YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Het sub-forum voor/van onze eigen officiële forumrit.
www.ypreslotusday.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

DTF schreef: 02 mei 2018, 22:19 Is dit eigenlijk goed te doen alleen (roadbook volgen)? Vrouw moet werken, dus twijfel ik nog of ik inschrijf...
Hebben de meeste copiloot, of toch nog eenzaten eventueel...?
Alleen roadbook volgen zou ik niet doen, (kan maar echt veilig en vlot is dat niet).
Maar ... er zijn +120 wagens die je kan volgen. ;-)

Wil je niet per abuis de snelste van de groep moeten volgen, spreek iemand aan bij één van de stops en je kan dan makkelijk die persoon volgen.

Er zijn wel meer mensen alleen ingeschreven.

EDIT : ik heb altijd 4-5 mensen met interesse die willen meerijden. Vrienden of kennissen die je eens een leuke dag wil gunnen?
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door PJH »

Frederik schreef: 25 apr 2018, 19:35 Hopelijk krijgen de mensen die een beeld hebben over de prijs nu beter inzicht in de zaak.
Dat jij daar op ingaat... Mensen begrijpen niet wat iets kost vandaag de dag, het uitleggen zet meestal enkel kwaad bloed omdat ze zo zien waar je iets "wint".
Alles moet altijd goedkoop, maar men wil wel topkwaliteit. Moeilijk te begrijpen soms.

Ze zouden het eens zelf moeten doen. Uren zitten kijken naar de kaart om de beste wegen te proberen vinden, uren in de auto zitten om het roadbook te controleren en eventueel slecht wegdek er uit te halen door alternatieven te zoeken, uren spenderen aan het vinden van tussenstops en alle telefoons en mails die daarbij komen, dagen spenderen aan organisatie en marketing, gezeik van de boekhouder en fiscus omdat je wat met een sportwagen doet, de stress die er bij komt kijken omdat je het allemaal perfect wil organiseren, ... Dat zijn allemaal zaken die de mensen niet zien, en wat ze niet zien bestaat niet en gaan ze dus ook niet voor betalen.

Jullie moeten dat zo bekijken: je krijgt een ontbijt, middagmaal en avondmaal voor 2 personen voor 180 euro. Als je met je vrouw eens op restau gaat zit je al aan 40-50 euro per persoon en dan ben je nog niet zot aan het doen. Geef je dat arme schaap die je roadbook zit te lezen ook 's morgens wat koffiekoeken en 's middags een simpel broodje en drinken gedurende de dag, dan kom je denk ik al snel aan 140 Euro. Het verschil is dan nog 40 euro... gaan we over 40 euro dan nog klagen? Blijkbaar wel.

Met 40 euro betaal je een zeer goedkope zelfstandige 1 uurtje. Er komen 120 wagens, dus de organisator heeft een budget van '120 uur' om het allemaal te regelen. Daar kom je dus NOOIT aan om een event van deze schaal in elkaar te steken.

Mijn advies: betalen, respect tonen voor het werkt dat er in zit, genieten van een perfect georganiseerde dag, genieten van je auto en je niet slecht voelen omdat je 40 euro betaald hebt voor een dag plezier en een uitgewerkt roadbook (als we even alles in mindering brengen die je effectief krijgt).
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
DTF
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2014, 17:57
Naam: Jimmy
Auto: Elan S2
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door DTF »

Frederik schreef: 02 mei 2018, 23:12
DTF schreef: 02 mei 2018, 22:19 Is dit eigenlijk goed te doen alleen (roadbook volgen)? Vrouw moet werken, dus twijfel ik nog of ik inschrijf...
Hebben de meeste copiloot, of toch nog eenzaten eventueel...?
Alleen roadbook volgen zou ik niet doen, (kan maar echt veilig en vlot is dat niet).
Maar ... er zijn +120 wagens die je kan volgen. ;-)

Wil je niet per abuis de snelste van de groep moeten volgen, spreek iemand aan bij één van de stops en je kan dan makkelijk die persoon volgen.

Er zijn wel meer mensen alleen ingeschreven.

EDIT : ik heb altijd 4-5 mensen met interesse die willen meerijden. Vrienden of kennissen die je eens een leuke dag wil gunnen?
Knoop doorgehakt en ingeschreven met dochterlief :) , hopelijk heb ik er een goede copiloot aan :mrgreen: ...
Car chasing, it's a game...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

DTF schreef: 03 mei 2018, 22:28
Frederik schreef: 02 mei 2018, 23:12
DTF schreef: 02 mei 2018, 22:19 Is dit eigenlijk goed te doen alleen (roadbook volgen)? Vrouw moet werken, dus twijfel ik nog of ik inschrijf...
Hebben de meeste copiloot, of toch nog eenzaten eventueel...?
Alleen roadbook volgen zou ik niet doen, (kan maar echt veilig en vlot is dat niet).
Maar ... er zijn +120 wagens die je kan volgen. ;-)

Wil je niet per abuis de snelste van de groep moeten volgen, spreek iemand aan bij één van de stops en je kan dan makkelijk die persoon volgen.

Er zijn wel meer mensen alleen ingeschreven.

EDIT : ik heb altijd 4-5 mensen met interesse die willen meerijden. Vrienden of kennissen die je eens een leuke dag wil gunnen?
Knoop doorgehakt en ingeschreven met dochterlief :) , hopelijk heb ik er een goede copiloot aan :mrgreen: ...

Ik zal mogelijks GPX bestand aanleveren .... :-)
Kan je eventueel gebruiken als backup
DTF
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2014, 17:57
Naam: Jimmy
Auto: Elan S2
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door DTF »

Frederik schreef: 03 mei 2018, 22:47
DTF schreef: 03 mei 2018, 22:28
Frederik schreef: 02 mei 2018, 23:12

Alleen roadbook volgen zou ik niet doen, (kan maar echt veilig en vlot is dat niet).
Maar ... er zijn +120 wagens die je kan volgen. ;-)

Wil je niet per abuis de snelste van de groep moeten volgen, spreek iemand aan bij één van de stops en je kan dan makkelijk die persoon volgen.

Er zijn wel meer mensen alleen ingeschreven.

EDIT : ik heb altijd 4-5 mensen met interesse die willen meerijden. Vrienden of kennissen die je eens een leuke dag wil gunnen?
Knoop doorgehakt en ingeschreven met dochterlief :) , hopelijk heb ik er een goede copiloot aan :mrgreen: ...

Ik zal mogelijks GPX bestand aanleveren .... :-)
Kan je eventueel gebruiken als backup
Prima, thx! :D
Car chasing, it's a game...
Plaats reactie