YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Het sub-forum voor/van onze eigen officiële forumrit.
www.ypreslotusday.be
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Blue Darkness »

De Esprit heeft nochtans aardig wat comfort in vergelijking met sommige andere Lotus modellen ;-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Frederik »

Jimbo schreef:Eens naar de neef vragen of hij mee rijdt :?

En even zien of daar een "kraker" in de buurt woont want naar het beginpunt komen is al een dikke 170 kilometer en dat overleeft mijn rug niet. En .... Hmmm als de Lotus nog niet verkocht is want twijfel er toch aan om een iets recentere sportwagen voor dagelijks gebruik te gaan aanschaffen (mijn rug is al gekraakt en ik ben van al dat gerammel zot en doof aan het worden).
Momenteel is al iemand ingeschreven dat +650km moet rijden om tot in Ieper te geraken. (Stockton on Tees - Engeland)
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Jimbo »

Even dit topic verder bevuilen -waarvoor mijn excuses- maar in vergelijking met de 2.2 van '90 is een GT3 van '98 inderdaad luxe. Maar in vergelijking met een 911 van Porsche is dat nog steeds een rammelkar. Maar misschien leren mee leven en bolt toch amper. Al veel gepoetst of beter gezegd stof af gedaan. Moet er dringend nog eens een toer mee gaan doen. Ook al eens met de exige S meegereden maar toen was het targadak er af en was er zoveel windlawaai dat je niets anders hoorde, buiten dat gebrul van de uitlaat. Ik was toen ook te druk naar de zijkanten van de weg en de beken te kijken in plaats van naar rammeltjes te luisteren.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Blue Darkness »

Jimbo schreef:Even dit topic verder bevuilen -waarvoor mijn excuses- maar in vergelijking met de 2.2 van '90 is een GT3 van '98 inderdaad luxe. Maar in vergelijking met een 911 van Porsche is dat nog steeds een rammelkar. Maar misschien leren mee leven en bolt toch amper. Al veel gepoetst of beter gezegd stof af gedaan. Moet er dringend nog eens een toer mee gaan doen. Ook al eens met de exige S meegereden maar toen was het targadak er af en was er zoveel windlawaai dat je niets anders hoorde, buiten dat gebrul van de uitlaat. Ik was toen ook te druk naar de zijkanten van de weg en de beken te kijken in plaats van naar rammeltjes te luisteren.
Ik heb al meerdere Lotus modellen gehad, waaronder ook een Esprit 2.2 van 1988 en vond dat ook best nog wel meevallen... :oops:
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Erwin »

Nog geen enkele editie gemist, dus ik kom natuurlijk ook.

Welke wagen?
Als het minder weer is, de Elise.
Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:
- knip -

Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.
We proberen zoveel mogelijk dergelijke wegen te vermijden, maar blijft altijd opletten natuurlijk. Esprit's en Elan's liggen ook origineel vrij laag (vooral de voorbumper)

Heeft Donkey geen schroefophanging? Anders cm of 2 omhoog. Alleen opletten dat je dan geen hoogtevrees krijgt. :)
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Erwin »

Frederik schreef:
Erwin schreef:
- knip -

Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.
We proberen zoveel mogelijk dergelijke wegen te vermijden, maar blijft altijd opletten natuurlijk. Esprit's en Elan's liggen ook origineel vrij laag (vooral de voorbumper)

Heeft Donkey geen schroefophanging? Anders cm of 2 omhoog. Alleen opletten dat je dan geen hoogtevrees krijgt. :)
De voorophanging staat op z'n hoogste en ik heb de motor ook een cm'tje verhoogd in het chassis. Het probleem is niet de snuit, maar wel het carter. Mits alle aanpassingen ligt het carter nu ongeveer 8 cm (was 5 cm als ik hem kocht) van de grond. Een drempel schuin overrijden heeft dus ook geen zin omdat het carter achter de vooras ligt.

Technisch is de enigste oplossing om alles om te bouwen naar dry sump.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:De voorophanging staat op z'n hoogste en ik heb de motor ook een cm'tje verhoogd in het chassis. Het probleem is niet de snuit, maar wel het carter. Mits alle aanpassingen ligt het carter nu ongeveer 8 cm (was 5 cm als ik hem kocht) van de grond. Een drempel schuin overrijden heeft dus ook geen zin omdat het carter achter de vooras ligt.

Technisch is de enigste oplossing om alles om te bouwen naar dry sump.
Dry sump it will be ;-)
Gebruikersavatar
Mipi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2016, 12:02
Naam: Michèle
Auto: Lotus Elise 220 Cup
Locatie: Luxembourg

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Mipi »

Dirk510 schreef:Heeft er iemand een co piloot vandoen ?
Onze Lena is voor deze editie nog werkloos
Hi, I'm not sure I'm getting this right (I don't speak flemish), but I am looking for a co-pilot.
I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.
― Roland Barthes, Mythologies
Thierry VP
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 21:47
Naam: Thierry
Auto: exige v6 roadster
Locatie: Ways (brabant wallon)

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Bericht door Thierry VP »

ingeskrijven
Plaats reactie