De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
 #97239  door karl lambrechts
 25 sep 2015, 22:42
Aan de versnellingsbak zitten 2 brackets, links en rechts, om uiteindelijk de uitlaat aan te monteren. Die brackets zitten vast met allemaal gewone 6-kant bouten, M10, met diverse lengtes. Echter 1 bout is een inbus, en net die zat vast, en brak ook uiteindelijk af. Het was nodig om alle trukken uit de kast te halen om die eruit te krijgen ( verhitten, stuk op lassen,...)
Waarom is deze anders? Er zit niets in de buurt dat eventueel tegen de kop zou kunnen komen...
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (238.38 KiB) 6483 keer bekeken
 #97364  door karl lambrechts
 16 okt 2015, 19:54
Het blijft onduidelijk. 2 mogelijke verklaringen zijn:
1/Overerving van Renault: die bout was gekozen opdat die andere delen ( tube, draad,...) niet zou kunnen beschadigen.
2/In het magazijn van Lotus stond er een doos met die inbusbouten...
In latere jaren werd trouwens een gewone bout gebruikt.