Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Lotus 125

Bericht door co-driver »

mindp0wer schreef:
Lotus plans to make just 25 Exos next year and will be pricing then at one million dollars apiece. Apart from the car itself, the Exos program will also include 5 “driver events” at various race tracks that will allow the owners to slowly come up to speed with the performance of their new car by getting instruction and advice from a variety of current and past Lotus drivers (a little birdy tells us that Mika Häkkinen and Jarno Trulli will be involved).
Vrijdag 13/08 kan je meespelen met Euromillions...

Staat de T125 voor F1 en 25 exemplaren?

Even de klein letterkes lezen ..... :lol: ; F1 T25________1962-63
lotus-t125-cockpit-photograph_1-960x720.jpg
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Lotus 125

Bericht door mindp0wer »

co-driver schreef:
mindp0wer schreef:
Lotus plans to make just 25 Exos next year and will be pricing then at one million dollars apiece. Apart from the car itself, the Exos program will also include 5 “driver events” at various race tracks that will allow the owners to slowly come up to speed with the performance of their new car by getting instruction and advice from a variety of current and past Lotus drivers (a little birdy tells us that Mika Häkkinen and Jarno Trulli will be involved).
Vrijdag 13/08 kan je meespelen met Euromillions...

Staat de T125 voor F1 en 25 exemplaren?

Even de klein letterkes lezen ..... :lol: ; F1 T25________1962-63
En als je ondersteboven leest T79 :?:
Bijlagen
ondersteboven-lotus-t125-cockpit-photograph_1-960x720.jpg
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus 125

Bericht door Frederik »

Veel info :
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus 125

Bericht door Frederik »

Lotus demo + walk around

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus 125

Bericht door Frederik »

Dus ... wat leren we uit het filmke :

- Lotus heeft de T125 volledig zelf gebouwd zonder inbreng van Lotus Racing
Straks is de T125 sneller dan de T127 ... :-)
- Ik zie meermaals het logo, en die dat het hetzelfde is gebleven
tof ... oef!
- Kostprijs 1.000.000 en low running costs
Tezien wat je low running costs vindt natuurlijk :)
- Verkrijgbaar is alle kleuren, historic Lotus F1, Yellow (Camel), JPS, Gold Leaf ...
Ik kan amper wachten op een plaatje waarop alle 25 T125's zullen staan

Duidelijk te zien dat er een volledige groep gasten overgekomen zijn van Ferrari, dit lijkt heel erg op hun FFX & Ferrari Corse Clienti program. Enkel stel ik de vraag of zij 25 mensen zullen vinden die daarin willen meegaan.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Bericht door Exploded »

Frederik schreef: Duidelijk te zien dat er een volledige groep gasten overgekomen zijn van Ferrari, dit lijkt heel erg op hun FFX & Ferrari Corse Clienti program. Enkel stel ik de vraag of zij 25 mensen zullen vinden die daarin willen meegaan.
De launch in de US geeft aan waar ze vooral die mensen gaan zoeken, denk ik. Dat was een marktgerichte keuze en een goeie naar mijn gevoel.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Bericht door Frederik »

Goh ... ben het toch niet 100% eens met u Gert.

Als de ex Ferraristi genoeg bestandjes meegeritseld hebben bij hun vertrek bij hun vorige werkgever, zullen ze weten dat de meeste toch NIET in US zitten.

Wetende dat tegenwoordig de nieuwe überrijken eerder in Japan/Rusland te vinden zijn vind ik het toch vreemd dat ze Amerika kiezen.

Om een idee te krijgen waar de initiële FXX eigenaars zich ongeveer bevinden, intussen zijn al enkele FXX'jes van eigenaar veranderd. :
~11 Europa
~7 USA
~2 Canada
~5 Japan
~1 Rusland
~5 onbekend

Bron : FFXregistry.com
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Bericht door Frederik »

Wetende dat Ferrari 29 FXX'en aan de man kon brengen tegen de democratische prijs van 2.500.000$ dan is de Lotus Exos een koopje.

Er zijn 30 stuks van de Ferrari FXX gebouwd, waarbij feitelijk 29 op de planning stonden. Toen Schumi zijn racehandschoenenen ten tijde van Ferrari aan de haak hing heeft ie van Ferrari FXX Nr 30 gekregen.

Wetende dat Jean Todt er ook eentje heeft, zijn er dan ongeveer 28 betaald geweest. :roll: 8-) :lol:

Terwijl de FXX een omgebouwde straatwagen is zijnde de Ferrari Enzo zou Lotus wel eens kunnen scoren met een 'echte' Formule One aan te bieden. Als mensen 2.500.000$ over hebben om in een project als Ferrari FXX te stappen dan denk ik wel dat er een paar mensen klaarstaan om een moderne F1 te kopen.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Bericht door wimvanbeeck »

Op eerste zich lijkt dit leuk, maar waarom is de T125 niet ontworpen om in een bepaalde bestaande series mee te rijden, F2 bv, wat is de bruikbaarheid van dit speelgoedje, Lotus wil wel een 5-tal track-day organiseren, maar wat na enkele jaren, hoelang gaat lotus dit organiseren en wat daarna, hoe kunt ge dit dan nog gebruiken Ook denk ik niet dat hier veel geld aan verdient gaat worden, misschien als andere merken ook iets dergelijks zouden maken en dan een prive dikke nekken F1 wedstrijdjes zouden rijden, wie weet, maar zo gaat Lotus toch geen grotere aantallen wagens verkopen om zo dan geld verdienen om weer andere modellen te ontwikkelen Ik vind het allemaal losstaande ideeen die snel uitgewerkt worden zonder veel diepgang of samenhang, ik zie er geen goede strategie in.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus T125 (Exos) Particuliere F1

Bericht door electroshock »

Wetende dat de potentiële Russische klanten niet in Moskau zitten maar aan de Cote d' Azur, is de kleurkeuze wel geslaagd. Past uitstekend bij de omloop van Paul Ricard. De benaming Exo(du)s geeft misschien ook een hint. ;)
Voor de rest begrijp ik er niets van en heb er ook de centen niet voor over. :D
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie