Esprit S1

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Esprit S1

Bericht door Hugo »

ik volg een aantal personen die aan een restauratie van een Lotus Europa bezig zijn in binnen en buitenland, verschillenden hebben daarvoor ook in de UK een nieuwe voorruit besteld gehad, prijs van zo een ruit is ongeveer 300 £, daar komen dan nog eens verzendingskosten bij

maar bij ongeveer de helft van de bestellingen was de ruit stuk bij aflevering :o , het risico tijdens het transport is voor de koper, je kan wel bij de transporteur voorbehoud maken, maar die schermt altijd met het feit dat het pakket door verschillende transporteurs is behandeld geweest, en jij moet dan uitzoeken en bewijzen dat daar en door wie de schade is ontstaan

veiliger is ze zelf gaan halen in de UK,
ik weet wel dat enkele een ruit voor een Europa bij een firma in Reims ( Fr) hebben besteld, zal dat adres eens opzoeken, misschien hebben ze ook ruiten voor een Esprit
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Esprit S1

Bericht door Kleynen »

OK, ga nog bellen naar FVH Motors en Guy Jacobs.
De meeste van mijn onderdelen komen van SJ Sportscars, maar de ruit....
Windscreen 245 pounds + wooden export approved shipping case 135 pounds + insurance 35 pounds + shipping 200-600 pounds + tax :cry:
Heb even gegoogled en in Nederland kan ik een getinte ruit kopen voor 450 euros. Weet wel niet of een getinte ruit een goed idee is voor een S1??
Of de restauratie kost opweegt tegen de marktwaarde is niet echt van belang. Heb deze wagen gekocht om zelf van te genieten en heb geen plannen deze ooit verder te verkopen.
Wat de kleur betreft. Originele kleur was blauw. Toen ik hem kocht was hij rood en nu is hij Monaco white. Voor mij de enige kleur ik de Esprit echt graag in zie. Afspraak is gemaakt om de wagen eind april te laten herstofferen in green-tartan.
(Ben wel erg lastig op mezelf dat ik de ruit heb laten barsten. Echt heel STOM!) :evil:
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: Esprit S1

Bericht door fastcooki3 »

Vraag misschien hier ook eens prijs: http://www.classic-autoglas.com/lotus-e ... heibe/2428
Ik ben zelf op zoek naar een ruit voor mijn Tasmin en vond voorlopig op die siate al de meest betaalbare. Mocht je er eentje kopen kunnen we misschien transportkosten delen? Ik woon om de hoek bij jou.
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Esprit S1

Bericht door Kleynen »

Voorruit gaat van LotusBits in the UK komen. Toevallig komt de eigenaar naar België een van de volgende weekenden. Gratis transport :).
Uiteindelijk waren er nog verschillende verkopers in the UK die de ruit voor £100 wouden versturen. Of ze al dan niet heel zou toekomen, is de vraag...
Plaats reactie