Esprit S1

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Esprit S1

Bericht door X-ian »

Welkom! Zowel aan jou als aan de mooie Esprit. Veel plezier ermee. :)
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Esprit S1

Bericht door vasseur »

oej oej oej,

hopelijk kunt ge veel zelf doen aan de wagen anders zal het een kostelijke bedoening worden.

Spijtig dat het een rechtsbestuurde is wat de waarde toch wat drukt bij herverkoop en de geplande werken dan zeker niet te kostelijk zullen mogen zijn.

toch een hartelijke welkom en als je de werkplaats handboek wil (digitaal)moet je mij maar een seintje geven.


Groetjes
Vasseur Pascal
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Esprit S1

Bericht door gvy »

Bwa, Pascal.
Positief denken hé ;)

Als ik me een oldie koop, ga ik uiteraard naar de waarde kijken, maar ik koop ze wel voor wat de auto mij biedt en gaat kosten. Niet wat een andere zot ervoor wil geven na mij. Dat is natuurlijk anders voor mensen die restaureren en verkopen of vaak veranderen van auto.
Ik zal vb geen Euro meer of minder gaan spenderen omdat de mijne toevallig rechtsgestuurd is. Ik doe alles zelf omdat ik het plezant vind en het de kosten flink drukt, dus t'is niet dat ik ermee ga smijten, maar ik zou dat net zo goed doen mocht de auto een hogere herverkoopwaarde hebben.

En bovendien.
Als ik moet kiezen tussen een mooie rechtsgestuurde domestic esprit met de elegante bumpers en domestic motorspecs (sportievere valve timing etc...)en dellorto's of een amerikaanse linksgestuurde esprit met de dikkere bumpers en Zenith carbs... dan weet ik wel dewelke ik het liefste zou rijden.

't is ook wel belangrijk dat alle originele onderdelen aanwezig zijn en in goede of te restaureren toestand. Zoals de velgen en het interieur .

Ik wens Kleynen vooral veel plezier met zijn nieuwe aankoop en het klopt wel een beetje , dat een oude Esprit best in handen komt van iemand die zelf eraan kan en wil werken. Eigenlijk is het best wel een eenvoudige auto. Het hoeft niet echt duur te worden als je alles zelf doet, maar hij heeft wat meer tender loving care nodig dan vb een oude porsche. En als je die zelf niet kan geven, tja , dan is het een dure auto.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Esprit S1

Bericht door Kleynen »

Bedankt voor de fijne reacties.
Ik ga zeker nog enkele leden contacteren voor bijkomende info.
Natuurlijk gaat het nog handen vol geld kosten en misschien een eeuwigheid duren voor deze wagen klaar is.
Maar in de tussentijd staat hij toch al mooi in mijn garage :D . Ik ga me in ieder geval niet vervelen.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Esprit S1

Bericht door Blue Darkness »

mooi! ziet er toch echt nog wel aardig uit.
wil ik zeker eens van dichterbij bewonderen...
;)
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Esprit S1

Bericht door JeanVM »

Mooie S1, mijn lieveling en voorkeur. Technisch nog een van de meest (simpele).
Je hebt zeker gelijk je tijd te nemen en eerst goed te bestuderen voor je gaat restaureren. Veel plezier en geniet van de tijd dat je ermee spendeert.

Groeten,

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Esprit S1

Bericht door Kleynen »

Was de bedoeling kortelings uit te pakken met mijn volledig gerestaureerde Esprit.
Maar ik ben tegen een serieus probleem aangelopen. :cry:
Bij het terug plaatsen van de voorruit is deze gebarsten.
Weet er iemand een voorruit tegen schappelijke prijs te koop? (Importeren uit Engeland probeer ik te vermijden.)
Alvast bedankt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Esprit S1

Bericht door Frederik »

Es horen bij de dealers? FVH Motors heeft ook veel spares op stock, kan je misschien ook es contacteren?
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Esprit S1

Bericht door Kleynen »

Niet goed wetende waar ik aan begon :lol:
Afbeelding

Licht in het duister:
Afbeelding

PS. Alhoewel ik het meeste zelf heb gedaan was de schatting van Vasseur aan de optimistische kant :)
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Esprit S1

Bericht door gvy »

Maar aan de andere kant:
Je hebt ongetwijfeld al eens gekeken wat de waarde van een esprit S1 heeft gedaan sedert 2013???
En zeker als hij volledig gerestaureerd is en om een of andere reden verkoopt wit beter. Daar zit ongetwijfeld een zekere 007 voor iets tussen.
En van die waarde vandaag wordt je toch wel weer iets vrolijker als je tegen je investering aankijkt? Die is dan toch te verantwoorden geweest.

Met het glas kan ik helaas niet helpen. Maar om eerlijk te zijn vrees ik dat het toch vanuit de UK gaat komen.
Misschien toch eens bellen naar onderstaand adres:

Guy Jacobs - OES (Original Equipment Spares)
Pilkington Automotive Belgium NV
Maatschappelijke zetel: Krijgsbaan 247, 9140 Temse
Tel: +32 (0)3 711 12 07

Pilkington maakt volgens hun website de lotus esprit glazen nog: code LOTUS ESPRIT (1975-1988) is 9177.
https://www.pilkington.com/en-gb/uk/aut ... dels/lotus

Maar ik heb geen idee naar prijs, beschikbaarheid,shipping? Laat eens horen als je gebeld hebt?

Verder in de UK staan ze in de prijslijst van SJ sportscars, maar hoe die hier raken weet ik niet.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Plaats reactie