Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
FKM
Berichten: 282
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:51
Naam: Frédéric
Auto: Lotus Lotus Lotus
Locatie: Kontich (Antwerpen)
Contacteer:

Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door FKM »

maximum koppel voor even...

http://www.youtube.com/watch?v=_myTz3hX9ik
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Herman »

bedankt, ik had deze gemist.... maar wat is het vervolg dan ?, nadat jeremy op het einde zegt dat de lap time 1.27.2 irrelevant was en (iemand (james?) ) dit ging aantonen ?......
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door fantaflesdopke »

... dat Honda ondertussen een wagen klaar heeft die niet meer op batterijen werkt, maar aangedreven wordt door een brandstofcel (waterstof) !


Bekijk de reportage hier:
http://www.youtube.com/watch?v=s92j97qx-gs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Frederik »

FKM schreef:maximum koppel voor even...

http://www.youtube.com/watch?v=_myTz3hX9ik
Wilde vandaag nog es kijken (12u16), telefoon gehad en wilde nog es opnieuw beginnen en it is gone! :(

This video is no longer available due to a copyright claim by BBC Worldwide Ltd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door wimvanbeeck »

Tipische voor een elektrische wagen, die baterijen wegen veel te veel, kan nooit zuinig zijn al dat extra gewicht meesleuren en het bevorderd de wegligging zéker niet, er werd een actieradius beloofd van 200 mijl , zelf bij sportef rijden maar de Tesla kam bij Top-gear niet verder dan 55 mijl, stel dat het dan donker is ( lichten ), koud is ( verwarming ) kunt ge deze nog eens inkorten, mijn stelling:

AUTO'S OP BATERIJEN - DAT WERKT NIET

ps: buiten een kleine voor eventueel stadsverkeer

WIM
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Herman »

wim, ik zit in de tweewieler branche (groot/kleinhandel) ik wil zeer bewust géén electrische fietsen verkopen, want uit de ervaring die ik en vele andere groothandels hebben is dat het één grote hoop ellende en miserie is...
1/ de prijzen zijn nog veel te duur ervoor....
2/ de beloofde actie radius klopt nooit (zelfs in de verste verte niet)
3/ de prestaties zijn telkens in de kleine lettertjes te vinden met een persoonsgewicht van 35 a 40 kg (zeer klein chineesken), indien men meer gewicht benut is de actie radius onmiddelijk opgebruikt..
4/ ge weet nooit hoelang het item onderweg vd fabriek is geweest of gestockeerd is geweest waardoor men de accus soms rap moet vervangen in waarborg...
5/ men vertelt nooit ad kopers wat een vervang accu kost..
6/ de accu levensduur wordt ook met een flinke korrel zout gepresenteerd
7/ het komt allemaal bijna uit china, en ik heb daar een gloeiende hekel, ik eet daarom zelfs geen chinees :mrgreen:
8/ in de toekomst moet men de accus vervangen door betere types , en daar wordt heden wel aangewerkt... maar nog niet voor de zeer nabije toekomst..


de vraag is er..., en zeker van oudere mensen, maar de miserie en garantie problemen ook.... ik doe er heden bewust niet aan mee en ben daar eerlijk in tegenover mijn klanten...

ik vermoed dat het met die electische auto's ook nog altijd een beetje op dezelfde weg zit.... veel poeha en reklame, want het is nu "in" om met het milieu begaan te zijn (of dat alvast te showen, )
kijk gewoon maar eens hoe het LPG gebeuren nog steeds behandelt wordt..?
als er tot 60% taksen op een liter benzine door de staat kan verdiend worden, hoe zouden ze het redden zonder deze verkoop denkt ge ? nee het is nog niet voor morgen... maar die hydrogene tank (waterstof) dat zegt me wel wat..
maar ja... als er volgens de reportage alleen maar water uit uitlaat komt, wat gebeurt er dan als het vriest op de weg... :lol: :lol: :lol:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Herman »

Werd de TESLA verkeerd voorgesteld door Top Gear ?
volgens Tesla wel, zie onderstaand artikel....

For the record: Thanks to The Stig’s impressive turn behind the wheel, the Tesla Roadster gets a higher ranking in Top Gear’s performance board than a Porsche 911 GT3. Jeremy Clarkson, a die-hard “petrol head” with a clear bias against green cars generally, said that it must be “snowing in hell” because he had such a great time driving the Roadster and now considers himself a “volt head” thanks to the Roadster’s amazing performance. This is amazingly high praise from Clarkson, whose entire schtick is to savage even his most beloved petrol-guzzling sports cars.

However, I would like to clarify a couple things. Never at any time did Clarkson or any of the Top Gear drivers run out of charge. In fact, they never got below 20 percent charge in either car; they never had to push a car off the track because of lack of charge or a fault. (It’s unclear why they were pushing one into a garage in the video; I’ll refrain from speculating about their motives.)

The “brake failure” Clarkson mentions was solely a blown fuse; a service technician replaced the Roadster’s pump and it was back up and running immediately. They were never without a car, and the Top Gear testing did not put the Roadster’s reliability or safety in question whatsoever. Again, I’m going to leave out comments as to why the good folks at Top Gear might have mischaracterized the blown fuse as a brake failure, which is was decidedly not.

I am also unclear as to why Clarkson said it took 16 hours to recharge the Roadster without qualifying that statement at all. The vast majority of people who have taken delivery of their Roadsters (and there are more than 100 of them now) have much faster systems that recharge from dead to full in as little as 3.5 hours.

However, I really enjoyed Clarkson’s suggestion that, if people want to race Roadsters 24-7, they should simply buy two.

Rachel Konrad
Senior Communications Manager
Tesla Motors Inc.
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door fantaflesdopke »

Moest de Tesla in dezelfde prijscategorie vallen als bvb. een Lotus Elise SC (vergelijkbare prestaties denk ik), dan zou men er bij Top Gear misschien minder commentaar op geven ....

Maar men verwacht van een dergelijke dure wagen toch ook wat meer betrouwbaarheid, en vooral meer bruikbaarheid. Alé, ik toch ...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tesla op Top Gear - zondag 14/12/08

Bericht door Frederik »

Ik vind de reportage toch redelijk meevallen en toch redelijk positief.

Ok, dat van de levensduur van de batterij...
... de waarheid zullen we nooit weten,
of Top Gear blaast het op
of Tesla wil de waarheid verdoezelen

Ik ben voor ene keer geneigd Top Gear te geloven...

Ik ben wel gewonnen voor een alternatieve brandstof, zelfs een Tesla zou me kunnen bekoren enkel weg met die 1.000kg batterijen en welkom hydrogen generator.

Ik vond zelfs dat de Tesla een leuk geluid maakte op full throttle...
Plaats reactie