Proton Future Plans

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Proton Future Plans

Bericht door electroshock »

wimvanbeeck schreef:DAT GELOOFT TOCH NIEMAND !!!
Dat is zoals porsche de motor van Seat op punt heeft gezet, maar daardoor is Seat nog niks met een Porsche gemeen !!!
Soms gaat de porsche-link wel op. De leukste niet-porsche, waar als het ware een beetje porsche in zit, is toch wel de W124 E500, de taxi-tegenhanger voor de Lotus Omega/Carlton.
Al stond het toen niet in grote plakkers en logo's vermeld, maar deze liep van de band in Zuffenhausen en niet in Sindelfingen.

Eigenlijk om te zeggen dat het hoog tijd is terug zo'n 4-deurs met Lotus-link op de markt te gooien. 8-)
Maar of dat in de vorm van een proton moet zijn, euh ... liever niet. :?

En misschien toch ook eens tijd om de proton-threadjes te catalogiseren onder VOT, very off-topic, in plaats van onder "andere modellen (incl. oldtimers)". :idea:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Proton Future Plans

Bericht door co-driver »

electroshock schreef:
wimvanbeeck schreef:DAT GELOOFT TOCH NIEMAND !!!
Dat is zoals porsche de motor van Seat op punt heeft gezet, maar daardoor is Seat nog niks met een Porsche gemeen !!!
Soms gaat de porsche-link wel op. De leukste niet-porsche, waar als het ware een beetje porsche in zit, is toch wel de W124 E500, de taxi-tegenhanger voor de Lotus Omega/Carlton.
Al stond het toen niet in grote plakkers en logo's vermeld, maar deze liep van de band in Zuffenhausen en niet in Sindelfingen.

Eigenlijk om te zeggen dat het hoog tijd is terug zo'n 4-deurs met Lotus-link op de markt te gooien. 8-)
Maar of dat in de vorm van een proton moet zijn, euh ... liever niet. :?

En misschien toch ook eens tijd om de proton-threadjes te catalogiseren onder VOT, very off-topic, in plaats van onder "andere modellen (incl. oldtimers)". :idea:
"Waarom niet gewoon onderverdelen in
- Lotus
- Proton
- Caterham
met ieder van de 3 Cars-Algemeen & Motorsport in een sub-topic ."

:idea: Iedereen op het forum bekijkt de onderwerpen die hij zelf 'belangrijk' vind en dat 'lange tenen ' gedoe is definitief AFGESLOTEN ;)
Laatst gewijzigd door Frederik op 15 dec 2011, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gecorrigeerd
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Proton Future Plans

Bericht door Frederik »

Ik ben tegen overvloedig veel subforums en onderverdelingen, maar blijkbaar dringt een reorganisatie zich toch wel dringend op.

Zoals gezegd ben ik alles (nog maar eens) aan het bekijken hoe ik dit diplomatisch kan oplossen, zodoende dat iedereen zijn weg vind én iedereen zijn (!Lotus!)-ei kwijt kan.

Echter moeten we voor ogen durven zien dat een pure Proton (de auto's) helemaal niets met Lotus te maken heeft. Daarin zal helaas gesnoeid moeten worden, voor zover ik weet steekt Group Lotus nog Lotus Engineering geen poot uit naar de Proton's in de motorsport, dus in feite hoort dit hier niet thuis op het Lotusforum. Corrigeer me als ik fout ben, ik volg de rally niet echt en ik kan ook niet alles weten.

Zoals reeds gezegd (ik zeg dit eigenlijk al jaren) ALS Group Lotus of Lotus Engineering met zijn fikken aan een bepaald model (Proton of niet) heeft gezeten, of er ontwikkeling voor gedaan heeft en/of er worden onderdelen van Lotus gebruikt, dan hoort dit hier WEL thuis. Zoniet, -> http://www.autoforum.be.

Uiteraard is er een link met Proton, Proton is eigenaar van Lotus, maar dit wil niet zeggen dat als Proton een scheet laat, het hier vermeld moet worden, tenzij die scheet naar een Lotus ruikt. :-)
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Proton Future Plans

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:Ik ben tegen overvloedig veel subforums en onderverdelingen, maar blijkbaar dringt een reorganisatie zich toch wel dringend op.

Zoals gezegd ben ik alles (nog maar eens) aan het bekijken hoe ik dit diplomatisch kan oplossen, zodoende dat iedereen zijn weg vind én iedereen zijn (!Lotus!)-ei kwijt kan.

Echter moeten we voor ogen durven zien dat een pure Proton (de auto's) helemaal niets met Lotus te maken heeft. Daarin zal helaas gesnoeid moeten worden, voor zover ik weet steekt Group Lotus nog Lotus Engineering geen poot uit naar de Proton's in de motorsport, dus in feite hoort dit hier niet thuis op het Lotusforum. Corrigeer me als ik fout ben, ik volg de rally niet echt en ik kan ook niet alles weten.

Zoals reeds gezegd (ik zeg dit eigenlijk al jaren) ALS Group Lotus of Lotus Engineering met zijn fikken aan een bepaald model (Proton of niet) heeft gezeten, of er ontwikkeling voor gedaan heeft en/of er worden onderdelen van Lotus gebruikt, dan hoort dit hier WEL thuis. Zoniet, -> http://www.autoforum.be.

Uiteraard is er een link met Proton, Proton is eigenaar van Lotus, maar dit wil niet zeggen dat als Proton een scheet laat, het hier vermeld moet worden, tenzij die scheet naar een Lotus ruikt. :-)
Ik kan én zal mij hierbij neerleggen.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Proton Future Plans

Bericht door electroshock »

co-driver schreef: "Waarom niet gewoon onderverdelen in
- Lotus
- Proton
- Caterham
met ieder van de 3 Cars-Algemeen & Motorsport in een sub-topic ."
Dient dat in de correcte volgorde niet te zijn :
-Lotus
-Caterham
-Proton ?
:)

Of zelfs, zoals wellicht velen hier denken op het forum:
-Lotus
-Caterham
(-Proton) ?
:D

Of consequenter nog:
-Lotus
-Caterham ?
:lol:

De kwaaitongen die nog een stap verder gaan,
zullen we natuurlijk negeren. ;)

Wat niet wegneemt dat de Proton Satria Neo S2000 Rally een leuke verschijning is, die - weeral hoogtijd - in LHD-straatversie eens in de toonzalen zou moeten staan ...
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Proton Future Plans

Bericht door co-driver »

Proton Motorsport en Lotus Engineering Malaysia zijn op een gang en enkele deuren na op het zelfde adres gevestigd . Zie topic 'Proton-Lotus Ride and Handling' ....

Voor mij geen probleem als den webmaster wil 'kuisen' in de Proton topics , maar toch graag Proton Motorsport , Proton Emas / Lotus City Car en Proton -Lotus Ride and Handling behouden .....
Hopelijk beslist Frederik ZELF en niet enkele 'invloed-rijke' forum leden :|
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Proton Future Plans

Bericht door Capitol »

Moeilijke discussies, maar ik vind dat Protons geen Lotussen zijn. Ze hebben niets met de Lotus filosofie te maken. Net zoals Fiats geen Ferrari's zijn om maar 1 voorbeeld te geven.
Het is niet, omdat er misschien enkele onderdelen samen ontwikkeld worden dat ze als Lotus(like) moeten bestempeld worden.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Proton Future Plans

Bericht door co-driver »

Laatste 'opmerking' en dan stoppen met 'bloempotten-gooien' ;
Iets om over na te denken ; Zonder de vele Proton centen , GEEN LOTUS GP , GEEN EXIGE V6 ..........
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Proton Future Plans

Bericht door Frederik »

co-driver schreef:Laatste 'opmerking' en dan stoppen met 'bloempotten-gooien' ;
Iets om over na te denken ; Zonder de vele Proton centen , GEEN LOTUS GP , GEEN EXIGE V6 ..........
Kurt ... jij haalt 2 door elkaar, enerzijds "Proton als de holding en eigenaar van Lotus" en anderzijds "de Proton wagens".

- Berichten over Proton Holding die over Lotus gaan, zijn hier zeker op hun plaats.
- Berichten over Proton modellen waar Lotus geen engineering voor gedaan heeft zijn hier eigenlijk niet op hun plaats.
- Berichten over Proton of andere modellen waar lotus WEL engineering voor gedaan heeft zijn hier uiteraard wel welkom.

Het is en blijft een Lotusforum en geen Protonforum, zo zullen alle nieuwtjes over de Fiat modellen ook niet op het Ferrariforum verschijnen, maar bijvoorbeeld de Fiat-Abarth 695 Tributo Ferrari dan weer wel.

Zo zal een Fiat 500 niet welkom zijn op een Ferrari bijeenkomst, maar de Fiat-Abarth 695 Tributo Ferrari wel met plezier zal aanvaard worden.

Ik denk dat ik toch duidelijk en logisch ben in dit verhaal?
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Proton Future Plans

Bericht door co-driver »

proton-honda.jpg
Proton-Honda joint venture_0001.jpg
Proton-Honda joint venture_0002.jpg
Proton-Honda joint venture_0003.jpg
Proton-P3-22A-Preve-Hatchback-003-950x395.jpg
Proton P2-30A rear-side.JPG
lotus exige cup 2013.jpg
28230_Exige-S-Roadster-Side-Front-3Qrts_353x248.jpg
28230_Exige-S-Roadster-Side-Front-3Qrts_353x248.jpg (9.58 KiB) 4484 keer bekeken
48629_Elise-1.6-Fr3Qtr-Studio-Red_476x334.jpg
48629_Elise-1.6-Fr3Qtr-Studio-Red_476x334.jpg (53.77 KiB) 4484 keer bekeken
80446_Evora-Sports-Racer-banner-2_800x324.jpg
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie