Elan (Vigato) KIA TURBO ???

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elan KIA TURBO ???

Bericht door ovi »

Vedoeme!Had hier volledig bericht gezet en is ni geplaatst zie ik nu?Ik heb weer op het verkeerde topke gedrukt peinsek! :oops:
Opnieuw dus:


Vriend van mij heeft net als ik een Alpine 310 V6 en had daar enkele 5 jaar
geleden vanvoor stalen remleidingen opgezet.Vorige week gaat hij naar de
keuring is er zo'n lulleke da daar inneens begint moeilijk over te
doen.Ondaks dat mijn vriend aanhaalde dat ze er al 5 jaar opstonden en dat
de remtest toch perfect gegaan was RODE kaart!Heeft hem dan inneens op
oldtimer platen gezet en gezegd dat ze allemaal den boom in konden.Moet er
nu toch ni meer mee naar de keuring.(lol)

Had gemaild naar hem om te vragen waarom hij nog steeds op Duitse papieren stond en mijn vermoede dat het een nachtmerie ging worden om dat ding hier te laten keuren.
Was dus 100% juist van mij!Bedankt voor de info makkers!

Er is ook goe nieuws wand dien gele Elan die ik wil kopen gaat vandaag binnen om de probleempjes effe na te zien.Vogende week gaat hij er dan mee naar de keuring en dan ga ik er nog eens deftig naar kijken.Neem wel inneens mijn eurokes mee zodat; als alles goe is; ik hem inneens kan meepakken!!! :D
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Frederik »

Opletten, na de tuning-freaks gaan ze binnenkort de nieuwe regelgeving doortrekken naar de Oldtimers. Ik ken menig mensen met Oltimers die nu al snel snel hun wagen tekoop aanbieden voor de nachtmerrie begint.

Ik ken verschillende mensen met een Golf I met daaronder de techniek van een moderne TT of Seat Leon Cupra.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Herman »

ja... als dat waar is, dan zal dat zeker een nacht-merrie zijn voor velen :evil:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Frederik »

Herman schreef:ja... als dat waar is, dan zal dat zeker een nacht-merrie zijn voor velen :evil:
Jammer genoeg is het zo, in sommige keuringscentra zouden ze al moeilijker aan het doen zijn t.o.v. de oldtimers. Het perfecte voorbeeld staat enkele posts terug ivm de Alpine.

Waneer het zal zijn weet ik niet, maar het komt eraan! :?

Eigenlijk spreken de GOCA richtlijnen ook de wetgeving tegen op verschillende vlakken. Ik kan zo verschillende voorbeelden geven. In de wetgeving staat dat je onderdelen mag vervangen door gelijke of betere exemplaren. En dat je ook niet verplicht bent onderdelen van het (auto)merk zelf hoeft te monteren. Dus eigenlijk volgens de letter van de wet MAG stalen remleidingen. (ahja, want ze zijn van betere kwaliteit) Echer spreken de richtlijnen van de GOCA dit dan weer tegen omdat je aan vb. een remsysteem niets, maar dan ook niets mag veranderen. Dus verbeteren is onveilig voor de GOCA... begrijpe wie begrijpe kan.

Ik zou trouwens heel graag eens hun jaarresultaten zien na het invoeren van de tuning-wetgeving met die speciale bijkomende tuningrapport-papieren die hen toch van extra inkomsten heeft voorzien.

Nog zo een anecdote is dat de GOCA (overkoepelende organisatie van keuring- en rijexamencentra) eigenlijk geen staatsinstelling is maar een gewoon bedrijf! :o NV of BVBA, ik durf het niet meer zeker zeggen (zou het moeten opzoen) maar dat wil zeggen dat zij WINST moeten maken!

Eigenlijk zou een keuringscentra of instantie een (financieel) onafhankelijk bedrijf, eigenlijk een overheidsinstelling moeten zijn die (over)leeft van subsidies.

Het is alom gekend (zelfs meermaals op TV geweest) dat ze x-aantal voertuigen moeten afkeuren én x-aantal mensen moeten laten zakken op hun rijexamens om genoeg inkomsten te genereren. Dit is ronduid schandalig!

Maar ik ga erover zwijgen, we zijn hier FEL offtopic aan het gaan... en blijf me daar altijd enorm druk in maken hoe onlogisch en onlogisch zij tewerkgaan.

Het ging hier over een Kia Vigato met turbo ombouw die tekoop stond? :mrgreen:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Herman »

copy:Het ging hier over een Kia Vigato met turbo ombouw die tekoop stond-

ik heb hem eens opgezocht op kapaza, ziet er wel een mooie wagen uit, moest ik daarvoor liefhebber zijn , ik zou de moed zo snel niet opgeven... onderling contractje met de verkoper maken met bepaalde tijdsduur dat men de wagen zal aankopen inclusief keuring/pvg attest voor prijs.xxx... met vermelding dit contract vervalt bij niet leveren vd aangehaalde dokumenten of vermelde tijdspanne.... zo is de verkoper zeker.. van een afnemer als hij deze papieren kan bezorgen (hetgeen voor hem kosten meebrengt)--- langs den anderen kant is de koper dan zeker vd wagen te krijgen met geldige dokumenten--- ze hebben beiden een verplichting aangegaan, maar indien de verkoper zich niet houd a de regels of het niet kan waar maken-- zijn er geen risicos aan.... er is alleen een beetje tijd verloren.... en meschien voor de verkoper de kosten voor het vruchteloos proberen de documenten te pakken te krijgen- maar dat is zijn risico...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door ovi »

Die verkoper heeft daarstraks terugebeld en heeft eerlijk den uitleg gedaan die ik van Frederik al gekregen had.
Heb hem gezegd dat ik het niet wil avonturen (heb normaal dien gele hé!) en dat hij best probeert van iets teregelen met de vorige eigenaar om de boel eerst in Duitsland gekeurd te krijgen en hem dan zo in te voeren.
Dat is denk ik de enige mogelijkheid om dat ding dan hier gekeurd te krijgen!

Ik zit hier ook nog met een RIOT waar ik volgend jaar mee naar de keuring zoek te gaan.Is een Amerikaanse kitcar die in Nederland gemaakt is en keurig geregistreerd staat op nederlands kenteken dus normaal geen probleem.
Is enkel nogal iets heel speciaal dus als ik daar mee afkom moet ik wel eerst zorgen dat ik sterk in mijn schoenen sta! :twisted: Ga hem wel laten keuren als oldtimer dus ik denk wel dat het gaat lukken.
Heb deze gekocht met motor die niet werkte en ga hem in orde zetten en dan terug verkopen.Een beetje te veel 'bimbo" gehalte voor mij dus enkel om van de winter wa aan te knutselen!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Herman »

riot-gun ???
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Zoals deze?
Yep!
Maar int rood.
Heb zo wat naar alle kitcar en VW clubs enz. gemaild en getelefoneerd en hij blijkt de enige in België en Nederland te zijn dus das pas zeldzaam!!! 8-)
Vorige verkoper moest er vlug vanaf wegens verhuis en daar de motor niet draaide en hij ook niet wist of hij echt naar de vaantjes was kon hij er niet veel voor vragen! ;)
Was gewoon elektrisch probleem en had het vlug gevonden dus ik heb geluk gehad.Ik had gedacht dat ik van de winter lekker die motor eens onder handen te pakken maar t'is dus als gefixt. :? Alles is dus gewoon echt nieuw zoals in eerste instantie bleek maar ge weet dat pas als ge er thuis is deftig kund onder kruipen hé.De motor is dus wel degelijk gereviseerd en zelfs volledig gecromeerd.
Enkel nog wat afwerking en schoonheidsfoutjes herstellen en dan doe ik hem terug weg.Moet hier gewoon echt een liefhebber voor vinden die er wa eurokes voor over heeft om in de kijker te rijden. ;)
Ik vindt de Alpine of een Elan al gek genoeg dus zal het daar maar bij houden.
Kga nu eens bellen hoe het met de Elan zit.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elan (Vigato) KIA TURBO ???

Bericht door ovi »

De Elan die ik wil kopen heeft wel degelijk een "sjoin-cullas"!
Toen ik hem gaan teste ben liep hij warm en ik had dus al zo'n vermoede.
Spijtig voor die kerel dat het nu moet gebeuren maar da heb ik ook altijd voor als ik iets wil verkopen komt er meestal wel iets aan...
Hij is nu binnen voor herstelling dus ik zal nog effe moeten wachten voor hij hier op de oprit staat! :cry:

Ondertussen ga ik plaatst maken in mijn hangarke om de Alpine uit elkaar te halen.Die draaide al van de zomer ni echt op 6 cilinders en had daarom in Frankrijk andere bougiekabels gaan halen.(niet meer te krijgen in België!)Het probleem was daar echter ook ni mee opgelost.Nu dus int naar huis rijden van Zolder plotseling wa witten doemp alla Mustang achter mij?En nee ik was gewoon aant rijden dus.....
Probleem is nu eindelijk duidelijk.
Ben eigelijk wel kontent wand had ook al eens de compressie gemeten enkele maanden geleden maar lekje zal toen nog zo klein geweest zijn dat het niet merkbaar was!Den Elan had ik ook liever zelf gedaan maar hij moet er mee naar de kontrole hé.
Ik laat wel iets weten als ik hem heb.
Plaats reactie