Jan Bakker Elise S2

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door Jan Bakker »

Oei een Fries en een Groninger :D :D auto liefhebbers onder elkaar ..... nou dan zijn er geen grenzen hieronder zal ik even schrijven hoe ik met Lotus in aanraking ben gekomen,
Ik heb altijd een Sylva Striker gehad dus een seven model natuurlijk ook een lotus van oorsprong, mijn vrouw wilde echt niet met me mee, want dit ding is nog veel erger dan een Elise, zo erg zelf dat rond 80 km per uur een soort vacuum achter de voorruit kwam zodat je op een bepaald moment naar lucht ging happen, ging je sneller of langzamer dan was het probleem weg, nog een probleem was als er ook maar 1 regenbui was voorspeld in europa, ik deze altijd over me heen kreeg, echt het water liep soms uit mijn schoenen
Ook de verhalen dat als je sneller rijdt het water dan over je heen gaat klopt van geen kant, ik reed eens op een snelweg samen met mijn zoon toen het begon te regenen, dus ook volgens mijn zoon moest ik sneller gaan rijden dan werden we niet nat, nou geloof me echt niet !! we werden alleen maar natter en die regen deed me toch een pijn in je gezicht, en geloof me met zo,n lichte wagen 180 rijden met natte wegen is hetzelfde als harakiri plegen.
na 6 jaar en dat mijn vrouw al in het totaal welgeteld 2 keer een stukje mee is geweest heb ik de Striker te koop gezet, en geloof me met heel veel moeite de advertentie geplaatst op marktplaats, toen ik de advertentie bijna had geplaatst moest ik ineens afrekenen want marktplaats is natuurlijk alles behalve gratis, nou en dat betalen doen we dus niet, dus ik maar een advertentie op speurderes gezet, ik wil wel even er bij zeggen dat ik weet dat er eerder een sylva te koop was en dat die 6 a 7 jaar te koop had gestaan, dus ik dacht dit loopt niet zo,n vaart........... wel dus binnen 3 dagen was de Striker weg................. en nu............
Ik had weleens tegen mijn vrouw gezegd dat ik de Lotus Elise S2 zo geweldig mooi vond en ja de filosofie van Lotus staat me gewoon aan, 1 dag later zegt mijn vrouw ineens, "kijk eens wat voor auto te koop staat op marktplaats"
en ja een Lotus Elise S2, toen ik aan mijn vrouw vroeg " wat vindt je er van als ik deze koop ?" en ze toen vertelde dat ik dat zelf moet weten heb ik natuurlijk direct gebeld en een afspraak gemaakt, ik heb hem bekeken, gecontroleerd en gekocht, later bleken en nog recente keuringsrapporten bij te zitten welke vermelden dat deze auto zeer goed was , YES !!!
kortom sinds juli vorig jaar ben ik een zeer gelukkige eigenaar van een Lotus Elise, we zijn in Augustus nog samen met een stel vrienden weggeweest en naar de Eifel geweest voor een paar dagen, en we gaan waarschijnlijk deze zomer naar de Stelvio pass met dezelfde vrienden, mijn vrouw wil nu wel mee ook al houd ze niet van autorijden en vindt ze mijn smaak van auto`s heel erg raar, onze vrienden rijden in een Volkswagen Golf cabrio series 1, mijn vrouw denk daar iets anders over, die heeft liever dat ik een golf cabrio neem en de Lotus Elise weg doe, ( echt niet )want zo,n Golf rijdt gemoedelijker dan een Lotus.
Men vraagt weleens of ik spijt heb dat ik mijn Striker heb verkocht, ja ik vindt het jammer dat ik hem moest verkopen om geld vrij te maken voor mijn Elise, ik had ze liever allebei gehad maar dat is boven mijn budget of laat ik het zo zeggen dat krijg ik nooit voor elkaar bij mijn vrouw.
Nee ik ben super blij met mijn Elise en ik vind het een geweldig mooi model, ik snap nou ook wat een vroegere vriend van me mij eens vertelde, deze was een echte motor rijder, hij ging in de winter als zijn motorfiets in de schuur stond wel eens naar de schuur ging op een stoel zitten met een pilsje en dan naar zijn motor kijken.
Zo gek ben ik nou ook weer niet maar ik snap hem wel
Elise S2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door Frederik »

Mooi verhaal :)

Leuk om te horen lezen hoe mensen bij Lotus terecht zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door Coen »

Frederik schreef: 17 feb 2018, 17:11 Mooi verhaal :)

Leuk om te horen lezen hoe mensen bij Lotus terecht zijn gekomen.
Inderdaad, erg leuk om te lezen.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door Jan Bakker »

nou kom op hoe zijn jullie bij Lotus gekomen ??
Elise S2
wimke1971
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002
Locatie: Liefdekerke

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door wimke1971 »

Ondanks het feit dat ik het over mijn hart gekregen heb om hem een jaar of twee geleden te verkopen, wou ik toch laten weten hoe ik er toe gekomen ben om hem een jaar of 4 geleden te kopen.

Ca 20 jaar geleden kwam er bij ons op het werk een vertegenwoordiger langs om iets te verkopen (uiteraard), vraag me al niet meer wat... Wat ik wel nog weet, was de wagen waarin hij toe kwam... Een Lotus Elise S1!
Op slag werd ik verliefd (op de wagen!) Man wat een lijnen en ondanks dat hij niets verkocht kreeg, vroeg ik toch om eens naar de wagen te mogen kijken. Ik kende het model wel maar had nog nooit eentje in het echt gezien van dichtbij. Nadat ik gevraagd had of ik er eens in mocht zitten, stelde hij zelf voor om eens een kort ritje te maken! Mijn geluk kon niet meer op, het duurde misschien maar 5 minuten, maar ik was verkocht! Getrouwd, twee kinderen, huis, blabla, je kent het, en de Elise was wederom in de vergeethoek gekomen... Tot we op zoek gingen naar een tweede wagentje voor er bij. Stomtoevallig op 2dehands zitten surfen en ik kwam mijn eerste Lotus tegen die particulier te koop stond, grijs, rood interieur... voor een mega lage prijs! Direct de telefoon genomen en de volgende dag stond ik in Antwerpen ergens, met de motor door de regen! Wonderwel paste ik met mijn 1.90 perfect in de zetels, motorschoenen en jas eerst uitgedaan, en een testritje gemaakt op mijn kousen!

Alles van 20 jaar geleden kwam terug, telefoontje naar de vrouw, dat ik "een auto" gevonden had, iets duurder als we voorzien hadden voor een Clio of whatever... Ik had een foto getrokken en die doorgestuurd, maar ze geloofde me niet. De verrassing was groot toen de verkoper hem de volgende dag persoonlijk kwam afleveren bij ons thuis! Ze werd zot (spijtig genoeg nog niet van contentement ;) Mijn midlife crisis was losgebarsten :lol: :lol: De commentaren bleven maar komen, maar daar trok ik me geen hol van aan!

Ik heb er met plezier mee gereden, elke kilometer, maar de hardheid van de auto, waar ik zo op gevallen was, sprak me op een gegeven moment niet meer aan. Vooral de Belgische wegen zijn een ramp voor een Lotus... Ook als tweede wagen in de sneeuw mee rijden, is niet echt een aanrader, daarom heb ik beslist om hem te verkopen (nog steeds spijt van maar soit, dat is een ander verhaal!)
Voila dat was het zo wat!
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door Jan Bakker »

ik snap je helemaal, je valt nu eenmaal op dit spartaanse of niet.... en die lijnen van de Lotus ......... als ik dit zo lees dan ben ik blij dat we hier in nederland betere wegen hebben want terrein rijden met een Lotus is nou eenmaal niet echt waar hij voor is ontworpen
Elise S2
Gebruikersavatar
LievensPeter
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 nov 2013, 12:51
Naam: Peter
Auto: Evora S/EspritGT/ElanS2
Locatie: Moorsel(Aalst)

Re: Jan Bakker Elise S2

Bericht door LievensPeter »

Toen ik nog een jonge snotneus was in 1996 en de straat onveilig maakte met de auto van mijn ouders met een dikke ' L ' voor de achterruit was ike op zoek naar een wagentje maar het moest wel iets speciaals zijn!
1e gedacht TVR Griffith tot ik wist welke motor in de neus lag :o 2e gedacht VW kever speedster cabrio. Leuk wagentje maar voor dagelijks gebruik ?
Op een dag komt mijn oudere broer thuis en verteld dat hij iets mooi zien staan heeft op een parking in Gent. Eerst volgende werk was de gele gids doorlopen naar een lotus verdeler (Alvan-Motors) en bellen voor wat documentatie op te sturen via post (GSM en internet was toen nog niet zo ingeburgerd). Enkele dagen nadien ontving ik documentatie van de ELAN S2 en Toen was het beslist :idea:
In februari 1997 was het kwaad geschied :D .
Plaats reactie