Lotus Elise MK1 gevraagd

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Gesloten
geoffrey
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2011, 20:40
Naam: geoffrey
Auto: mk1 elise

Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door geoffrey »

wegens verkoop 914/6 .... Lotus Elise mk1 gezocht....
graag alles aanbieden onder de prijs van een mk2 :lol:
liefst ongevalvrij.... of niet hersteld....
Laatst gewijzigd door Frederik op 24 jan 2011, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar gevraagd
914
Berichten: 342
Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
Auto: Elise 1.6 CR

Re: lotus elise mk1 gevraagd

Bericht door 914 »

geoffrey schreef:graag alles aanbieden onder de prijs van een mk2 :lol:
LOL, wat bedoel je daarmee?

Prijs van een S2 gaat van een 15.000 Euro - 40.000 Euro, als je minder dan de goedkoopste S2 in je gedachten hebt, dan vrees ik ervoor.

Zelfs in UK gaat een RHD S1 in goede staat nog snel 10.000-12.000 GBP (omgerekend 11700 - 14000 Euro) + kosten om hem in te voeren, eventueel wat extra kosten om hem klaar te zetten voor de keuring, ...
Dus in het beste geval ben je zelfs met een UK RHD Elise S1 snel 15000 Euro kwijt.

Dit is wel een heel mooie, met weinig km en van een betrouwbare "handelaar"
http://www.pistonheads.co.uk/sales/2113757.htm

Wel geen koopje zoals je in gedachten hebt.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door Blue Darkness »

'koopjes' zijn relatief èh.

en zeker niet alleen afhankelijk van de aankoopprijs...

;)
914
Berichten: 342
Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
Auto: Elise 1.6 CR

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door 914 »

Blue Darkness schreef:'koopjes' zijn relatief èh.

en zeker niet alleen afhankelijk van de aankoopprijs...

;)
Kan ik alleen beamen ;)
goodvibecar
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2011, 20:42
Naam: Sébastien
Auto: 2x Elise S1

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door goodvibecar »

Hi,
ik heb 2 elises te koop want ik heb het geld nodig voor een deel van een vliegtuig te koop (geen grap).
Een staat in belgie, de ander in Z frankrijk.
Allebei engelsgestuurd. Voor mijn eerste elise dacht ik ze te laten ombouwen en inderdaad het eerste uur voelde ik mij als een gehandicapte man, maar na 2-3 begon ik al te denken dat het misschien niet echt nodig meer was...
En nu associeer ik rechtse zitpositie met plezier, net als de moto. Ik vloek zelfs op de meeste wagens waar ik anders soms mee rijd, want het is moeilijk een elise te evenaren en dan heb ik het nog niet over de rijervaring, die ook met geen enkele wagen te vergelijken valt.
Soit, in het kort mijn 2 auto's:

-in belgie staat mijn knalrode (lotus calypso red) standaard elise S1 met 36000mijl op de teller, ziet er binnen en buiten als nieuw uit, moet je echt gezien hebben. En vooral rijdt ook als nieuw, nergens speling en zeker niet in het stuur, want als je van een elise houdt is dat voor een deel voor het geweldige stuurgevoel (ik vloek tegen 95procent van de servosturen want dat is toch onnatuurlijk? op een moto heb je toch ook geen servostuur? servo is maar voor 1 ding goed: om te parkeren).
Perfect onderhouden en met recente distributie riem vervangen (wat dus bij het onderhoud hoort, maar slechts 1x om de 5 jaar). Ze staat aan 13500 wat een spotprijs is voor het totale plaatje. Ik zeg altijd: ga eerst andere elises zien en kom dan de mijne bekijken, je zal er geen spijt van hebben.

-in frankrijk staat mijn donkerblauwe (lotus nautilus blue, metaallak die afhankelijk van de belichting een metaalgroene schijn heeft) elise S1 Bell en Colvill 160. Eveneens perfect onderhouden (moet toegeven dat ik kwestie van mechaniek maniak ben), de staat is die van een goed onderhouden elise (maar minder uitzonderlijk dan de rode) en distributieriem ook recentelijk pas vervangen. Momo afneemstuur. 44000mijlen op de teller. Is krachtiger (bell colvill 160 kit geeft bijna 160pk), maar heeft een totaal ander karakter. Heeft kracht vanaf 4500rpm en dat neemt geleidelijk toe, terwijl de rode alles ineens geeft tegen 3000rpm. Met de rode wordt je dus iets harder of plots in je zetel gedrukt, met de blauwe is het progressiever en uiteindelijk harder, maar omdat het niet zo plots is voelt het anders aan. De blauwe heeft ook een regelbare sportophanging die wat stijver is. Ah ja, ik heb die aan 14000 euro gezet en dat is echt mijn allerlaagste minimum, tis maar dat ik zo snel mogelijk mijn deel vliegtuig wil kopen.
Je moet maar eens kijken op ebay, kheb ze der allebei opgezet maar mensen stellen soms echt debiele vragen zoals kan je er een caravan mee trekken... wat wil je daar in godsnaam op antwoorden?
mijn gsm is 0486/24.23.90.
mvg
seb
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door FastEleven »

Seb,

Zou je jezelf willen voorstellen in de rubriek 'ik stel me voor', zodat we beter begrijpen wie je bent. Dat geeft andere forumgebruikers onmiddellijk een idee of de promotie teksten van je elises commercieel gekruid zijn of gewoon overlopen van de liefde voor je auto's .... ;)

FastEleven is wel benieuwd om te weten hoe lang je deze auto's al bezit en welke avonturen je er mee hebt beleefd ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
goodvibecar
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2011, 20:42
Naam: Sébastien
Auto: 2x Elise S1

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door goodvibecar »

ik stel me voor ;-)
stilte in de zaal ahum...
Ik ben een gast van middeljonge leeftijd (ok, 34) die gebrainwasht is door al wat hij de afgelopen jaren heeft gelezen in sportwagenmagazines zoals EVO, sportAuto (fr), autoworks recentelijk en nog een paar andere (die de elise familie met de klokslag uitroepen tot sportwagen archetype).

Mijn absolute droomwagen (qua looks!) bestaat enkel op papier, het is de Vector W-2 Twin Turbo van half jaren '80, kijk eens op de tube naar tvkhaled, hij heeft een geweldige tribute erover met geweldige j-m jarre muziek (de auto is op de hoogte van de muziek itt een bepaalde franse massaconstructeur die een citroenennaam heeft)

Ik veracht alle servosturen hoewel ik moet toegeven dat sommigen minder verachtbaar zijn, maar ik rij liever tegen 120 in een wagen die mij het gevoel geeft 200 te rijden, dan in een wagen tegen 200 met het gevoel 120 te rijden. Ik hou niet per sé van een luidruchtige en opzichtige wagen maar met de elise kan ik dat opzichtige moeilijk camoufleren. Rijhulpjes zijn voor onnozelaars die in de eerste plaats nooit hun rijbewijs hadden moeten krijgen (maar dan verkoop je minder wagens natuurlijk en kan de staat minder 'boetes' uitschrijven...)

Ben een echte 3-talige belg, maar richt mij vooral op engels als het techniek en wagens betreft. Dit om vlaamse termen zoals 'hefschroefvliegtuig' te vermijden en eveneens om stommiteiten op franse sites te vermijden (je weet wel, franse 'vertalingen')

Ben een lotusfanaat en ecclectisch mechanieker, tunen om te tunen is niet mijn ding. Kleinere massa aan uiteinde van de rotatiearm, lichter geheelgewicht, betere aërodynamica en meer pk's zijn de fundamenten. Luxe en sport zijn niet verenigbaar.
En wat mij betreft bestaat er niet veel sportiever dan een lotus of super seven of moto.

Mijn alledaagse wagen komt van bayern en ik heb al lang begrepen dat indien ik ze als een lotus wil laten aanvoelen, ik ze voor 99% mag wegsmijten en vervangen door lotusparts.
Je mag mij gerust bij de freakliefhebbers zetten. Van de rijervaring.
Ook tegen wettelijke snelheden.
Dat laatste is op de moto niet van toepassing lol.
En ik zal hier een excuus aangeven dat je misschien als goedkoop zal beschouwen: op een moto ben je in gevaar, op een moto krijg je geen boete als je je gordel niet draagt want volgens de wetgever is het gevaarniveau identiek, op een moto heb je geen geweldig zicht in je kleine spiegels en kan je er maar best 100% zeker van zijn dat als je van file verandert (naar links welteverstaan) je niet tegen een wagen botst. Snel(ler) rijden neemt die problemen grotendeels weg. Enkel wat je voor je ziet bestaat, het gevaar is vooraan (natuurlijk overdrijf ik hier een beetje).
Ik spoor hier niemand aan om de wettelijke snelheidsgrens te overtreden, maar volgende keer dat je een moto links ziet voorbijrazen zal je er misschien meer begrip voor kunnen opbrengen, dat is het enige waarop ik aanstuur. Niet alle motorrijders moeten dringend plassen ;-)
En daarbij, ik kan de cijfertjes niet lezen met al die vliegen (helmen trekken ze aan en het vizier in het bijzonder...) en zolang ik versnel geef ik gas hahaha. Grapje.

Allez, kortweg, kben geen forumhanger, want dat duurt allemaal zo lang en je weet niet met wie je communiceert. Maar als ik een andere mechaniekliefhebber tegenkom kan het wel even duren...
geoffrey
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2011, 20:40
Naam: geoffrey
Auto: mk1 elise

Re: Lotus Elise MK1 gevraagd

Bericht door geoffrey »

gevonden!!!!
nu nog effe geduld voor de levering
Gesloten