Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
karl lambrechts
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
Naam: Karl
Auto: EspritS4 Mustard Yellow
Locatie: Lint

Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4

Bericht door karl lambrechts »

Aan de versnellingsbak zitten 2 brackets, links en rechts, om uiteindelijk de uitlaat aan te monteren. Die brackets zitten vast met allemaal gewone 6-kant bouten, M10, met diverse lengtes. Echter 1 bout is een inbus, en net die zat vast, en brak ook uiteindelijk af. Het was nodig om alle trukken uit de kast te halen om die eruit te krijgen ( verhitten, stuk op lassen,...)
Waarom is deze anders? Er zit niets in de buurt dat eventueel tegen de kop zou kunnen komen...
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (238.38 KiB) 13309 keer bekeken
Gebruikersavatar
karl lambrechts
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
Naam: Karl
Auto: EspritS4 Mustard Yellow
Locatie: Lint

Re: Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4

Bericht door karl lambrechts »

Het blijft onduidelijk. 2 mogelijke verklaringen zijn:
1/Overerving van Renault: die bout was gekozen opdat die andere delen ( tube, draad,...) niet zou kunnen beschadigen.
2/In het magazijn van Lotus stond er een doos met die inbusbouten...
In latere jaren werd trouwens een gewone bout gebruikt.
Plaats reactie