News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Gebruikersavatar
Laneratus
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:49
Naam: Wim
Auto: No longer...
Locatie: Gent

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Laneratus »

In profiel is ie best wel ok. Geef toe dat het er beter uitziet dan de jaren 70 Elite...
Probeer het me ook visueel wat voor te stellen. Volgens de specs zo'n 30cm langer en 10 cm hoger dan de Evora, lijkt al bij al nog compact.
De body is ook uit aluminium blijkbaar, niet slecht maar toch 1600kg...

Wat betreft Lotus DNA las ik het volgende bij autoexpress:
...
The Elite gives us our first glimpse of the maker’s new ‘face’ – a look that will be shared with the rest of the line-up. As you can see, the front end features an oversized central grille, flanked by slim LED headlights and twin lower air intakes.

Incredibly, inspiration has come from the original Seven. “The existing two-dimensional grille [on the Evora and Elise] is not expressive enough. We need more sculpture and dignity, so we looked at the Seven – the way the grille worked with the headlights on the wings,” said chief designer Donato Coco.
...


Donato zit zwaar aan de paddestoelen? Ik zie niet onmiddellijk gelijkenis...

Waarom moet er toch weer een dikke V8 in ? en 300+ km/h? Lijkt er allemaal een beetje over. Als ze zo nostalgisch zijn naar de Lotus 'glamour' van eind de jaren '70... die karren hadden toen ook maar simpele 2 litertjes toch.
En dan de prijs... maar hopen dat ie stevig in elkaar zit dan.
2014 is nog ver. 'The car of the future today' of hoe was het ook weer? Ze nemen het een beetje letterlijk.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door X-ian »

Ook voor mij dezelfde eerste gedachte... mooie auto, maar niet de indruk dat het een Lotus was. :roll:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Blue Darkness »

Ik begrijp eigenlijk heel de heisa over de prijzen niet zo goed.
Natuurlijk is dit ontzettend veel geld en oneindig ver boven mijn budget, maar een Elan M100 kostte 15 jaar geleden ook al bijna 50.000euro!!
En een Esprit 20 jaar terug ook al 75.000euro!!!! Dat was toen voor mij ook al onbetaalbaar.
In die tijd kocht je voor dat geld een huis!
M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.

Ondermeer door die hoge prijzen is mijn Esprit nu redelijk exclusief ten opzichte van bv een 911 etc...

Bekijk het positief en wees blij met zo'n exclusieve superwagen!
Veel beter voor het imago van onze Lotuskes dan dat ze massaal kleine, saaie en trage stadswagentjes ofzo zouden gaan maken...

;)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door electroshock »

Blue Darkness schreef:M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Dat is wel waar.

Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief,
now on sale, ook al met heel leuke cijfers:

300 kW (408 PS) bij 7.300 1/min
420 Nm bij 4.200 1/min
7 versnellingen
Top 304 km/h
0 - 100 km/h 4,2 s (in sportmode)
0 - 160 km/h 9,1 s (in sportmode)
80 - 120 km/h 2,6 s
verbruik binnenstad 15,3 l
verbruik buiten stad 7,2 l
verbruik gemiddeld 10,2 l
CO2 g/km 240 g
EUR 91.300,67 excl. btw (110.473,81 incl. btw)
gewicht DIN leeg 1.450 kg
gewicht EG-norm leeg 1.525 kg
Cabrioversie mogelijk, maar kost en weegt een beetje meer (naar gelang de meetwijze resp. 1.545 kg/1.620 kg).

Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 sep 2010, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: prijs btw incl bijgezet (makkelijker ter vergelijk)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief, now on sale, ook al met heel leuke cijfers:

Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)

Ik heb al : (& wil graag mijn lijstje uitbreiden)
Jaguar XKR
BMW M6 Cab
Maserati GranCabrio
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Blue Darkness »

electroshock schreef:
Blue Darkness schreef:M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Dat is wel waar.

Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief,
now on sale, ook al met heel leuke cijfers:

300 kW (408 PS) bij 7.300 1/min
420 Nm bij 4.200 1/min
7 versnellingen
Top 304 km/h
0 - 100 km/h 4,2 s (in sportmode)
0 - 160 km/h 9,1 s (in sportmode)
80 - 120 km/h 2,6 s
verbruik binnenstad 15,3 l
verbruik buiten stad 7,2 l
verbruik gemiddeld 10,2 l
CO2 g/km 240 g
EUR 91.300,67 excl. btw (110.473,81 incl. btw)
gewicht DIN leeg 1.450 kg
gewicht EG-norm leeg 1.525 kg
Cabrioversie mogelijk, maar kost en weegt een beetje meer (naar gelang de meetwijze resp. 1.545 kg/1.620 kg).

Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
Is het een Lotus?
Nee?
Geen interesse dan! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door electroshock »

Frederik schreef:tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)
Nope, in cab-mode has a real canvas, no fancy metal or plastics.
Opgelet met de btw, hij staat in België (nog) niet in de prijslijsten. Kan dus nog wat wijzigen.
Any guess ?
Of verhuizen we de vraag naar de quiz-thread ? :idea:
Blue Darkness schreef: Is het een Lotus?
Nee?
Geen interesse dan! :mrgreen: :mrgreen:
Nee, ik zei het al, het is hier het foute forum voor dit model. ;)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:
Frederik schreef:tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)
Nope, in cab-mode has a real canvas, no fancy metal or plastics.
Opgelet met de btw, hij staat in België (nog) niet in de prijslijsten. Kan dus nog wat wijzigen.
Any guess ?
Of verhuizen we de vraag naar de quiz-thread ? :idea:
Dan ist geen correct alternatief.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door electroshock »

Frederik schreef:Dan ist geen correct alternatief.
Zal een kwestie van dagen of een paar weken zijn, dan verschijnt hij hier ook wel in de prijslijsten.
En wat betreft het canvas-dakje in cab-mode, ze maken het al jaren en is naar verluidt van goede kwaliteit.

Voila 'GTS', een herbezinning op de sportieve kwaliteiten, en als het echt moet sub 4 seconden zijn en het wat meer mag kosten zijn er nog 4 andere alternatieven in hetzelfde gamma:

Tintop : http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/

Convertible: http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite

Bericht door Blue Darkness »

electroshock schreef:
Frederik schreef:Dan ist geen correct alternatief.
Zal een kwestie van dagen of een paar weken zijn, dan verschijnt hij hier ook wel in de prijslijsten.
En wat betreft het canvas-dakje in cab-mode, ze maken het al jaren en is naar verluidt van goede kwaliteit.

Voila 'GTS', een herbezinning op de sportieve kwaliteiten, en als het echt moet sub 4 seconden zijn en het wat meer mag kosten zijn er nog 4 andere alternatieven in hetzelfde gamma:

Tintop : http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/

Convertible: http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Altijd mooi, maar geef mij dan toch maar deze Elite!
Een 911 zie je gewoonweg op alle straathoeken.
En het tijdloze in hun design maakt natuurlijk ook dat ze er bijna allemaal hetzelfde uitzien ook... :?
Plaats reactie