YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Het sub-forum voor/van onze eigen officiële forumrit.
www.ypreslotusday.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

Over de prijs gaan we niet in (de moeilijke) discussie, maar wij weten wat alles kost én we houden er echt geen dikke portefeuille aan over hoor... hoeft ook niet, want we doen het voor uit liefhebberij, en voor jullie... helemaal niet voor de centen.

Ga es een dagje naar zee met je partner, neem 's morgens op de dijk elk een koffie en koffiekoek, ga rond 11u samen een pintje drinken, ga 's middags een lichte lunch eten met een drankje, ga in de namiddag een colaatje drinken en ga dan 's avond dineren incl. aperitief (cavatje) en koffie als afsluiter. Tel maar na wat je kwijt bent.

Maar, er moet ook meer betaald worden dan dat ontbijt, lunch en diner alleen hé ...
Het roadbook, de bonnen, de rallyplaat, de (sommige) locaties (wij kunnen met +200p niet in een restaurant stoppen), 2 drankstops, de manschappen die voorrijden om alles te helpen klaarzetten + de baan te controleren en vrijmaken (ook extra service), publiciteit ... en dat persoonlijk cadeau komt helaas niet uit de lucht gevallen.

ivm de reacties van de andere mensen, ik probeer iedereen te beantwoorden.

Onze prijs in algemeen
Los van het eten en drinken zijn er nog een aantal andere kosten/uitgaven per deelnemer te doen, zie hierboven.

Onze prijs tov CTLB
Krijg je bij CTLB altijd een rallyplaat?
Zij hebben ook de ledenbijdrages die aangewend worden voor de organisatie(s).
Dus vergelijken met CTLB is hier niet echt correct.

Concept met volle maag aankomen, en enkel lunch aanbieden + naar centrum van het land rijden
Dat is een ander event-concept dan dat van ons...
YLD is al 10j hetzelfde en gezien we jaarlijks 100 a 130 deelnemers mogen ontvangen, nemen we aan dat ons concept toch nog steeds in de smaak valt.
Wat jij voorstelt zijn meer organisaties voor kleinere groepen en eerder systeem ala BEND.

Een tent zetten op de grote markt
Kan niet, want is niet toegelaten door Stad Ieper, + ruimte is er ook niet voor.
Weet je trouwens wat zo'n tent incl. tafels, stoelen, aankleding kost voor +200p?
Om u een idee te geven, een tent voor 200 personen (incl vloer, tafels en stoelen kost omgerekend (ref aantal deelnemers YLD) al ~10€ per persoon, en dan moeten we nog de traiteur die het ontbijt serveert erbij rekenen. Financieel dus gewoon niet haalbaar.

Hopelijk krijgen de mensen die een beeld hebben over de prijs nu beter inzicht in de zaak.
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door PascalM »

Dank je voor de toelichting Frederik.

Zo'n grote tent met vloer etc. had ik nu ook niet voor ogen ;) .
Gewoon een tent met een tafel voor de inschrijving en plaats voor het ontbijtbuffet (buffet is dan weer een groot woord en zo uitgebreid bedoel ik het nu ook weer niet). Zoals ik schreef, uiteindelijk loopt het gros van de deelnemers toch het liefst rond. Maar goed, case closed: niet toegelaten door Stad Ieper. En ook, iets voor +200p is iets totaal anders.

Toch nog 2 vragen die hier werden gesteld:
* publiceer je zoals voorgaande jaren een deelnemerslijst?
* zal er een GPS bestand beschikbaar worden gesteld? (zo kan mijn co-piloot ook van de rit genieten en niet met haar neus continu in het roadbook te moeten zitten)
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Xena
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 mei 2013, 12:58
Auto: Exige S3

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Xena »

Aan de organisatie van een dergelijk evenement zijn zeker meer kosten verbonden dan alleen maar eten en drinken. Echter kan men zich de vraag stellen waarom de bijzit in de auto dan hetzelfde bedrag dient te betalen als de bestuurder? Er worden toch geen 2 roadbooks, rallyplaten, etc... per auto gegeven? Het organiseren is voor 1 of 2 personen in dezelfde wagen toch hetzelfde? Men kan zich de vraag stellen of die rallyplaten en dat geschenk ter gelegenheid van YLD 10j wel nodig zijn? Kortom, Door te knippen in de omkadering en meer aandacht te besteden aan de core kan de rit betaalbaar blijven.
Hierbij moet wel nog vermeld worden dat CTLB ritten voor een groot deel draaien op vrijwilligerswerk en enthousiasme van de verschillende organisatoren.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

PascalM schreef:Dank je voor de toelichting Frederik.

Zo'n grote tent met vloer etc. had ik nu ook niet voor ogen ;) .
Gewoon een tent met een tafel voor de inschrijving en plaats voor het ontbijtbuffet (buffet is dan weer een groot woord en zo uitgebreid bedoel ik het nu ook weer niet). Zoals ik schreef, uiteindelijk loopt het gros van de deelnemers toch het liefst rond. Maar goed, case closed: niet toegelaten door Stad Ieper. En ook, iets voor +200p is iets totaal anders.

Toch nog 2 vragen die hier werden gesteld:
* publiceer je zoals voorgaande jaren een deelnemerslijst?
* zal er een GPS bestand beschikbaar worden gesteld? (zo kan mijn co-piloot ook van de rit genieten en niet met haar neus continu in het roadbook te moeten zitten)

"Een tent zetten" is makkelijk gezegd, maar eens we (ooit, ja, dat deden we al eerder) de rekensom maakten was het snel van tafel. Als je een tent zet moet je ook elektriciteit en water voorzien en daar hangt ook een prijskaartje aan ... en dan heb ik het nog niet over de toiletwagen die ook nodig is. Want iedereen wil wel een pipi'ke voor men vertrekt.

deelnemerslijst? ja die komt eraan komend weekend beloofd ;-)
GPS bestand : weet ik nog niet, normaal wel
Xena schreef: 26 apr 2018, 20:59 Aan de organisatie van een dergelijk evenement zijn zeker meer kosten verbonden dan alleen maar eten en drinken. Echter kan men zich de vraag stellen waarom de bijzit in de auto dan hetzelfde bedrag dient te betalen als de bestuurder? Er worden toch geen 2 roadbooks, rallyplaten, etc... per auto gegeven? Het organiseren is voor 1 of 2 personen in dezelfde wagen toch hetzelfde? Men kan zich de vraag stellen of die rallyplaten en dat geschenk ter gelegenheid van YLD 10j wel nodig zijn? Kortom, Door te knippen in de omkadering en meer aandacht te besteden aan de core kan de rit betaalbaar blijven.
Hierbij moet wel nog vermeld worden dat CTLB ritten voor een groot deel draaien op vrijwilligerswerk en enthousiasme van de verschillende organisatoren.

Klopt, maar het verschil tussen een co-piloot en een bestuurder is de rallyplaat en het roadbook, dus niet zo erg veel. De prijs wordt bepaald op verschillende factoren en parameters.

Zonet mochten we de 100ste inschrijving noteren, dus ... waarom zouden wij moeten knippen in de omkadering (concept aanpassen) als zoveel mensen het nog steeds de moeite vinden om naar ons event af te zakken?

O, ... YLD draait wel degelijk ook op vrijwilligers en enthousiaste organisatoren hoor ... anders hielden we het geen 10 jaar (samen) vol. ;-)

CU in Ypres!
(maar dit jaar éénmalig niet op de grote markt! (kattenstoet))
Bennycortina
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2015, 22:22
Naam: Benny Degryse
Auto: Elise S1
Locatie: Moorsele

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Bennycortina »

Wij vinden het ook te duur. Ik denk dat een deftige maaltijd s'middags al meer dan genoeg zou zijn. En aan de aankomst gewoon een "verre d'amitié" om af te sluiten. Dit is de formule die veel in Frankrijk gebruikt is. Voor de mensen die van een redelijk stuk ver moeten komen, is dit een betere oplossing zodanig dat die mensen wat eerder kunnen huiswaarts rijden. Nu jullie formule "diner s'avonds or not, is wel een oplossing daarvoor maar voor de mensen die niet blijven is dit maar een rare bedoening om te vertrekken als de anderen aan tafel gaan.
Punt 2 : Ik vind het spijtig dat jullie website ook niet in het Frans opgesteld is. Er zitten heel wat Lotus rijders net over de grens. De mensen denken automatisch al dat ze niet welkom zijn......
Punt3: nog steeds geen voorlopige deelnemerslijst..............jammer.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Blue Darkness »

Bennycortina schreef: 29 apr 2018, 01:19 Wij vinden het ook te duur. Ik denk dat een deftige maaltijd s'middags al meer dan genoeg zou zijn. En aan de aankomst gewoon een "verre d'amitié" om af te sluiten. Dit is de formule die veel in Frankrijk gebruikt is. Voor de mensen die van een redelijk stuk ver moeten komen, is dit een betere oplossing zodanig dat die mensen wat eerder kunnen huiswaarts rijden. Nu jullie formule "diner s'avonds or not, is wel een oplossing daarvoor maar voor de mensen die niet blijven is dit maar een rare bedoening om te vertrekken als de anderen aan tafel gaan.
Punt 2 : Ik vind het spijtig dat jullie website ook niet in het Frans opgesteld is. Er zitten heel wat Lotus rijders net over de grens. De mensen denken automatisch al dat ze niet welkom zijn......
Punt3: nog steeds geen voorlopige deelnemerslijst..............jammer.
Hierbij toch wat bedenkingen...
Wat dan met eventuele duitstalige inschrijvingen? Als je zover moet gaat wordt het wel heel moeilijk om iets op poten te zetten.
Enerzijds wil je afsluiten zonder diner, maar anderzijds ook weer niet...?
:roll:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Blue Darkness »

Als je volgend jaar het avond diner afschaft en je vraagt 60euro dan krijg je ook weer te horen dat het toch wel veel geld is voor wat koffie 's morgens en iets om te eten op de middag... :roll:
Ik vind 90euro ook een groot bedrag, waar ik ook mijn bedenkingen bij heb of ik het wel zou doen of niet, maar als je denkt dat het goedkoper kan moet je gewoon zelf iets proberen op poten te zetten... :oops:

Doet mij wat denken aan de onophoudelijke kritiek op zelfstandigen, maar er zelf aan beginnen is voor velen dan weer een brug te ver...?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door Frederik »

Inderdaad Gunther ...
Daarom probeerde ik een klein beetje inzicht te geven op de organisatie van dergelijk events en 'n beetje duidelijk te maken dat je niet enkel het eten en drinken kan samen tellen om de effectieve kostprijs te bepalen.

En ja, we steken het niet onder stoelen of banken dat de ALL IN een betere kwaliteitsverhouding heeft dan de NO DINER, we zien dan ook graag zoveel als mogelijk deelnemers mee aanschuiven voor het diner 's avonds... ook al is dat voor ons financieel minst interessant.

We respecteren ieders mening en visie, maar hoe meer deelnemers, hoe meer meningen natuurlijk ...
Zodoende kunnen we niet iedereen zijn wensen inwilligen.
DTF
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2014, 17:57
Naam: Jimmy
Auto: Elan S2
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: YLD2018 : Ypres Lotus Day Editie 2018 10th anniversary [info]

Bericht door DTF »

Is dit eigenlijk goed te doen alleen (roadbook volgen)? Vrouw moet werken, dus twijfel ik nog of ik inschrijf...
Hebben de meeste copiloot, of toch nog eenzaten eventueel...?
Car chasing, it's a game...
Plaats reactie