Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
 #103145  door Georges
 24 mei 2018, 10:03
bedankt voor de info.
Die ingeschreven versies zijn wel een pak duurder. Ik overweeg ook de aanschaf van een aanhangwagen om de westfield of gelijkaardig te vervoeren naar de trackdays maar ik heb geen BE rijbewijs en met aanhanger kom je sowieso boven de 750 kg uit ...
 #103146  door FastEleven
 24 mei 2018, 10:58
Beste Georges,

Kijk even hier :
viewtopic.php?f=33&t=597

Hou daarbij ook rekening dat recent gebouwde kitcars in de UK sinds enkele jaren ook een recent jaar van eerste inschrijving op de papieren krijgen, daar waar vroeger het bouwjaar van het donorvoertuig werd gebruikt. Hierdoor kunnen deze auto's vaak niet meer in Belgie ingeschreven worden.

Kies je voor een moderne 'replica' met moderne motor en papieren, dan is het vooral belangrijk dat dit type voertuig al bij de Belgische DIV gekend is. Dat kan sterk verschillen per type, maar die kennis heb ik niet en laat ik liever over aan de 7-boys.

succes,
E.
Georges liked this
 #103199  door Bzguy
 25 jun 2018, 05:10
En wat als je bij Westfield eeen officiele zelfbouw-kit koopt ? Te homologeren of helemaal niet ?
 #103200  door FastEleven
 25 jun 2018, 19:31
Bouwjaar wordt in dat geval sowieso 2018/2019, dus ook CO2 moet conform deze bouwjaren zijn. Als je dit voertuig eerst in de UK, Nederland of Duitsland laat homologeren/inschrijven en het ding is helemaal conform de Belgische wetgeving EN als type gekend bij de DIV zou dat moeten lukken, maar over die 'moderne' replica's ben ik veel minder op de hoogte.

Over naar de Westfield/Caterham/Tiger specialisten dus ...