PJH - Lotus Exige S240

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door Coen »

Mooie Exige! Leuk verhaal ook om te lezen. Veel plezier ervan!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
VDP
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2016, 14:32
Auto: Lotus exige

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door VDP »

Frederik schreef: 15 dec 2017, 11:02 Gisteren informeerde Mathieu bij mij voor een compressor vandaar ik de link legde.
Die was voor mij 😊 .
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door PJH »

Inmiddels zijn de spoiler, splitter en zijdelingse luchtinlaten zwart gemaakt. Dit werd gedaan met plastidip zodat het omkeerbaar is. Persoonlijk vind ik dat mooier :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door FastEleven »

Inmiddels zijn de spoiler, splitter en zijdelingse luchtinlaten zwart gemaakt. Dit werd gedaan met plastidip zodat het omkeerbaar is. Persoonlijk vind ik dat mooier :)
met uitzondering van de grote luchthapper op het dak heb je er dus uiterlijk dus een 192 pk versie van gemaakt (die hadden een zwarte splitter, spoiler en zijdelingse luchthappers; die waren bij de compressor versies in de lakkleur).

maar als je het zelf mooier vindt, dan heb je alleen maar gelijk 8-)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door PJH »

FastEleven schreef: 09 apr 2018, 13:03
Inmiddels zijn de spoiler, splitter en zijdelingse luchtinlaten zwart gemaakt. Dit werd gedaan met plastidip zodat het omkeerbaar is. Persoonlijk vind ik dat mooier :)
met uitzondering van de grote luchthapper op het dak heb je er dus uiterlijk dus een 192 pk versie van gemaakt (die hadden een zwarte splitter, spoiler en zijdelingse luchthappers; die waren bij de compressor versies in de lakkleur).
Een kwestie van anoniem te kunnen rondrijden é :D
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door PJH »

Afbeelding
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door Frederik »

PJH schreef: 26 apr 2018, 14:00
FastEleven schreef: 09 apr 2018, 13:03
Inmiddels zijn de spoiler, splitter en zijdelingse luchtinlaten zwart gemaakt. Dit werd gedaan met plastidip zodat het omkeerbaar is. Persoonlijk vind ik dat mooier :)
met uitzondering van de grote luchthapper op het dak heb je er dus uiterlijk dus een 192 pk versie van gemaakt (die hadden een zwarte splitter, spoiler en zijdelingse luchthappers; die waren bij de compressor versies in de lakkleur).
Een kwestie van anoniem te kunnen rondrijden é :D

Persoonlijk vind ik het ook mooier met de zwarte accenten dan alles in koetswerkkleur.
Way to go PJ! :ugeek:
Dogzilla
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door Dogzilla »

Duusd jaar geleden dat ik hier nog eens ben geweest maar zeer leuk om dit topic te zien. Deels ook omdat het super herkenbaar is, ik heb wat later een gelijkaardig ritje met Bas himself gemaakt en een week later z'n auto gekocht ;) Top tijden, geniet ervan!!!!
to add speed add lightness
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door PJH »

Grappig :D Bas heeft precies zijn best gedaan om het virus te verspreiden :D

Nog wat updates. Ik heb de auto gekocht in december 2017, maar ben er eigenlijk pas beginnen mee rijden op 7/4/2018. Inmiddels zijn we iets meer dan een maandje ver en er staat al meer dan 2000km extra op de teller. Goed bezig dus :)

De auto doet het voortreffelijk, en ik rij er echt enorm graag mee. Hij bevalt me in de regen, droog wegdek, met het dak er af, ... 't is gewoon altijd feest en dat overtreft mijn verwachtingen. Het ding wil ook gewoon bereden worden en ik merk dat hoe meer je er mee rijdt, hoe meer je er wil mee rijden. Vorige week heb ik er een hele week ingezeten en toen ik eindelijk nog eens met een normale auto moest rijden viel meteen op hoe ruim dat is, maar ook hoe saai dat allemaal is. Een 190pk sterke diesel 1-reeks die vlot te noemen is, voelt plots traag aan. Het kleinere sportstuur voelt aan als het roer van een boot en de remmen lijken niet te werken. En dan hebben we het nog niet over de ophanging, gebrek aan geluid, .... Auto's vandaag de dag zijn toch echt allemaal veel te groot en veel te "disconnected" van de bestuurder.

Anyway, terug naar de Exige.

Heel wat verkenningsritten gedaan voor meerdere rondritten later dit jaar. Echt een heerlijke auto om dat mee te doen. Snel, wendbaar, een ophanging die overweg kan met straatgebruik, dakloos is een extra dimensie, enz enz.

Het goede weer maakte het feest compleet:
Dag 1: foto's in de omgeving van Lo-Reninge:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag dan meegedaan aan de Ypres Lotus Days:
Afbeelding

Super om die diversiteit van wagens en rijders te zien. Echt mensen en wagens van alle leeftijden. Ik had er fameus naar uitgekeken omdat YLD één van de beste rondritten zou zijn volgens velen. Ik ben het daar niet mee eens nu ik heb meegedaan. Het is fantastisch om de vele wagens te zien, de organisatie was goed (timing, alles is duidelijk, je weet waar je moet zijn, je weet wat je kunt verwachten, tussenstops zijn voldoende, er is rekening gehouden met een groot deelnemersveld, diner achteraf was zeer goed, bonnetjes waren duidelijk enz enz) alleen het roadbook vond ik persoonlijk echt minder. Voor mij maakt of breekt dat het event, gezien ik echt kom om te rijden, en dit vond ik toch wel minder. Met wegen die enkel voor plaatselijk verkeer zijn kan ik nog leven, hoewel ik dat zelf nooit doe, maar de kwaliteit van het wegdek was echt erbarmelijk met momenten. Nog nooit zo veel oneffen wegen, slechte betonbanen, bol liggende banen en verzakkingen gezien in mijn hele leven denk ik :D Het was dus al duidelijk dat ik hard ging moeten opletten, maar blijkbaar zie je niet altijd alles liggen. De eerste schade aan de Lotus is dus een feit :(

Afbeelding

Blijven hangen aan de grond op de zoveelste onzichtbare zonk in het wegdek :( Gaat echt door merg en been als je dat allemaal hoort kraken en breken :( En ik was ook lang niet de enige, want op de parking van het zwembad heb ik nog iemand gesproken met een andere Exige die zijn plaat in twee gereden had, en dan nog een Elise die ze ook kwijt was. Ik reed dan nog niet eens rap :(

Nog wat foto's gedurende de dag:
Nog met plaat:
Afbeelding

De fameuze tractor:
Afbeelding

Plaatloos:
Afbeelding

's avonds na het diner dan wat mooie wegen gekozen om terug naar huis te rijden. Plots in Kanegem zie ik een TVR rijden. Een kennis die wel eens in dezelfde regio rondrijdt heeft recent een TVR gekocht, dus ik dacht meteen aan hem -> achtervolgen dan maar. Ik trok eens aan mijn lichten, en hij zwaaide direct terug en toen ging de pees er op. Een paar leuke wegen samen gedaan en hij reed inderdaad in de richting die ik verwacht had....

Afbeelding

Mijn verbazing was wel groot toen die plots een oprit opdraaide die niet de zijne is. Dan is de frank gevallen: dat is die mens helemaal niet :D Hij kwam al snel naar de straat gelopen, dacht dat ik onder mijn voeten ging krijgen omdat ik hem 'volgde tot bij zijn woning' uiteindelijk. Iets waar ik zelf niet zou kunnen mee lachen, maar hij leek het wel te begrijpen. 2 min staan babbelen en hij sloot af met 'als je in de buurt bent spring je maar binnen'. Petrolheads :D

De dag er na dan een ander roadbook gaan checken, wat een contrast qua wegen zeg :)

Heerlijk dagje genieten van de wagen zonder stress, met de zon op mijn bol. Heerlijk :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft er nu ook nummerplaten nodig :D

Als laatste nog wat lawaai:
https://www.youtube.com/watch?v=wcOS6BpRO0Q



Op naar de volgende trip. Hopelijk dit weekend naar de Ardennen :)
Laatst gewijzigd door Yves op 16 mei 2018, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpjes zichtbaar gemaakt.
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: PJH - Lotus Exige S240

Bericht door Yves »

Leuk verhaal weeral van een knappe Exige.
Persoonlijk goede keuze om beetje contrast in de wagen te stoppen.
Jammer van het voorval dit weekend.
Plaats reactie