Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door HJ2 »

Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.

Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?

Mooi verslag van je km's met de Europa!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door Frederik »

HJ2 schreef:Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.

Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?
Ah.... je hebt daarvan nog geen verslag op het forum gezet ;-)
Je zou het doen én je was het vóór de installatie (nog) niet eens met mij ivm het aldaniet nut v/d dumpvalve :p

Zo'n kraantje ... heb ik liggen, gebruiken ze op hogedrukslangen, maar ken de juiste naam niet.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door Frederik »

WimC schreef:In de Exige blijven rijden is voor mij quasi onmogelijk. Ik heb geen zin om na een lange rit telkens een maand aan de kant te gaan staan en de deur van de kine plat te lopen.
Ofwel koop ik eens een "echte racer", die hooguit 4 keer per jaar buitenkomt, ofwel een "comfortabelere" wagen en daar hoopte ik beter bij de Europa uit te komen.
Is twee probaxjes in de Exige installeren geen optie??
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door Exploded »

Erwin schreef: Kortom, voor een investering van 200 € gaf dit een pak voordelen.

Benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft (Elan-rijders???)??
Esprit rijders hebben met zowat alles ervaring :lol: :lol:
http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... valve.html
Misschien is het nuttig om bij Justin ten rade te gaan :roll:

Los daarvan, als Randy 400 pk claimt heb ik de neiging om hem te geloven! Ik ben wel benieuwd hoe lang de motor dan mee gaat. Stel dat je niet de laatste pk's zoekt en bv 350 pk hebt in een Europa... dan rij je met de 911 porsches/Ferrari's mee op francorchamps op kemmel, stavelot en richting eau rouge... klinkt als sex on wheels. :lol: 8-)
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door WimC »

Er is wel altijd iets mis met een auto. Je kan nu eenmaal niet verwachten van een constructeur dat ze de auto alleen op jouw maat gaan maken:
Ben, voor alle duidelijkheid:
Bij hogere snelheden en bochtige wegen is de Europa inderdaad heel levendig; jij noemt het ronduit gevaarlijk en ik kan je geen ongelijk geven.

Met dit bedoel ik enkel de remmen. Ik ben daarentegen zwaar onder de indruk van de stabiliteit (ook op autostrade) en het weggedrag op bochtige wegen. De spoorvorming is veel minder voelbaar dan bij de Exige. Ik denk dat de SE versie op dat vlak zelfs nog beter is.
Die pfft bij het schakelen had ik ook duidelijk en werkte niet storend, enkel het traag zakken van het toerental irriteerde me.

Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.

Wim
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door ben »

Stabiliteit in bochtenwerk, ja inderdaad, bestaat er beter op dat vlak?

Maar ik verzeker u dat ik na mijn bochten soms denk dat ik nu wel de rand gevonden heb :shock:

Je maakt het zo gevaarlijk als je zelf wil...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door Erwin »

WimC schreef:
Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.

Wim
Bedoel je hiermee dat je het wel overweegt als je de bezadigde leeftijd van onze nonkel Herman hebt??? ;) :lol: :roll:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door WimC »

Bwa, ik ben nu op een jaar zo een beetje mijn weg aan het zoeken in de "Lotusworld". Mijn groene Elise was ge-ni-aal, de blauwe was steengoed (te goed bijna) en de gele Exige is pure passie...en toch...het kriebelt weer.
Ik ga alles beetje op een rijtje zetten en rustig vanop afstand bekijken...maar blijf zeker bij Lotus. Ik ben aan het overwegen om mijn "denkperiode" te overbruggen met een Mk1. Ik weet wel dat ik classics meer en meer weet te appreciëren.
Een Europa zie ik echt als een auto waarmee je 10.000 km per jaar kan rijden, en dat zoek ik nu nog niet.

Wim
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door Herman »

Europa~0.jpg
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.

Bericht door kevin_v »

met ne exige gaat het blijkbaar ook.
http://www.youtube.com/watch?v=8GiEN8ec ... r_embedded
Plaats reactie