Nieuw in de Lotus wereld
Geplaatst: 06 sep 2020, 09:44
LS
Afgelopen weekend heb ik in Engeland mijn eerste Lotus opgehaald. Een 2002 Elise S2 race tech.
Waarschijnlijk kennen jullie deze auto; hij is onder handen genomen door Wheeler Dealers in 2013. Hierna heeft hij nog 2 Engelse eigenaren gehad. De 75 jarige Stuart van wie ik hem kocht heeft er de laatste 4 jaar 6k Miles mee gereden en verkocht hem omdat in en uitstappen te veel moeite kostte.
Ik ben naar Bristol gevlogen waar Stuart me opwachtte op het vliegveld waarna ik naar huis ben geracet. Home before dinner! Na een tankstop in België ging het schakelen minder. Thuis lukte het inleggen van zijn 1 amper.
Deze week de schakelkabels vervangen en dat was hoog nodig. Nu schakelt hij weer helemaal strak. Ook de koplampen geconverteerd naar LHD (metalen plaatje achter lens 180gr gedraaid) en mistlampen gecheckt. Komende dinsdag naar de RDW!
Motorisch en optisch is de Elise prima. Volledig onderhoudshistorie. Beurt C 2018 met riem, bougies etc etc. ITG inlaat, koppakking aangepast, kop “geport”, 4-2-1 uitlaatspruitstuk, sportCat, Janspeed uitlaat.
Wel erg lawaaierig op de snelweg.
Over de wegligging ben ik minder tevreden. Er zit JRZ dempers onder maar de overige rubbers zijn denk ik op. Dat wordt het eerste project denk ik. Na de installatie van een motobuild front splitter.
Ik denk er over om de conversie RHD naar LHD deze winter te gaan doen maar hoorde dat onderdelen lastig te vinden zijn.
Afgelopen winter een 986 Boxster opgeknapt waar mijn vrouw nu met veel plezier in rijdt. Geweldige wegligging. Rijdt heerlijk maar weinig vermogen. Verder heb ik een 1980 911 targa waarmee ik elk jaar naar de Alpen ga. Afgelopen juni weer 5 heerlijke dagen door de bergen gereden. Volgende keer neem ik de Lotus mee. Hopelijk kan ik daarmee nog een tandje harder
Goed weekend!
Gr
Paul
Afgelopen weekend heb ik in Engeland mijn eerste Lotus opgehaald. Een 2002 Elise S2 race tech.
Waarschijnlijk kennen jullie deze auto; hij is onder handen genomen door Wheeler Dealers in 2013. Hierna heeft hij nog 2 Engelse eigenaren gehad. De 75 jarige Stuart van wie ik hem kocht heeft er de laatste 4 jaar 6k Miles mee gereden en verkocht hem omdat in en uitstappen te veel moeite kostte.
Ik ben naar Bristol gevlogen waar Stuart me opwachtte op het vliegveld waarna ik naar huis ben geracet. Home before dinner! Na een tankstop in België ging het schakelen minder. Thuis lukte het inleggen van zijn 1 amper.
Deze week de schakelkabels vervangen en dat was hoog nodig. Nu schakelt hij weer helemaal strak. Ook de koplampen geconverteerd naar LHD (metalen plaatje achter lens 180gr gedraaid) en mistlampen gecheckt. Komende dinsdag naar de RDW!
Motorisch en optisch is de Elise prima. Volledig onderhoudshistorie. Beurt C 2018 met riem, bougies etc etc. ITG inlaat, koppakking aangepast, kop “geport”, 4-2-1 uitlaatspruitstuk, sportCat, Janspeed uitlaat.
Wel erg lawaaierig op de snelweg.
Over de wegligging ben ik minder tevreden. Er zit JRZ dempers onder maar de overige rubbers zijn denk ik op. Dat wordt het eerste project denk ik. Na de installatie van een motobuild front splitter.
Ik denk er over om de conversie RHD naar LHD deze winter te gaan doen maar hoorde dat onderdelen lastig te vinden zijn.
Afgelopen winter een 986 Boxster opgeknapt waar mijn vrouw nu met veel plezier in rijdt. Geweldige wegligging. Rijdt heerlijk maar weinig vermogen. Verder heb ik een 1980 911 targa waarmee ik elk jaar naar de Alpen ga. Afgelopen juni weer 5 heerlijke dagen door de bergen gereden. Volgende keer neem ik de Lotus mee. Hopelijk kan ik daarmee nog een tandje harder
Goed weekend!
Gr
Paul