geachte medebezitters,
Laat ik mezelf even kort aan u voorstellen. Ik, 49 jaar ben de trotse bezitter van een Elise S1, origineel in NL geleverd in 2000 door van der Kooij. In perfecte staat. Afgelopen winter heeft hij op de brug gestaan om enkele zaken aan te passen.Ssport uitlaat, koude lucht inlaat, rubber bussen in draag armen vervangen door kogellagers en andere veren met dempers. Hier gaat mijn vraag over. hoe stel ik deze dempers het beste af. ik kan ze instellen van hoog naar laag en hard naar zacht. Wat is de beste setting hard aan de voor of juist hard aan de achterzijde?
wie heeft er ervaring mee?
afstellen dempers S1
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 mar 2017, 11:05
- Naam: alex
- Auto: Elise s1
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: afstellen dempers S1
Welkom!
Helaas kan ik je wel niet verder helpen, heb zelf geen Elise
Helaas kan ik je wel niet verder helpen, heb zelf geen Elise
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: afstellen dempers S1
Het antwoord is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je zelf wil.
Ik heb onder de Exige een setje Nitrons zitten, voorzien van 24 klikjes.
- op straat rijdt ik op het 8e klikje, te beginnen aan de zacht kant. Dat geeft een comfortabel maar strak stuurgedragt.
- op circuit varieert dit afhankelijk van welk circuit, maar ik het nogal van een harde set up, maw meestal tussen de 2e en 5e klik, te beginnen aan de harde kant.
Bij teveel onderstuur zet je de voorkant zachter of de achterkant harder.
Bij teveel overstuur zet je de achterkant zachter of de voorkant harder.
Testen maar, is mijn boodschap !!
Ik heb onder de Exige een setje Nitrons zitten, voorzien van 24 klikjes.
- op straat rijdt ik op het 8e klikje, te beginnen aan de zacht kant. Dat geeft een comfortabel maar strak stuurgedragt.
- op circuit varieert dit afhankelijk van welk circuit, maar ik het nogal van een harde set up, maw meestal tussen de 2e en 5e klik, te beginnen aan de harde kant.
Bij teveel onderstuur zet je de voorkant zachter of de achterkant harder.
Bij teveel overstuur zet je de achterkant zachter of de voorkant harder.
Testen maar, is mijn boodschap !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track