"Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door Frederik »

Heeft niets te maken met Facebook of de "Lotus Fanatics Belgium" groep.
Er gaan berichten de ronde met wat lijkt op een filmpje of leuke foto of link en als je daarop klikt geef je toegang tot je profiel. Via via versturen ze berichten met hetzelfde filmpje, foto of link naar de 10 willekeurige personen in je vriendengroep.

Zo kreeg ik er 3 van molleke en 2 van bartvdb, ik heb deze mensen onmiddellijk gewaarschuwd en het advies gegeven hun paswoord aan te passen.

Mensen ... let op wat je zo allemaal aanvaard via mail, internet en vb. ook facebook. Regelmatig kipper ik dergelijke berichten de vuilbak in zonder lezen, vertrouw je de zaak niet dan wis je het best. Hackers, spammers en virusschrijvers doen er alles aan om hun code via een leuke manier op je computer of profiel te krijgen. Elk jaar rond nieuwjaar komen er leuke kerstkaartjes uit dewelke eigenlijk een virus zijn.

Mijn advies : niet zomaar alles blindelings vertrouwen, ook niet als he tvan vrienden komt, want het kan evengoed via hun profiel of emailadres verstuurd zijn. Een hint kan zijn is altijd eens over de link, filmpje of foto te gaan met je muis en te kijken of de link er hetzelfde uitziet.

Om een voorbeeld te geven, regelmatig krijg ik mails van Paypal om mijn account gegevens aan te passen, hiervoor moet ik inloggen op mijn profiel en dan een aanpassing doen. Echter zijn dit valse berichten want als je over www.paypal.com gaat met je muis zie je een link ala http://dfstr.thenode.fi/paypal.com of http://125.268.569.88/paypal - dus je past nietsvermoedend uw profiel aan bij paypal "of dat denk je maar" maar eigenlijk geef je hun uw login en paswoord dewelke in een database komt van hen.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door Herman »

Het betreft hier bij mij alléén maar lotus fanatics members...vb ik krijg een melding dat er bericht aan mij gericht is via face-book... vb van molleke dan bekijk je het "face-book" bericht en zie idd molleke..met daaronder een text die een mengelmoes is van Lokers met Russisch.... ik heb er ook al gekregen van Ivo... Bart vdb enzvt allen met dat raar vodka achtigte taal text onder hun face-book avatar..... ik doe niks open... maar idd alleen lotus fanatics met die vreemde tekst..zou dat aan het lotus rijden liggen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Het betreft hier bij mij alléén maar lotus fanatics members...vb ik krijg een melding dat er bericht aan mij gericht is via face-book... vb van molleke dan bekijk je het "face-book" bericht en zie idd molleke..met daaronder een text die een mengelmoes is van Lokers met Russisch.... ik heb er ook al gekregen van Ivo... Bart vdb enzvt allen met dat raar vodka achtigte taal text onder hun face-book avatar..... ik doe niks open... maar idd alleen lotus fanatics met die vreemde tekst..zou dat aan het lotus rijden liggen :lol: :lol: :lol:
Heeft niets met Lotus Fanatics Belgium te maken Herman.

Ik "denk" dat molleke het eerst had, en het dan naar o.a. naar bartvdb heeft gestuurd. Gezien bij Pascal en Bart ook niet-"LotusFanaticsBelgium" leden bijstaan (cc:) durf ik er mijn hand voor in het vuur steken het nu gewoon toeval is dat het komt van 2 Lotus eigenaars.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door ovi »

Ik rij nu met nen Tiger dus ik ben er dan ook vanaf! :lol:

Bedankt voor de info, ik zal deze avond mijn paswoord nen keer veranderen. ;)
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door bartvdb »

zo heb net paswoord aangepast ik hoop er nu vanaf te zijn groeten van bart
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: "Lotus Fanatics Belgium" @ Facebook (by LotusForum.be)

Bericht door Herman »

idem... :D
Plaats reactie