News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door electroshock »

Red Baron schreef:Da's inderdaad uw persoonlijke mening want ik hebt zo'n Engelse Bulldog thuis en verkies inderdaad de nieuwere neus die Mansory op de Evora heeft geplaatst.
:lol: :lol: :lol:
Niet zozeer mijn mening, louter voor de grap een visuele vergelijking.
Het laatste wat in mij zou opkomen is een buldogeigenaar uitdagen. :roll:

Naar mijn bescheiden mening, hoe onbelangrijk ook, straalt de Evora (Mk I) toch elegantie en kracht genoeg uit. Spierballenvertoon is nooit mijn ding geweest.
Om het in het Engels te stellen "Lotus lost its quirkyness and becomes very mainstream". Het eccentieke, het "out of the ordinary" wordt opgegeven voor goedkoop visueel effect. Ze gaan zich die moves nog beklagen in Hethel.
Ik vergelijk het even, louter karakterieel want het zijn geen sportwagens, met mijn Zweedse schone, een bevriend advocaat omschreef haar als "een voertuig voor professionele dwarsliggers en tegendraadse egotrippers die niet willen opgaan in de harde maar oh zo grijze realiteit van het duitse triumviraat". Ik vond dat eerder een compliment dan een verwijt. :D
Frederik schreef:In alle eerlijkheid moet ook ik bekennen dat de ziel van Lotus een groot stuk verdwenen is, maar hun 'echte' bezieler is er dan ook niet meer. Colin drukte dat volgens mij dag op dag heel hard door én was een echte pioneer & pure petrolhead maar vooral geen business man (zoals we ze vandaag kennen).
Zo zie ik het ook bij Lotus, het net-anders-zijn, de 'ziel' lijkt meer en meer te verdwijnen. En ja de bezieler is niet meer, maar ook na ACBC is er toch méér bezieling in een Lotus gestoken dan in eender welke andere (sport-) wagen.
En kijk naar alle producten na ACBC: Elan, Elise/Exige/Europa & Evora toch wagens geconcipieerd met bezieling.
Colin was trouwens volgens mij beide : passionele petrolhead & gehaaide businessman.
Blue Darkness schreef: Ik heb ook mijn twijfels, maar het staat toch buiten kijf dat de nieuwe modellen één voor één echte beauty's zijn.
Ook weer waar. Maar neem nu het nieuwe Elan-concept.
Geen lijn is er teveel aan, heeft iets gereduceerd minimalistisch.
Blue Darkness schreef: Mij lijkt een term als 'Lotus-DNA' vooral iets fictiefs.
Wel mooie fictie hoor ! 8-)
Alvast duim ik voor Bahar, ondanks mijn gegronde twijfels, om dit te zetten in non-fictie.

Maar dat customizen ?
Neen, dank u.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:
Frederik schreef:In alle eerlijkheid moet ook ik bekennen dat de ziel van Lotus een groot stuk verdwenen is, maar hun 'echte' bezieler is er dan ook niet meer. Colin drukte dat volgens mij dag op dag heel hard door én was een echte pioneer & pure petrolhead maar vooral geen business man (zoals we ze vandaag kennen).
Zo zie ik het ook bij Lotus, het net-anders-zijn, de 'ziel' lijkt meer en meer te verdwijnen. En ja de bezieler is niet meer, maar ook na ACBC is er toch méér bezieling in een Lotus gestoken dan in eender welke andere (sport-) wagen.
En kijk naar alle producten na ACBC: Elan, Elise/Exige/Europa & Evora toch wagens geconcipieerd met bezieling.
Colin was trouwens volgens mij beide : passionele petrolhead & gehaaide businessman.
Ik bedoelde niet dat Colin een slechte businessman is/was, maar dat hij de auto voorop de winst plaatste.
Plaats reactie