News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
- Laneratus
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:49
- Naam: Wim
- Auto: No longer...
- Locatie: Gent
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
In profiel is ie best wel ok. Geef toe dat het er beter uitziet dan de jaren 70 Elite...
Probeer het me ook visueel wat voor te stellen. Volgens de specs zo'n 30cm langer en 10 cm hoger dan de Evora, lijkt al bij al nog compact.
De body is ook uit aluminium blijkbaar, niet slecht maar toch 1600kg...
Wat betreft Lotus DNA las ik het volgende bij autoexpress:
...
The Elite gives us our first glimpse of the maker’s new ‘face’ – a look that will be shared with the rest of the line-up. As you can see, the front end features an oversized central grille, flanked by slim LED headlights and twin lower air intakes.
Incredibly, inspiration has come from the original Seven. “The existing two-dimensional grille [on the Evora and Elise] is not expressive enough. We need more sculpture and dignity, so we looked at the Seven – the way the grille worked with the headlights on the wings,” said chief designer Donato Coco.
...
Donato zit zwaar aan de paddestoelen? Ik zie niet onmiddellijk gelijkenis...
Waarom moet er toch weer een dikke V8 in ? en 300+ km/h? Lijkt er allemaal een beetje over. Als ze zo nostalgisch zijn naar de Lotus 'glamour' van eind de jaren '70... die karren hadden toen ook maar simpele 2 litertjes toch.
En dan de prijs... maar hopen dat ie stevig in elkaar zit dan.
2014 is nog ver. 'The car of the future today' of hoe was het ook weer? Ze nemen het een beetje letterlijk.
Probeer het me ook visueel wat voor te stellen. Volgens de specs zo'n 30cm langer en 10 cm hoger dan de Evora, lijkt al bij al nog compact.
De body is ook uit aluminium blijkbaar, niet slecht maar toch 1600kg...
Wat betreft Lotus DNA las ik het volgende bij autoexpress:
...
The Elite gives us our first glimpse of the maker’s new ‘face’ – a look that will be shared with the rest of the line-up. As you can see, the front end features an oversized central grille, flanked by slim LED headlights and twin lower air intakes.
Incredibly, inspiration has come from the original Seven. “The existing two-dimensional grille [on the Evora and Elise] is not expressive enough. We need more sculpture and dignity, so we looked at the Seven – the way the grille worked with the headlights on the wings,” said chief designer Donato Coco.
...
Donato zit zwaar aan de paddestoelen? Ik zie niet onmiddellijk gelijkenis...
Waarom moet er toch weer een dikke V8 in ? en 300+ km/h? Lijkt er allemaal een beetje over. Als ze zo nostalgisch zijn naar de Lotus 'glamour' van eind de jaren '70... die karren hadden toen ook maar simpele 2 litertjes toch.
En dan de prijs... maar hopen dat ie stevig in elkaar zit dan.
2014 is nog ver. 'The car of the future today' of hoe was het ook weer? Ze nemen het een beetje letterlijk.
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Ook voor mij dezelfde eerste gedachte... mooie auto, maar niet de indruk dat het een Lotus was.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Ik begrijp eigenlijk heel de heisa over de prijzen niet zo goed.
Natuurlijk is dit ontzettend veel geld en oneindig ver boven mijn budget, maar een Elan M100 kostte 15 jaar geleden ook al bijna 50.000euro!!
En een Esprit 20 jaar terug ook al 75.000euro!!!! Dat was toen voor mij ook al onbetaalbaar.
In die tijd kocht je voor dat geld een huis!
M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Ondermeer door die hoge prijzen is mijn Esprit nu redelijk exclusief ten opzichte van bv een 911 etc...
Bekijk het positief en wees blij met zo'n exclusieve superwagen!
Veel beter voor het imago van onze Lotuskes dan dat ze massaal kleine, saaie en trage stadswagentjes ofzo zouden gaan maken...
Natuurlijk is dit ontzettend veel geld en oneindig ver boven mijn budget, maar een Elan M100 kostte 15 jaar geleden ook al bijna 50.000euro!!
En een Esprit 20 jaar terug ook al 75.000euro!!!! Dat was toen voor mij ook al onbetaalbaar.
In die tijd kocht je voor dat geld een huis!
M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Ondermeer door die hoge prijzen is mijn Esprit nu redelijk exclusief ten opzichte van bv een 911 etc...
Bekijk het positief en wees blij met zo'n exclusieve superwagen!
Veel beter voor het imago van onze Lotuskes dan dat ze massaal kleine, saaie en trage stadswagentjes ofzo zouden gaan maken...
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Dat is wel waar.Blue Darkness schreef:M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief,
now on sale, ook al met heel leuke cijfers:
300 kW (408 PS) bij 7.300 1/min
420 Nm bij 4.200 1/min
7 versnellingen
Top 304 km/h
0 - 100 km/h 4,2 s (in sportmode)
0 - 160 km/h 9,1 s (in sportmode)
80 - 120 km/h 2,6 s
verbruik binnenstad 15,3 l
verbruik buiten stad 7,2 l
verbruik gemiddeld 10,2 l
CO2 g/km 240 g
EUR 91.300,67 excl. btw (110.473,81 incl. btw)
gewicht DIN leeg 1.450 kg
gewicht EG-norm leeg 1.525 kg
Cabrioversie mogelijk, maar kost en weegt een beetje meer (naar gelang de meetwijze resp. 1.545 kg/1.620 kg).
Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 sep 2010, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: prijs btw incl bijgezet (makkelijker ter vergelijk)
Reden: prijs btw incl bijgezet (makkelijker ter vergelijk)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)electroshock schreef:Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief, now on sale, ook al met heel leuke cijfers:
Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
Ik heb al : (& wil graag mijn lijstje uitbreiden)
Jaguar XKR
BMW M6 Cab
Maserati GranCabrio
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Is het een Lotus?electroshock schreef:Dat is wel waar.Blue Darkness schreef:M.a.w. een Lotus was toen ook al een hééél duur ding.
Ik zie nog een 'betaalbare' 2+0 (in optie verkrijgbaar in 2+2) alternatief,
now on sale, ook al met heel leuke cijfers:
300 kW (408 PS) bij 7.300 1/min
420 Nm bij 4.200 1/min
7 versnellingen
Top 304 km/h
0 - 100 km/h 4,2 s (in sportmode)
0 - 160 km/h 9,1 s (in sportmode)
80 - 120 km/h 2,6 s
verbruik binnenstad 15,3 l
verbruik buiten stad 7,2 l
verbruik gemiddeld 10,2 l
CO2 g/km 240 g
EUR 91.300,67 excl. btw (110.473,81 incl. btw)
gewicht DIN leeg 1.450 kg
gewicht EG-norm leeg 1.525 kg
Cabrioversie mogelijk, maar kost en weegt een beetje meer (naar gelang de meetwijze resp. 1.545 kg/1.620 kg).
Iemand interesse ? Alleen is dit dan hier het foute forum ...
Nee?
Geen interesse dan!
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Nope, in cab-mode has a real canvas, no fancy metal or plastics.Frederik schreef:tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)
Opgelet met de btw, hij staat in België (nog) niet in de prijslijsten. Kan dus nog wat wijzigen.
Any guess ?
Of verhuizen we de vraag naar de quiz-thread ?
Nee, ik zei het al, het is hier het foute forum voor dit model.Blue Darkness schreef: Is het een Lotus?
Nee?
Geen interesse dan!
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Dan ist geen correct alternatief.electroshock schreef:Nope, in cab-mode has a real canvas, no fancy metal or plastics.Frederik schreef:tell me ... ook cab? (met evt metaal cabriodak?)
Opgelet met de btw, hij staat in België (nog) niet in de prijslijsten. Kan dus nog wat wijzigen.
Any guess ?
Of verhuizen we de vraag naar de quiz-thread ?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Zal een kwestie van dagen of een paar weken zijn, dan verschijnt hij hier ook wel in de prijslijsten.Frederik schreef:Dan ist geen correct alternatief.
En wat betreft het canvas-dakje in cab-mode, ze maken het al jaren en is naar verluidt van goede kwaliteit.
Voila 'GTS', een herbezinning op de sportieve kwaliteiten, en als het echt moet sub 4 seconden zijn en het wat meer mag kosten zijn er nog 4 andere alternatieven in hetzelfde gamma:
Tintop : http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Convertible: http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The 2014 Lotus Elite
Altijd mooi, maar geef mij dan toch maar deze Elite!electroshock schreef:Zal een kwestie van dagen of een paar weken zijn, dan verschijnt hij hier ook wel in de prijslijsten.Frederik schreef:Dan ist geen correct alternatief.
En wat betreft het canvas-dakje in cab-mode, ze maken het al jaren en is naar verluidt van goede kwaliteit.
Voila 'GTS', een herbezinning op de sportieve kwaliteiten, en als het echt moet sub 4 seconden zijn en het wat meer mag kosten zijn er nog 4 andere alternatieven in hetzelfde gamma:
Tintop : http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Convertible: http://www.porsche.com/germany/models/9 ... sandspecs/
Een 911 zie je gewoonweg op alle straathoeken.
En het tijdloze in hun design maakt natuurlijk ook dat ze er bijna allemaal hetzelfde uitzien ook...