James Bond's '77 film = sold 02/12/2008

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 228
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:14
Auto: Elise MK II - Matra 530
Locatie: Heule - Sente

James Bond's '77 film = sold 02/12/2008

Bericht door Elise »

LOTUS ESPRIT JAMES BOND TE KOOP

08/11/2008 Nu James Bond opnieuw in de belangstelling staat door de film Quantum of Solace, maakt veilinghuis Bonhams dankbaar gebruik van de aandacht door een oude ‘Bond car’ aan te bieden. Het gaat om de witte Lotus Esprit uit de film The Spy Who Loved Me uit 1977.Bonhams verwacht dat de Lotus een bedrag tussen de 100.000 en 120.000 pond gaat opleveren. Dat moet gebeuren in Olympia in London op 1 december. In de film werden overigens twee exemplaren gebruikt van de Britse sportwagen.
2-lotus.jpg
2-lotus.jpg (41.16 KiB) 6278 keer bekeken
Amfibisch voertuig
In Spy Who Loved Me was het acteur Roger Moore die samen met tegenspeler Barbara Bach in de Esprit reed. Uit deze film komt ook de beroemde scène waarbij de Lotus in het water rijdt, en vervolgens verandert in een amfibisch voertuig om aan zijn belagers te ontkomen.

Goud
Naast de beroemde Lotus biedt Bonhams nog een ander James Bond gerelateerd item aan. Dat is de kentekenregistratie ‘AU1’. Dit kenteken werd in 1903 in Nottinham geregistreerd maar werd ook in de film Goldfinger gebruikt. Daarin reed de slechterik Goldfinger in een Rolls-Royce Phantom III met deze nummerplaat. Daarvoor werd gekozen omdat AU het chemische symbool is voor goud. Het kenteken moet minimaal 80.000 pond opleveren. Dat is zonder Rolls-Royce welteverstaan.
bond-lotus01.jpg
bond-lotus03.jpg
jblotus%204.jpg
jblotus%204.jpg (104.85 KiB) 6278 keer bekeken
http://www.bonhams.com/cars

Bron : http://www.carros.nl/autonieuws/lotus-e ... d-te-koop/
Laatst gewijzigd door Frederik op 20 jul 2009, 15:47, 7 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve in de toekomst iets meer info te plaatsen dan enkel een URL. Op een dag is die pagina weg en dan moeten we deze mooie informatie missen. Ik heb het voor U aangepast. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '77 Lotus '007' Esprit

Bericht door Frederik »

James Bond-auto geveild in Londen

02/12/2008 De witte sportauto waarin James Bond rondreed in 'The Spy Who Loved Me' uit 1977 heeft gisteren op een veiling in Londen ruim 131.398 euro opgebracht. Dat meldt BBC News. Veilinghuis Bonhams, dat jaarlijks een voertuigenveiling organiseert, had de waarde van de auto tussen de 117.000 en 140.000 euro geschat.
610x2.jpg
Lotus Esprit
De Lotus Esprit werd gekocht door een Amerikaanse verzamelaar, die via de telefoon een bod uitbracht op de wagen. De man, van wie de identiteit onbekend is, omschrijft zichzelf als een Bondfan en een liefhebber van automerk Lotus. De auto wordt naar Atlanta in de Amerikaanse staat Georgia verscheept, zo laat hij weten.
610x.jpg
Onderzeeër
In de film uit 1977 reed acteur Roger Moore als geheim agent 007 in de sportwagen. De auto veranderde in de film in een onderzeeër nadat Bond er na een achtervolging mee in zee belandt.
Een andere Lotus, die te zien was in 'Goldfinger', werd ook te koop aangeboden tijdens de veiling. De sportauto werd niet verkocht: de biedingen waren niet hoog genoeg.

Bron : (novum/lb)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door Herman »

hier nog een clip over deze wagen,

(pascal vasseur heeft "toch" nog te vroeg gekocht hé)

zie:
special button for missile rocket launch.
en voor het uitpompen van cement via de uitlaten--- :lol:

nu heb ik eens gekeken naar den uitlaat van de esprit van pascal en daar zal wel heel heel veel cement kunnen doorvliegen.. :lol:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7760208.stm
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door vasseur »

iK HEB INDERDAAD TE VROEG GEKOCHT DEJUE :x :x :x :x
maar die prijs is wel niet naar mijn budget hoor ;)
toch tevreden met mijn beestje
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door Herman »

zit er dan geen cement in bij u ? en ook geen raketten ? flauw zeg :lol:
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door Exploded »

De duikboot Esprit zoals op de foto's hierboven is mij een jaar of 4 geleden te koop aangeboden. Eingenlijk vrij toevallig, een vriend van mij is Amerikaan en had deze zien staan... bij een sloperij!!!! Echt geen grap.
Uiteindelijk heeft een rijke amerikaan deze gekocht terug gerestaureerd. al ben je er bitter weinig meen, het ding heeft geen wielen. en zinkt in het water als een baksteen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:De duikboot Esprit zoals op de foto's hierboven is mij een jaar of 4 geleden te koop aangeboden. Eingenlijk vrij toevallig, een vriend van mij is Amerikaan en had deze zien staan... bij een sloperij!!!! Echt geen grap.
Uiteindelijk heeft een rijke amerikaan deze gekocht terug gerestaureerd. al ben je er bitter weinig meen, het ding heeft geen wielen. en zinkt in het water als een baksteen.
ferm ferm ... is die dan hoog gegaan in prijs?

Weet je dat : (slaagt niet op uw verhaal)
Nogal wat movie-cars staan ergens te verkommeren. Ook is het zo dat van de moviecars meerdere modellen gemaakt zijn voor de film, dus de eigenaars van dergelijke moviecars die geen certifficaat hebben kunnen maar gissen welk exemplaar ze hebben.

Een Nederlandse hardwaredistributeur die ik ken is momenteel alle moviecars aan het opkopen van The Fast and the Furious. Op die manier weet ik dat er bijvoorbeeld van de Oranje Supra van de eerste film toch een pak wagens gebouwd zijn voor de film. Hierbij is geen enkel exemplaar dezelfde, omdat ze allemaal een apparte functie hadden bij het filmen. Hijzelf heeft de Supra die ze kochten van Craig Liebberman en tevens van geel naar oranje lieten overspuiten met de unieke striping van Troy Lee. Deze Supra heeft enkel in de slotscene gefigureerd en is getekend door enkele acteurs. Los van dit verhaal zit er in amerika een bedrijf die exacte replika's bouwt van die Supra. Ook van Eleanor (Gone in 60 Seconds) rijden er massa's replika's rond waarvan beweerd wordt de echte te zijn ;-) Ook staan er bij Universal Studio's verschillende moviecars achteraan in een hoekje te roesten... jammer.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '77 Lotus '007' Esprit (= verkocht 02/12/2008)

Bericht door Herman »

ik ben een 25 jaar geleden eens in de universal studio's geweest in LA, en toen was het open voor een tour rond de auto's van starsky/hutch, the hulk enzvt, ge kon een fotoke nemen terwijl ge zelf een wagen kantelde enzvt, ook die boeing747 onder water enzvt, typisch amerikaans dom overdreven kinderlijk film gedoe....
Plaats reactie