Kleur van velgen...

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Kleur van velgen...

Bericht door Roland »

En ik kan ullen iets vertellen over het poetsen van witte velgen.... :evil:
Na iedere rit, en zelfs effen tussendoor, doekje uithalen om remstof enz. te verwijderen van de velgen. Ook meerdere keren per jaar anti-tar produkt bovenhalen en rub-rub-rub.
Voor iemand die haat om een wagen te wassen...de enige driver is de passie; en dit duurt ondertussen al 6,5 jaar.
Resultaat: Lotus: (almost) altijd blinkend; functiewagen: dirty, dirty, dirty...
Stijntje
Berichten: 918
Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
Naam: Stijn
Auto: beemer
Locatie: wommersom

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Stijntje »

ik kan ook nog een kleine tip geven als je de wagen in de wax zet wax dan ook de witte velgen mee dan blijft er ook veel minder remblokstof op plakken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Frederik »

Stijntje schreef:ik kan ook nog een kleine tip geven als je de wagen in de wax zet wax dan ook de witte velgen mee dan blijft er ook veel minder remblokstof op plakken
klopt, dat doe ik ook altijd ... zeer efficient.

Er zijn ook bepaalde remblokken die minder remstof afgeven, ik dacht EBC red stuff...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Roland »

Zal ik eens proberen, se! Wax op velegen, why not? Ik heb al gezien dat anti-tar positief effect heeft.
Mbt remblokken, ik ben van plan om hardere blokskes te monteren, en ik ben niet zeker dat deze minder stof "produceren", integendeel
Net zoals in andere contexten: beter "hard" dan "clean"... :oops:
Ik bedoel: beter kunnen remmen dan propere velgen, zeker
Stijntje
Berichten: 918
Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
Naam: Stijn
Auto: beemer
Locatie: wommersom

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Stijntje »

ik geloof zelfs dat er tegenwoordig zelfs witte remblokjes bestaan wel zeer prijzig en de velgen kleuren dan mat wit ipv mat gunmetal
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Roland »

De velgen zijn dezelfde kleur als de wagen: Pearlescent White, op z'n engelse (meer "poetisch" dan GUNmetal). :P
Witte remblokken, why not, voor zover ik (op tijd) kan remmen.
Trouwens, kan iemand mij eens uitleggen wat de verschillen zijn met die kleuren: green stuff, yellow stuff, red stuff,... heeft dit iets te maken met hardheid van de blokken? :?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Kleur van velgen...

Bericht door Herman »

@Roland... green...red..yellow en bleu stuff zijn brake pads van EBC...

EBC's pad range isn't just limited to vehicle application, they also manufacture an equally impressive range of friction materials and to suit even the most picky driver. The Ultimax pad is their OEM replacement for the commuter who only needs to get from point A to point B. The Green Stuff pad is meant for spirited street use and maybe drivers who like to get from point A to point B a little faster. EBC's Red Stuff pad is for the budding enthusiast who wants an aggressive pad for the street with very light track use. For those who need a pad that they can use on the trip to and from the track and really put their brakes through the paces, EBC offers the Yellow Stuff pad. Finally there is the Blue Stuff for track only performance. Even with this impressive line up, there is even more EBC does for nearly every vehicle type.

Ik gebruik normaal green stuff zoals beschreven "spirited street use" ook vroeger in mijn Elise 111s.. ik denk op de site vd fabrikant kunt ge nog meer details vinden... juist een beetje opletten met white stuff..... :D
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: Kleur van velgen...

Bericht door X-E-G »

Stijntje schreef:ik kan ook nog een kleine tip geven als je de wagen in de wax zet wax dan ook de witte velgen mee dan blijft er ook veel minder remblokstof op plakken
iemand al geprobeerd om de matzwarte velgen te waxen?? gaan die dan meer satijnglans krijgen ...
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Kleur van velgen...

Bericht door wimvanbeeck »

X-E-G schreef:
Stijntje schreef:ik kan ook nog een kleine tip geven als je de wagen in de wax zet wax dan ook de witte velgen mee dan blijft er ook veel minder remblokstof op plakken
iemand al geprobeerd om de matzwarte velgen te waxen?? gaan die dan meer satijnglans krijgen ...
Ik heb de mijne altijd mee gewaxt, ze worden dan satin, niet mat, zeker niet blinkend.
Plaats reactie