Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
 #104168  door prschwalls
 02 sep 2019, 21:46
Hallo ,
Zou iemand me kunnen uitleggen wat er precies aan de wagen (exige410) kwa ophanging, uitlaat en dergelijke gaat veranderen bij indrukken sport stand en race stand . Bij race stand hoor je dat de motor ander gaat draaien , maar zijn er nog dingen die veranderen ? En wat in sportstand . Bij de 350 hoor je ook verschil in sportstand , bij 410 niet . Alvast bedankt voor de reacties .
 #104169  door Milton1
 03 sep 2019, 15:19
Tour => Sport: De gasrespons in sneller. Iets meer slip toegelaten.

Daarnaast, de 350 heeft een vacuumklep in de uitlaat die de reflectiedemper bypassed naar de absorptiedemper in de sportstand. In Tourmode gebeurt dit ook maar pas vanaf +-4500 rpm. Geen idee op de 410 ook zulk systeem heeft.

Aan dempers wordt (gelukkig) niets veranderd, zijn geen magnetische demper of dergelijks. Idem voor (niet aanwezige) stuurbekrachtiging.

Race: idem als Sport maar nog meer slip toegelaten. Je activeert dan ook de "intelligente track mode" van het ESP/DSC systeem.
 #104173  door prschwalls
 03 sep 2019, 22:38
Bij de 410 gaat de klep niet open op sportstand of op racestand , ook pas vanaf 4500 rpm . Knopje om klep in uitlaat open te zetten ontbreekt vanuit fabriek ook , maar alle voorzieningen zijn er dus knopje is snel ingebouwd.
Bedankt voor de reactie .