ik heb mezelf een nieuw contactslot moeten kopen omdat ik niet meer alle onderdelen terugvond.
Het enige wat je wel hebt is dat je een afdruk blijft zien van die afkapping aan de rechterzijde. Hoewel dit wel weg te krijgen is met de juiste cleaner denk ik.
Voor de rest zitten er in je chassis aan elke kant een gat, in het een zit je stuurhuis, in het ander je kabelboom. Die twee dienen dus van plaats te veranderen.
Het is inderdaad een erg leuk werk. Het is wel nodig om de parts manual en het garagehandboek van deze site te halen en afgedrukt klaar te hebben liggen. Verder een logisch verstand met wat (basis)kennis van mechanica en elektriciteit en je komt een heel eind.
De afdekking van het instrumentengedeelte schuift over het zwarte deel zoals jij het noemt. Er is daar nergens materiaal weggenomen ofzo. Het stuurhuis met instrumentengedeelte schuif je gewoon over het zwarte deel aan de linkerzijde. Het is best een puzzel daar maar iemand met wat weet van techniek en elektriciteit geraakt er zeker uit.
Wees alleen voorzichtig met je contactslot, je dient dit te demonteren en hierin zitten een hoop veertjes en losse stukjes... Ik heb mezelf een nieuw contactslot moeten kopen omdat ik niet meer alle onderdelen terugvond.
Het enige wat je wel hebt is dat je een afdruk blijft zien van die afkapping aan de rechterzijde. Hoewel dit wel weg te krijgen is met de juiste cleaner denk ik.
Voor de rest zitten er in je chassis aan elke kant een gat, in het een zit je stuurhuis, in het ander je kabelboom. Die twee dienen dus van plaats te veranderen.
Het is inderdaad een erg leuk werk. Het is wel nodig om de parts manual en het garagehandboek van deze site te halen en afgedrukt klaar te hebben liggen. Verder een logisch verstand met wat (basis)kennis van mechanica en elektriciteit en je komt een heel eind.
If everything is under control, you're just not going fast enough...