Airco bijtanken.

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EXCELSE
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
Naam: Hans
Auto: Excel SE
Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme

Airco bijtanken.

Bericht door EXCELSE »

Airco van mijn Excel moet bijgevuld worden.
Heeft iemand een tip waar ik daarvoor zou gaan in de regio Kortrijk of Brugge?
Door het ouder gastype kan ik waarschijnlijk niet overal terecht.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Airco bijtanken.

Bericht door Didier »

In een Volvo 460, origineel met R22 gevuld, heb ik enkele jaren geleden, terug laten bijvullen / hervullen.
Het werd door de aircomannen vervangen door R49, als alternatief voor R22.
Geen enkel onderdeel moest vervangen of aangepast worden.
Airco werkt nog altijd perfect. :wink:

Die aircomannen hebben hun bedrijf enkele straten van bij mij thuis.
Deze mannen staan in voor het onderhoud van de airco's in gebouwen.
Eveneens zijn zij het die rond rijden bij verschillende grote en minder grote autodealers.
Enigste voorwaarde was, dat ik (zonder afspraak :!:) vóór 07.30 hr in hun werkplaats was, voor het bijvullen.
Daarna is het niet meer mogelijk, want na 08.00 Hr rijden de verschillende bestelwagentjes uit, om de andere arme bestuurders die bij de dealers staan, het geld uit hun zakken te zuigen.
Ook de dealers scheppen hier een aardige duit in hun zakken, gewoon om effe niets te doen. :?
20€ heb ik betaald voor het leeg trekken, reinigen, vullen en controle op dichtheid; dit alles met factuur :D
Wel is waar doen ze geen herstellingen aan het systeem. Daarvoor moet een dealer zorgen.
Voor het zelfde werk bij de Volvo-dealer had ik 125€ moeten betalen, gerekend zonder eventuele herstellingen :shock:.
En het beste is, het zijn dezelfde aircomannen die bij de Volvo-dealer zorgen voor het vullen. :evil:

Hun website met gegevens (ff bellen voor verdere informatie) Calis
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
EXCELSE
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
Naam: Hans
Auto: Excel SE
Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme

Re: Airco bijtanken.

Bericht door EXCELSE »

Bedankt voor de tip.

Vóór 7u30 pijnlijk,
De vulnippels zitten op de airco pomp en ik zou om er goed aan te kunnen het luchtfilterhuis moeten demonteren.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Airco bijtanken.

Bericht door Exploded »

Hans,

Je kan best een conversiekitje voor de airco kopen. Zo kan je het nieuwe milieuvriendelijkere gas op je airco zetten. Een kitje kost wel iets van een 150 a 200 euro, dacht ik. Maar de gas is dan weer stukken goedkoper en kan je bijna overal laten vullen.
Plaats reactie