26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Dirk510 »

In het voorjaar van 2001, werd KHC boven de doopvont gehouden.
Momenteel werken we volop aan onze 8ste editie van de "Gapers Historic Tour". Deze 'Tour-rit' staat open voor alle automerken tot 1980.
Exclusieve merken waaronder uiteraard Lotus kunnen deelnemen met wagens van voor 1984. Dus wagens die 25 jaar of ouder zijn.

Persoonlijk zou ik het fijn vinden om "Lotusforum" bezoekers die over een Lotus beschikken, die aan deze voorwaarden voldoen, te mogen verwelkomen op onze komende editie op 26 april 2009. Ook Lotus Talbot, Cortina als Omega zijn heel hartelijk welkom. De Lotus Seven modellen of gelijkaardige modellen alszijnde Donkervoord, Caterham enz. zijn door hun uiterlijk een uitzondering op de regel en kunnen zorgeloos aan de tour deelnemen. :D
De Tour is opgemaakt, net op dezelfde manier als deze waarop ik de ritten voor Lotus CTLB. Het roadbook is in dezelfde stijl (tekeningen - informatie) als bij mijn Lotus organisaties uit het verleden. Het parcours bevatten enkel geselecteerde wegen om "laag bij de grond" wagens geen pijn te doen.

De ALL IN formule bestaat uit : Roadbook +/- 200km - rallyplaat - aandenken - ontbijt in hotel op de Kemmelberg - apero - soep, hoofdgerecht plus één consummatie - afsluit drink op de terug weg.
Inschrijving ALL IN = 30 euro per persoon.

Tijdens de editie 2008 konden we 217 teams verwelkomen, waaronder enkele Lotus modellen zoals Esprit,Elan, Lotus Cortina en enkele Seventjes.
Om het assortiment Historic wagens te bekijken kan je een bezoekje brengen aan de website van KHC.

Sinds deze zomer organiseren we enkele dagritten waarnaast Historic Cars, ook Exclusieve sportwagens kunnen deelnemen.
Het is niet zo, dat er echt tussen de oudjes moet gereden worden. Er is een afzonderlijke starttijd mogelijkheid in uitwerking. Niet tegenstaande de :twisted: Porsche, Ferrari en Alpine Renault ook heel flink hun mannetje kunnen staan. Helaas kende de eerste editie geen grote toeloop wat betreft de Exclusieve wagens, doch konden we enkele nieuwe modellen van Jaguar, Aston Martin, Cobra en Exige met zusje Elise verwelkomen.

Niet tegenstaande het geen specifieke Lotus organisatie betreft, zijn jullie allen van harte welkom op onze organisatie 2009.

Let wel niet tegenstaande ik ook mijn steentje bijdraag aan de CTLB organisatie Lente Trip, hebben beide organisaties dezelfde datum zondag 26 april

Historic wagens tot 1984 : laatste zondag van april
Exclusieve nieuwe modellen plus Historic / eerste zondag van juli
Exclusieve nieuwe modellen plus Historic / eerste zaterdag van september

breng eens een bezoekje aan http://www.kemmelhistoric.be ;)

grt
Dirk510 Kestelyn
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
kemmelhistoric
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 okt 2008, 20:58
Auto: Geen

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door kemmelhistoric »

Hallo Iedereen,

Inschrijven kan al vanaf nu (15/10/2008) op onze website

http://www.kemmelhistoric.be


Let op ! Wacht niet te lang om in te schrijven. We zijn meestal al volzet tegen eind maart !

Vincent
Webmaster
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Herman »

re: copy-Exclusieve nieuwe modellen plus Historic / eerste zondag van juli

als ik het goed voorheb is dit zowel als voor moderne-jonge wagens als voor oldtimers, is het niet ????

ik had mij voor deze rit ook zeer vroeg ingeschreven dit jaar 2008, maar plots was er bericht dat er op dezelfde dag een rit georganiseerd werd door CTLB-
Het probleem was toen dat men niet lang voorheen op de hoogte was van de geplande ctlb ritten, ik denk dat nu met de nieuwe CTLB website, dat dit nu enigzins zal veranderen,en men eerder op de hoogte zal gebracht worden via "kalender" vd planning.
zijn er reeds aanduidingen Dirk /vincent dat er een CTLB rit is gepland op dezelfde dag ?
zoniet ben ik wel geintresseerd, maar t'is nog lang.... eerste zondag van juli 2009...
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Dirk510 »

De "Gapers Historic tour" waarbij enkel wagens van voor 1985 in aanmerking kunnen komen, valt jammer genoeg samen met de CTLB Lente Trip op 26 april.
Persoonlijk werk ik samen met de voorzitter van CTLB aan de opbouw van deze Lotus meeting, maar de dag zelf kies ik om aanwezig te zijn op mijn KHC evenement.
Het is jammer dat beide organisaties samen vallen, maar KHC heeft zijn vaste datums . Elk jaar laatste zondag van april = Gapers Tour - St Pieters Tour elk jaar op de eerste zondag van juli - en de Kemmeltour altijd op de eerste zaterdag van september.
De St Pieter tour als ook de Kemmeltour staat naast Historic wagens,ook open voor de nieuwe modellen van Exclusieve automerken.
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Dirk510 »

Het parcours voor de "Gapers Historic Tour 2009" is getekend. :D

Zondagmorgen 26 april, vanaf 8u00 tot 10u00 "Parc Fermé" inschrijvingen en ontbijt op de flanken van de Kemmelberg in Hotel "De Hollemeersch"

Het +/- 200 km lange parcours brengen de deelnemers langsheen de grensstreek met Frankrijk (De Schreve) richting Bellegem. Alwaar we op het domein van de Brouwerij BOCKOR, kunnen genieten van hun nieuwste ;) kreatie, een Blondbier van hoge gisting met de naam "OMER" als eerbetoon aan de stichter en bedovergrootvader van de huidige brouwer familie.
Het middagmaal vindt plaats in Deerlijk. Het "Parc Fermé" is gelegen aan het Restaurant Lindenhof Vichtesteenweg Deerlijk. De regroup aldaar vanaf 12u30 tot 14u00. :P
Het namiddag parcours neemt de deelnemers mee doorheen de leiestreek richting Voormezele bij Ieper, waar een regroup plaats vind aan het Restaurant 'Sint Eloois Hoeve" vanaf 15u45 tot 17u30. :P

Als je Lotus van 1983 of ouder is, schrijf gerust in, en geniet van de KHC organisatie. We hebben er alles aangedaan om onze deelnemers een verzorgde rondrit aan te bieden.
De landelijke wegen die afgewisseld worden met wegen voorzien van twee rijstroken, zijn overal "laag bij de grondwagens" vriendelijk. :geek:

Lotus Super 7 en gelijkaardige versies, zijn net als Cortina Of Omega van harte welkom

Anders komt eens kijken naar de bonte bende. We verwachten ongeveer 200 deelnemende wagens. :D
Inschrijving kan op de site http://www.kemmelhistoric.be

Iedereen van het "Lotusforum"is welkom aan de Finish
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Herman »

dirk510 schreef:Als je Lotus van 1983 of ouder is, schrijf gerust in
Dus jongere wagens van vb 2002 of 2007 kunnen zich niet inschrijven als ik het goed begrijp ?????
Laatst gewijzigd door Frederik op 14 nov 2008, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote in orde gebracht ;-)
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Dirk510 »

Helaas voor de KHC "Gapers Historic Tour" moeten de wagens tot de "oldtimer klasse" behoren.
Dit wel zeggen van 1983 of ouder.

Aan de KHC "St Pieters Tours" en de KHC "Kemmel rit"
mogen er wel nieuwe modellen deelnemen.
Deze ritten hebben elk jaar plaats tijdens de eerste zondag van juli en op de eerste zaterdag van september.

En
Het is uiteraard nog voor een "verre toekomst", maar in 2010 organiseerd KHC terug een "British Cars Weekend".
Waar uiteraard de Lotus van Jong Tot Oud mogen deelnemen.
Het is inderdaad nog heel lang, maar als je een organisatie tot in de puntjes wil verzorgen, komt er heel wat bijkijken. Daarom ben ik er al mee bezig.
@ your servies
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door vasseur »

Jups ik kan me wel inschrijven maar ik heb dan geen tijd. Maar als Herman perséé wil mee doen kunnen we het altijd op een akkoordje gooien om met 1 van mijn oudjes te rijden. We spreken elkaar nog wel bij de mossels hé.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 26/04/2009 : Gapers Historic Tour ()

Bericht door Herman »

Pascal thanks, maar ik moet iets na-checken- ik weet dat Dirk onlangs iets gepost heeft op dit forum over een rit/tour in het ieperse maar ik weet niet meer op welke datum--- aan de hand van deze rit moet ik mijn vakantiebreak voor april/mei plannen--

ik kan weg in die periode van zondag 26 april tot en met 1 mei (feestdag)
of ik kan eveneens weg van zondag 17 mei tot en met 21 mei (feestdag)

ik vermoed dat de rit die dirk gepland heeft zich situeert in de tweede periode
21 mei of zoiets--- indien het zo is ,moet ik verstek laten gaan ,sorry hiervoor, daar we "dan" naar appelsienenland gaan in die eerste periode...zoniet kan ik het wel regelen-. ik laat u dra iets weten...

ps net checked - nog géén bericht van confirmatie van Dirk ontvangen over 21 mei, staat deze datum nu vast ?


Herman.
Plaats reactie