Advies import/aankoop Caterham

Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door ovi »

10 km rij je toch gewoon met de fiets naar het werk en je koopt een Seven voor de andere verplaatsingen! :mrgreen:
Zowie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014, 18:13
Naam: Zowie
Auto: Geen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Zowie »

Met de fiets kan natuurlijk ook, maar dan zal ik even nat zijn als met een Caterham :D

Zoals jullie zeggen, het zal misschien niet altijd even prettig zijn, maar achteraf kan je wel met een smile vertellen dat je wat hebt meegemaakt. Iets wat je niet gaat voorhebben met een Golf (no offense ;) heb er zelf eentje).

Het zal een heel avontuur zijn, maar eerst alles uitzoeken. Zijn er hier trouwens personen die ervaring hebben met de import hiervan?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Frederik »

Je wil importeren om de prijs te drukken, kan je dan niet beter een 'goedkopere' Seven replika nemen voor de fun en met de rest van je budget een 'normale' wagen bijkopen voor je dagelijks vervoer?
Zowie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014, 18:13
Naam: Zowie
Auto: Geen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Zowie »

Frederik schreef:Je wil importeren om de prijs te drukken, kan je dan niet beter een 'goedkopere' Seven replika nemen voor de fun en met de rest van je budget een 'normale' wagen bijkopen voor je dagelijks vervoer?
Om de prijs te drukken, maar ook omdat het tweedehands aanbod hier zo klein is of mijn smaak niet... Nieuw is voor mij niet haalbaar.
Ik moet zeggen dat ik me nog niet verdiept heb in de replica's zoals Westfield, de site heb ik wel al eens bezocht maar weet niets over de kwaliteit, rij-eigenschappen,... Op één of andere manier spreekt het me minder aan, misschien onterecht.
Als ik op zoek op internet naar dergelijke auto's, val ik steeds voor de echte Caterham, liefst dan met een black pack. Dan is die helemaal af :D
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Frederik »

Akkoord, maar als je eentje importeert uit Engeland dan staat het stuur dan ook nog es aan de verkeerde kant.

Ook weer niet bevorderlijk voor dagelijks gebruik.
Zowie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014, 18:13
Naam: Zowie
Auto: Geen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Zowie »

Klopt, maar ik vermoed dat dit niet onoverkomelijk is. Ik let er al een hele tijd op en zie regelmatig rechtsgestuurde wagens rijden. Gisteren een Civic en aantal dagen daarvoor een Supra. Eigenlijk is dat het minste van mijn zorgen :) Maar wat er moet gebeuren bij de import, overal lees ik iets anders... dus dat is mijn grootste zorg. Heb vandaag een mail gestuurd naar de overheidsdienst van mobiliteit (dienst homologatie), ben eens benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen. :?
Se7en
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:16
Auto: Caterham CSR 175
Locatie: Tisselt

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Se7en »

Zowie schreef:Klopt, maar ik vermoed dat dit niet onoverkomelijk is. Ik let er al een hele tijd op en zie regelmatig rechtsgestuurde wagens rijden. Gisteren een Civic en aantal dagen daarvoor een Supra. Eigenlijk is dat het minste van mijn zorgen :) Maar wat er moet gebeuren bij de import, overal lees ik iets anders... dus dat is mijn grootste zorg. Heb vandaag een mail gestuurd naar de overheidsdienst van mobiliteit (dienst homologatie), ben eens benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen. :?
Je kan hier eens gaan kijken: http://www.svendeloenen.be/Import/import1.html
Zowie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014, 18:13
Naam: Zowie
Auto: Geen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Zowie »

Se7en schreef:
Zowie schreef:Klopt, maar ik vermoed dat dit niet onoverkomelijk is. Ik let er al een hele tijd op en zie regelmatig rechtsgestuurde wagens rijden. Gisteren een Civic en aantal dagen daarvoor een Supra. Eigenlijk is dat het minste van mijn zorgen :) Maar wat er moet gebeuren bij de import, overal lees ik iets anders... dus dat is mijn grootste zorg. Heb vandaag een mail gestuurd naar de overheidsdienst van mobiliteit (dienst homologatie), ben eens benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen. :?
Je kan hier eens gaan kijken: http://www.svendeloenen.be/Import/import1.html

Bedankt! Staat al een heleboel nuttige info op.. Jammer dat de site niet meer wordt geüpdate. Kan me voorstellen dat er sinds 2007 wel een aantal zaken gewijzigd zijn.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Coen »

gvy schreef: Maar mijn eerste advies is echt, Probeer met het dak erop eens achter het stuur te geraken met jouw 1m95. Ik garandeer je echt dat je het eerste moment niet goed weet hoe er aan te beginnen en of je er uberhaupt gaat ingeraken. En stel je dan opnieuw voor dat je op diezelfde doorsnee winterdag met een paar stevige schoenen een trui en een winterjas datzelfde gaat doen in je caterham die de hele dag heeft buitengestaan om thuis te geraken.
Dat moet je echt eerst eens doen.

Want je gaat dat straks elke dag moeten doen.
Dit zijn van die ideeën waarbij je niet te al te veel moet nadenken over het rationele anders ga je het niet doen. Ik vind het idee echt heel gaaf en zo lang je een andere auto ter beschikking hebt op andere dagen zou ik er gewoon 100% voor gaan. Ja, er zijn echt dagen dat je er even spijt van zult hebben maar al die overige dagen geniet jij zoveel meer van je dagelijkse ritje naar je werk dan die ene collega met z'n grijze Golf.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Zowie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014, 18:13
Naam: Zowie
Auto: Geen

Re: Advies import/aankoop Caterham

Bericht door Zowie »

[/quote]
Dit zijn van die ideeën waarbij je niet te al te veel moet nadenken over het rationele anders ga je het niet doen. Ik vind het idee echt heel gaaf en zo lang je een andere auto ter beschikking hebt op andere dagen zou ik er gewoon 100% voor gaan. Ja, er zijn echt dagen dat je er even spijt van zult hebben maar al die overige dagen geniet jij zoveel meer van je dagelijkse ritje naar je werk dan die ene collega met z'n grijze Golf.[/quote]

Haha inderdaad, ik wil er ook 100% voor gaan want momenteel ben ik die collega met de Golf :? Altijd leuk als andere mensen helemaal achter je idee staan.

Stilaan kom ik meer en meer te weten over het proces van de import, maar zou toch graag met zekerheid willen weten dat de auto ook effectief de weg op mag ;) Een dure auto waar ik uiteindelijk niet mee mag rijden, dat is mijn bedoeling niet tot nu toe.
Plaats reactie