Waar is onze Lotus Club?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Waar is onze Lotus Club?

Bericht door PascalM »

Hey!

Ik wil jullie wat vragen.

We zitten in België met vele trotse Lotus bezitters. Elk met hun eigen reden, elk met hun eigen passie. De ene hedendaags, de andere met een classic Lotus.

Hoewel het 'tour' gebeuren wel heel actief is, is er buiten dat eigenlijk niets. Geen clubgevoel, geen vertegenwoordiging van de Belgische club op bvb evenementen op Spa-Francorchamps, Le Mans Classic, Lotus Festival of andere evenementen in Engeland.

Ook zie ik dat de Nederlandse of Franse Lotus Club een eigen club blad uitbrengen. Dit natuurlijk op een frequentie dat haalbaar is. Of nog zoals club Nederland organiseren een bijeenkomst waar zelfs Lotus Classic op aanwezig is. Ondanks de grote Lotus vertegenwoordiging in België, hebben wij dit allemaal niet. Raar, vind je niet?

Ik wil daar verandering in brengen.
Vraag is natuurlijk indien er hiervoor wel interesse is.

Dit wil niet zeggen dat ik onmiddellijk met een clubmagazine wil beginnen. Hoewel we zeker wel op regelmatige tijdstippen interessante artikels zouden kunnen publiceren. Kijk maar naar de boeiende verhalen van Hugo of nog de berichtjes die ik postte over de gele streep of de groene kleur, laat staan de vele eigenaars die werken aan hun Elans, Esprits of Elises en hier hun ervaringen delen. Last but not least het Thierry Verhiest Racing Team die actief is in de Lotus Cup Europe.

Wat ik wel als een start wil opzetten is een regelmatige bijeenkomst.
Bedoeling is om bvb maandelijks samen te komen, elkaar te ontmoeten. Een goeie babbel te hebben, met daaraan gekoppeld een bepaald Lotus onderwerp: historisch, rijvaardigheid, werken aan je Lotus of nog een uitstap organiseren (zoals naar Lotus in Hethel, het Lotus Festival naar een Lotus Cup in Spa of Zolder gaan of andere evenementen waar we als club naar toe kunnen)... Kortom, onderwerpen dat je hier ook op dit forum ziet verschijnen.

Wat is jullie gedacht hierover?

Spreekt jullie dit aan? Is zo'n bijeenkomst iets waarvan je zegt, ja hiervoor wil ik de moeite doen. Wat zouden jullie dan van zo'n bijeenkomst verwachten? Wetende dat sommigen misschien wel 1 uur of meer moeten rijden om te kunnen samen komen.

Laat iets weten. Kruip in je 'keyboard' en laat een berichtje achter. Ik weet dat er meer lezers dan schrijvers zijn. Wil je me liever eens bellen, geen probleem. Ik stuur je dan wel via een privé berichtje mijn nummer en we praten met elkaar. Dus, als iedereen iets laat weten dan krijg ik zo een goed beeld en kan ik hiermee volgende stappen zetten.

greetz,
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door vic »

Hey Pascal,

Hebt u al gehoord van CTLB ?
www.clubteamlotusbelgium.be

Een clubmagazine neemt veel tijd, moet minimum tweetalig zijn (ja, wij zijn in België !) en kost ook geld.
Indien u binnen het CTLB actief wil zijn, bent u natuurlijk welkom :P

Mvg,
Jean-Marc
Secretaris CTLB
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door PascalM »

Hey Jean-Marc,

Ja, CTLB ken ik.

Echter, wat ik voorstel vind ik er vandaag niet in terug. Meer dan een overkoepeling van verschillende touring initiatieven, zie ik er niet in.
Dit is ook wat je op de CTLB site terugvindt: een kalender met de ritten die onder de noemer CTLB worden geroganiseerd, een banner voor de eerst volgende rit en dan de foto’s. Over een ‘club’ kan je niet echt spreken vind ik. Een ‘club’ is meer dan ritten alleen. Hoewel rijden met je Lotus toch nog steeds het belangrijkste is.
Maar misschien schat ik CTLB verkeerd in en kan je mij van het tegendeel overtuigen. :)

Klopt dat als je Belgisch denkt, je ineens met de 2-taligheid problematiek wordt geconfronteerd. Voor een magazine (maar ik herhaal, dit is nu niet de prioriteit) is dat een ambetante: zorg je dat alle artikels in beide talen beschikbaar zijn (en wat met het Duits voor de oostkantons?), laat je het artikel in de taal van de inzender of kies je resoluut voor 1 taal...

Dat een magazine duur is, wil ik wel nuanceren. Ik heb dit jaren voor een sportclub gedaan en ik kan je zeggen dat er verschillende formules bestaan. De eenvoudigste formule is zelfs gratis. Het enige wat je moet doen is de artikels en foto’s aanleveren. Je kiest een formaat en layout. That’s it. De catch is dat die firma zelf voor de sponsors van die magazine zorgt en je daar natuurlijk geen € van ziet. Met de sportclub zijn we ook zo gestart. Na verloop van tijd hadden we zelf genoeg contacten/sponsors en zijn we dit volledig zelf gaan doen. Resultaat: € in de clubkas.
Het grootste werk blijft wel de artikels aanleveren. Met een aantal actieve vrijwilligers (zoals bvb zij die hier al op de Lotus-Forum posten) lukt dit wel.

Soit, ik bekijk indien er nog reacties komen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. En sowieso, ik denk dat ik gewoon ga proberen. Ik heb al een geschikte locatie, geïnteresseerden en moet alleen nog eens zien hoe zo’n bijeenkomsten er praktisch kunnen uitzien. Dit laatste brengt me dan eigenlijk terug naar de vraag die ik hier heb gepost.

Greetz
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door FastEleven »

Pascal,

Denk je echt dat de Brusselaars, Antwerpenaars en Limburgers elke maand na een drukke werkdag naar Oostende komen om een avondje over auto's te praten ?

We hebben in een locale multi merken club al moeite om iedereen één keer per maand locaal te motiveren.

Gr,
Erik
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door PascalM »

Typische Belgische kerktoren syndroom... :D

Je hebt een punt Erik.
Ik woon idd in Oostende en werk in Brussel. Ik doe dit al 30 jaar. Meer dan 100km rijden alleen maar om te gaan werken. Terecht, in de week heb ik ook geen goesting meer om ergens naar toe te rijden.

‘t Weekend is echter iets anders. En als dit bvb 1 keer in de maand op een zondagvoormiddag zou zijn om ergens met gelijkgestemden samen te komen, waarom niet?

Trouwens, het is ook geen verplichting. Heb je goesting om langs te komen en het onderwerp die we die dag dan aan bod willlen laten momen mee te pikken, des te beter. En misschien combineert dit het best met andere activiteiten of uitstap. Vraag is alleen indien, over alle geïnteresserden heen, er voldoende body is om dit maand na maand in leven te houden.

Ik begrijp evenwel dat langs komen in bvb Oostende voor Limburgers niet zo evident is. Ook ik zou niet zo maar naar Tienen trekken. Maar uiteindelijk zijn er toch heel wat die hun Lotus bij Verhiest hebben gekocht en regelmatig voor ‘gewoon’ onderhoud tot daar komen. Of nog, graag langs komen om de laatste nieuwtjes mee te pikken of deel uit te maken van een groep en een Lotus babbel willen hebben.

En dat is net de vraag die ik had.
Wat zou jij ertoe doen bewegen om te komen?
Heeft zo’n club/bijeenkomst kans tot slagen?

Maar misschien zijn wij Belgen hier niet voor te vinden. En is het dan ook logisch dat je Lotus clubs uit bvb Nederland of Frankrijk op Spa Classic ziet inschrijven om een parking te reserveren en met een aantal wagens af te spreken. Dit terwijl er in België t.o.v. bvb Nederland veel meer Lotus eigenaars zijn...

Greetz
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Godspeed
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jul 2016, 11:44
Naam: Stijn
Auto: Elise S1 111S

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door Godspeed »

vic schreef: 30 jun 2018, 11:18 Hey Pascal,

Hebt u al gehoord van CTLB ?
www.clubteamlotusbelgium.be

Een clubmagazine neemt veel tijd, moet minimum tweetalig zijn (ja, wij zijn in België !) en kost ook geld.
Indien u binnen het CTLB actief wil zijn, bent u natuurlijk welkom :P

Mvg,
Jean-Marc
Secretaris CTLB
Die link werkte niet bij mij, onderstaande daarentegen wel:
https://www.clubteamlotusbelgium.org/

Het viel mij inderdaad ook al op dat het 'Lotus milieu' wat minder actief lijkt te zien dan dat van andere merken. Team Lotus is alvast een leuke ontdekking!
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door vic »

Groot gelijk Stijn...te rap getijpt; het is inderdaad www.clubteamlotusbelgium.org ;-)
Godspeed
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jul 2016, 11:44
Naam: Stijn
Auto: Elise S1 111S

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door Godspeed »

Geen probleem, ze flitsen (nog :)) niet voor te rap te typen :)
Gebruikersavatar
T_085
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:33
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Locatie: België
Contacteer:

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door T_085 »

De focus in België lijkt meer op rondritten/apero stops te liggen. Niks mis mee, maar daarmee focus je op een bepaald % van de eigenaars.
Het motorsport gedeelte wordt onbewust/bewust(?) vergeten, zoals reeds aangehaald, tijdens "Spa Classic" zie je enkel buitenlandse clubs en de Belgische wagens die staan eenzaam op de parking. (inclusief enkele pareltjes zoals de 250 Cup/Evora 410)
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Waar is onze Lotus Club?

Bericht door JeanVM »

Hallo,

Overlaats in mei op de Classis Race Zolder Terlame geweest. Sommige lokale Lotus eigenaars ontmoet, een babbeltje gedaan. Best gezellig maar zou misschien toch interessant zijn om zo'n ontmoeting beter te coördineren vanuit een club. Hoeft niet elke maand, een paar keer per jaar is voldoende zoals op de mooie lokatie Zolder Terlame of Spa-Francorchamps.
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Plaats reactie