Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
 #74303  door Frederik
 29 sep 2012, 20:34
elwood schreef:old school met carburators...

Denk er aan om er een LS7 in te gooien maar toch eerst even met deze rijden om te zien wat het geeft. Gelukkig zitten er 2 tanks in of ik kreeg hem waarschijnlijk niet eens gestart :lol:
vind ik leuk! ;)
 #75543  door elwood
 10 nov 2012, 21:00
Na deftig speurwerk en overleg uiteindelijk bandjes gevonden (Toyo R888). De
brandblussers in motorcompartiment en cockpit worden evenals de sleepogen geïnstalleerd en na een laatste complete grondige inspectie mag hij volgende week zijn eerste maal het circuit op...
 #77137  door elwood
 25 dec 2012, 17:16
Capitol schreef:Er reed vandaag nog een Ultima op de trackday van BAT in Spa.

Spa ben ik voorlopig nog niet aan toe in de Ultima. Heb in de gietende regen mijn eerste trackday gedaan in Clastres en de Raidillon zal toch nog even moeten wachten...
 #77171  door mark986
 27 dec 2012, 12:47
in de regen....OMG :shock: ...respect!!!
 #94497  door elwood
 18 feb 2015, 16:19
25 jan 2015 Croix en Ternois nieuwe aero en remmen.
Tracktemperatuur 1°



 #94500  door Coen
 18 feb 2015, 18:15
Wat ik me afvraag na het zien van het filmpje, is deze eigenlijk niet veel te snel voor dit circuit? Ik zou denken dat het leuker zou zijn als de auto ietsje langzamer zou gaan. Natuurlijk een gedachtengang geheel tegen wat iedereen altijd wil: het moet sneller.

Toen mijn broer en ik door de Franse bergen reden met zijn Duratec 2.3 Elise had ik al zoiets van, je kunt er amper vol gas mee rijden, je zit zo op de 200km/h wat voor daar echt veel te snel is.
 #94503  door elwood
 18 feb 2015, 18:44
Coen schreef:Wat ik me afvraag na het zien van het filmpje, is deze eigenlijk niet veel te snel voor dit circuit? Ik zou denken dat het leuker zou zijn als de auto ietsje langzamer zou gaan. Natuurlijk een gedachtengang geheel tegen wat iedereen altijd wil: het moet sneller.

Toen mijn broer en ik door de Franse bergen reden met zijn Duratec 2.3 Elise had ik al zoiets van, je kunt er amper vol gas mee rijden, je zit zo op de 200km/h wat voor daar echt veel te snel is.
Ja hij is eigenlijk te snel voor Croix maar ik wou mijn nieuwe remblokken inrijden en eens zien wat de nieuwe vleugel en louvres aan de wegligging deden vooraleer het seizoen begint. Ik haal in Croix 217km/u op de rechte lijn t.o.v 183km/u met de 2/11.

De versnellingen liggen ook zodanig lang en je hebt zoveel torque dat je haast niet hoeft te schakelen op deze pocket circuits.


Dit is uiteindelijk de nieuwe livery geworden :
ultima velpon jan 2015 2.jpg

Afbeelding
 #94524  door Coen
 18 feb 2015, 23:46
elwood schreef: Dit is uiteindelijk de nieuwe livery geworden :
De Ultima kleeft ook als Velpon aan de weg of niet? :D