Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goor00
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:01
Naam: Tom
Auto: Elise Club Racer
Locatie: Hasselt

Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Goor00 »

Ik heb de laatste tijd heel wat negatieve reacties ondervonden als ik met mijn Lotus Elise op straat kom, zoals handgebaren, nee schudden en zelfs verwensingen.
Nu we niet meer voor het plezier mogen rondrijden, kan ik het niet nalaten om de Lotus dan maar te gebruiken om te winkelen of voor andere essentiële verplaatsingen. Blijkbaar ben ik niet de enige die negatief benaderd wordt, volgens deze lezersbrief uit Autocar.

Merken jullie dit ook?
Vinden jullie dat als je ook een meer alledaags voertuig hebt, je momenteel niet hoort te rijden in een exclusieve auto, een sportwagen, oldtimer of motorfiets?

Staat al jullie speelgoed dan al weken in de garage?
Bijlagen
20200413_235731.jpg
20200413_235731.jpg (777.81 KiB) 6352 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Frederik »

Zelf heb ik de luxe gemakkelijk te kunnen telewerken.
(job is ook deels veranderd door Corona ben ITer in het onderwijs)
Sinds de lock-down nog maar een 4-tal keren naar het werk geweest.

Weliswaar met de daily, en eigenlijk puut omdat de Lotussen niet thuis gestald staan, en ik eigenlijk zogoed als nooit met de Lotus naar het werk ga. Beide wagens staan op 5' van bij mij thuis wat niet zo ver rijden is, maar wel als ik dan moet omrijden voor het werk.

Wat ik vooral merk is ongenoegen (het enthousiaste idee van - 'n beetje vakantie- is ondertussen al volledig gekeerd naar -dit begint hier wel erg vervelend te worden-) en dan worden mensen chagrijnig. Bepaalde beginnen dan af te geven op andere mensen, vooral om hun -eigen- frustratie te kunnen ventileren.

Je ziet dat ook enorm op internet, we hebben hier in West-Vlaanderen het ideale woordje voor. Mensen beginnen over alles te ertefretten". Dat is één groep ... je hebt dan nog een andere groep ... dat zijn de ontkenners, de mensen die complottheorieën zien en alles opgeblazen vinden.

Vind ik het leuk? Neen ... de overheid (wereldwijd!) legt de economie niet stil voor een simpel griepje. Er gaan miljarden in rook op voor bedrijven en alle overheden wereldwijd.
Ja, ze hadden het niet juist ingeschat, ja de maatregelen zijn misschien niet 100% correct geweest in het begin en ja, er zijn dingen verkeerd gelopen ... maar niemand was hiervoor klaar.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door FastEleven »

Om toch een keertje te rijden heb ik er aan gedacht om de 2-Eleven uit te halen voor mijn dagelijkse trip naar het werk, maar dan staat het ding daar maar heel de dag stof te vangen en wellicht toch ook een stukje 'erover.

Anyway, 't is een auto en je betaalt rijtakst, dus gewoon rijden met het ding (uiteraard enkel woonwerk verkeer en noodzakelijke verplaatsingen).
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Yves »

Ik ga meestal in de namiddag bij mooi weer, gewoon met Lotus naar het werk.
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Capitol »

De RS hier heeft ook al (te) veel stil gestaan. Dus begin deze week toch maar eens uitgehaald om naar de winkel te gaan. Ik vind dat niemand daar moeilijk kan over doen, we betalen allemaal verzekering en taksen, dus dan mag er ook mee gereden worden (voor de essentiële verplaatsingen dan toch). Er kan toch niemand verbieden om de funcar te nemen ipv de daily.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door FastEleven »

En eergisteren genoten van een ritje met een 'geleende' Elise met dakje open voor m'n woon-werk verkeer :D
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Red Baron »

Yves schreef: 14 apr 2020, 20:39 Ik ga meestal in de namiddag bij mooi weer, gewoon met Lotus naar het werk.

@Yves , voor de volle 4km? :lol: :lol:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
LievensPeter
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 nov 2013, 12:51
Naam: Peter
Auto: Evora S/EspritGT/ElanS2
Locatie: Moorsel(Aalst)

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door LievensPeter »

Deze week donderdag ook gaan werken, maar toch door de Politie keurig aan kant gezet (Wieze) ter controle op woon- werkverkeer. :D
Gebruikersavatar
Alexs1
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2014, 11:57
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Re: Sportwagens ongewenst in het straatbeeld tijdens Corona

Bericht door Alexs1 »

Ik heb hier niks anders kwa vervoersmiddel ja een fiets... :mrgreen:
Een Elise of een WRX STI, in Blauw met goud is de keuze als ik onderweg moet met een auto, en gelukkig wordt er in Ned. niet gecontroleerd, en wat andere mensen denken moeten hun weten daar lig ik niet wakker van... 8-)
Plaats reactie