Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Hier kan je uw Lotus onderdelen en/of accessoires te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

Zoals de titel zegt, Larini Club Sport uitlaat met valve-control en ovale eindtip.

Volledig in orde, stainless is verkleurd door de warmte (maar da's perfect normaal).

1:1 vervanging met originele einddemper voor Exige V6 (en 350 en 360) & Evora NA of S.

Voor diegene die aftermarket headers/manifolds hebben, doe ik de Larini S bocht er gratis bij.

7kg lichter dan de originele demper.

Idealiter af te halen te Keerbergen.

Vraagprijs = 680 EUR (nieuw incl BTW meer dan dubbel)

Verkoop lieftst hier, zoniet zet ik 'm binnenkort op eBay.

Groeten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Frederik »

Zeker dat die past op Evora S ?
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

Dag Frederik, jazeker, is dezelfde demper voor zowel Exige V6 en afgeleiden of Evora.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Frederik »

Wilde eigenlijk een 2bular bestellen ...
Ga er toch nog es over slapen :)
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

Ondertussen nagevraagd (voor een Dubai Lotus driver kameraad die wist dat ik deze ging verkopen... alleen hij kan gezien de verzendkosten beter een nieuwe kopen): deze past OOK op alle Exige 4x0 modellen maar dan moet de Larini S-bocht gebruikt worden... en deze zit er bij. ;)

Ook zonet even met good-ole' Sidol en een doekje over het eindstuk gegaan... voor de OCD lijders onder ons, je kan heel het ding laten glimmen :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Frederik schreef:Wilde eigenlijk een 2bular bestellen ...
Was destijds voor mij ook een optie. Alleen weet ik (en wil geen polemiek starten) dat de 70mm demper van Jim geen enkele meerwaarde biedt als je ofwel de originele cats/manifolds en downpipe laat zitten en dat deze dus enkel zin heeft als je de volledige 2x54->70mm downpipe + 3x 54mm manifolds neemt (en voor BE een cat er laat tussen lassen). PM als je meer info wil (of eens onze experimenten wil zien en vooral horen ;) )

Als je wil kan je eventueel de titel aanpassen naar "Exige V6 - alle modellen en Evora - alle modellen Larini Club Sport uitlaat met Valve-control"
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

Op de onderste foto lijkt het alsof er een deuk in de pijp zit, maar ben net even gaan kijken, dat is de speling van het licht geweest.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Frederik »

Mooi gepoetst ... -meerwaarde- ;)

Volgens foras heeft de 2bular minder last van droning.
Ze klinken ook een beetje verschillend, ik had lichte voorkeur voor 2bular.
En gezien er al Larini's zijn (oa. Ronald) had ik zoiets van ... ik ga voor 2bular gaan.

Zoals ik zei : 'k ga er een nachtje over slapen ... eigenlijk klinkt de Evora best goed origineel al zeker vanaf MY13 (uitlaat update). ;-)
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

op eBay gegooid, en wat opgekuist. Bieden vanaf 350 eur.

https://www.benl.ebay.be/itm/193114651837

Afbeelding
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Milton1 »

Grijp je kans: nog steeds maar 350 EUR op eBay, bieding loopt morgen af. Da's een weggeefprijsje! Komt dat zien, komt dat zien :-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora / Exige V6 / Exige Sport 350 / Exige Cup 360: Larini Club Sport uitlaat met valve-control

Bericht door Frederik »

grmbl

Was het vergeten, en toen ik opende was het nog 16sec maar één bod kunnen uitbrengen en was te laag. :roll:

Als de koper niet opdaagt of betaling niet nakomt ... let me know.
Bijlagen
2019-09-28 11_18_56-Window.png
2019-09-28 11_18_56-Window.png (23.16 KiB) 15133 keer bekeken
Gesloten